• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 14 مرداد 1402
کد مطلب : 198894
+
-

کوتاه‌تر از گزارش

گرما و سهل‌انگاری  بلای جان کودک خردسال
والدین کودک 3.5ساله که در گرمای شدید خوزستان داخل خودرو جا مانده بود وقتی سراغ فرزندشان آمدند با پیکر نیمه‌جانش مواجه شده و او را به بیمارستان منتقل کردند اما تلاش‌ها برای نجات او بی‌ثمر بود و یک روز بعد جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، این حادثه تلخ روز 5مردادماه امسال در یکی از شهرهای اطراف اهواز اتفاق افتاد. ظهر آن روز زن و شوهری که قصد شرکت در مراسمی را داشتند وقتی به محل مورد نظر رسیدند متوجه شدند که فرزند 3.5ساله‌شان در خودرو به خواب رفته است. آنها که دل‌شان نمی‌آمد او را از خواب بیدار کنند، کودک را در همان وضعیت رها کرده و به مراسم رفتند. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که درهای خودرو بسته، شیشه‌ها بالا و هوا به‌شدت گرم بود. حدود دو ساعت بعد اما وقتی والدین این کودک با پایان مراسم خود را به فرزندشان رساندند با پیکر نیمه جان او مواجه شدند. کودک براثر شدت گرما بی‌حال شده و وضعیت نامشخصی داشت. در این شرایط آنها کودک را به بیمارستان منتقل کردند و تلاش‌ها برای نجات او آغاز شد اما با بی‌ثمر بودن تلاش‌های کادر درمان، کودک خردسال روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. این حادثه تلخ در شرایطی اتفاق افتاد که سال گذشته نیز دختری 4ساله قربانی چنین سهل‌انگاری‌ای شده بود. در آن حادثه که در رامهرمز رخ داد، سایدا- 4ساله- نیز به تنهایی در خودروی پدرش رها شده بود که به‌دلیل گرمازدگی و بسته بودن در خودرو جان خود را از دست داد. در این حادثه تلخ پدر و مادر سایدا برای شرکت در مراسم ختم یکی از بستگان او را که در ماشین خواب بود تنها گذاشتند و او چند ساعت در هوای گرم و آفتابی در ماشین رها شده بود تا اینکه وقتی والدینش به ماشین برگشتند او به‌دلیل استرس، شدت گرما و نبود اکسیژن جان خود را از دست داده بود.

بازداشت شوهر در قتل زن جوان
به‌دنبال قتل اسرار آمیز یک زن با شلیک گلوله، شوهر وی به‌عنوان مظنون اصلی جنایت بازداشت شد.
به گزارش همشهری، شامگاه سه‌شنبه دهم مرداد به قاضی وحید ناصری، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که زنی در خانه‌اش به قتل رسیده است. محل حادثه آپارتمانی در طبقه پنجم یک ساختمان مسکونی بود و پیکر بی‌جان زن 23ساله در پذیرایی و نزدیکی ورودی دستشویی افتاده بود. او با اصابت گلوله به قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود و در چند قدمی جسد، یک قبضه سلاح شاه‌کش که متعلق به شوهر مقتول بود، به چشم می‌خورد.  شوهر و مادر مقتول نخستین کسانی بودند که با جسد زن جوان مواجه شده و پلیس را خبر کرده بودند. مادر مقتول به مأموران گفت: دخترم چند سال قبل با پسرعمویش ازدواج کرد. ازدواج آنها اجباری و با اصرار خانواده‌ها بود و به همین دلیل آنها مدام با یکدیگر اختلاف و درگیری داشتند. وی افزود: ساعتی قبل دامادم به من زنگ زد و گفت کلید خانه‌اش را ندارد و همسرش در را باز نمی‌کند. او به‌دنبال من آمد و دو نفری به خانه‌شان آمدیم و وقتی در را باز کردیم با جسد خونین دخترم مواجه شدیم.
ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که زن جوان مدتی قبل در دادگاه درخواست طلاق داده بود. او حتی چندبار تصمیم گرفته بود به زندگیش پایان دهد. اما تیم جنایی در محل حادثه به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد زن جوان خودکشی نکرده، بلکه به قتل رسیده است. در ادامه مأموران به تحقیق از شوهر وی پرداختند و او گفت: امروز وقتی از محل کار به خانه برگشتم، هر چه زنگ زدم همسرم جواب نداد. فکر کردم به خانه مادرش رفته است. به آنجا رفتم و وقتی با مادرزنم به خانه برگشتیم، با جسد همسرم مواجه شدیم. اظهارات شوهر مقتول متناقض بود و وی به‌عنوان مظنون در قتل بازداشت شد. از سوی دیگر مأموران در بررسی سوابق مظنون پرونده دریافتند وی از متهمان پرونده انفجار یک پژو پارس در بهمن سال1400 در منطقه کیانشهر بوده که در آن حادثه راننده خودرو به طرز دلخراشی به قتل رسیده بود. با این اطلاعات، تحقیقات در این پرونده برای رازگشایی از قتل مسلحانه زن جوان ادامه دارد.

مرگ قاتل فراری در درگیری با پلیس
مرد جنایتکار که در جریان درگیری بین 2خانواده، 4نفر را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، پس از یک‌ماه زندگی مخفیانه در درگیری با پلیس از پا درآمد.
به گزارش همشهری، اعضای 2خانواده ساکن منطقه جلالوند واقع در استان کرمانشاه از مدت‌ها قبل با یکدیگر دچار اختلاف و درگیری بودند. روز یکشنبه 11تیرماه امسال با بالاگرفتن این کشمکش‌ها یکی از طرفین درگیری درحالی‌که یک قبضه سلاح کلاشنیکف در دست داشت سراغ خانواده مقابل رفت و به‌سوی آنها شلیک کرد و 4نفر را به قتل رساند. در جریان این تیراندازی مردی میانسال، 2فرزندش و یکی از نزدیکان آنها به قتل رسیدند و مرد مسلح به مکان نامعلومی فرار کرد. تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس برای یافتن سرنخی از قاتل فراری همچنان ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل افسران پلیس به اطلاعاتی دست یافتند که حاکی از آن بود متهم تحت تعقیب در کوه‌های اطراف کرمانشاه به‌طور مخفیانه زندگی می‌کند. صبح روز چهارشنبه 11مردادماه، این محل به محاصره کامل پلیس درآمد اما متهم با دیدن مأموران شروع به تیراندازی کرد. او به هیچ قیمتی حاضر نبود که خودش را تسلیم کند و به تیراندازی به‌سوی مأموران ادامه داد و درگیری سختی بین طرفین اتفاق افتاد، تا اینکه در‌نهایت متهم بر اثر اصابت گلوله از پا درآمد.
سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این‌باره گفت: با توجه به حساسیت پرونده، از نخستین ساعات وقوع این جنایت، دستگیری متهم با جدیت در دستور کار یگان‌های مختلف قرار داشت و اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ای برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز شد تا اینکه او در درگیری با مأموران هدف گلوله قرار گرفت و بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شد؛ اما جانش را از دست داد. به‌گفته وی در این عملیات از متهم یک قبضه سلاح کلاشنیکف، 2تیغه خشاب، ۳۳ فشنگ جنگی و یک دستگاه دوربین شکاری کشف شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید