• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 14 مرداد 1402
کد مطلب : 198874
+
-

خدمت‌رسانی به معلولان و جانبازان تعطیل نمی‌شود

سامانه جانبازان و ایثارگران؛ کلیدواژه‌ای که در چند روز گذشته سرتیتر رسانه‌ها بوده است. اخیرا انتشار خبر جابه‌جایی این سامانه سبب نگرانی جانبازان و معلولان شده است.
موضوع آنچنان اهمیت دارد که سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در صحن پارلمان شهری به این موضوع اشاره کرد و گفت که واگذاری زمین این سامانه به استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌هایی که مرتبط با مرکز هوشمندسازی شهرداری هستند، به دغدغه جانبازان و معلولان تبدیل شده است. به‌گفته او سامانه پاتوق معلولان بوده و در آن کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شده که جانبازان و معلولان برای رفت‌وآمد به مراکز درمانی و آموزشی و... از ظرفیت‌های این سامانه استفاده می‌کردند. تشکری‌هاشمی همچنین تأکید کرد: «با این اقدامات تنها یک نکته به ذهن می‌رسد که هدفمان تعطیلی این سیستم است و واگذاری این سامانه به‌معنای پایان خدمت‌رسانی به این قشر از جامعه است.»موارد مطرح شده از تریبون شورا صحت دارد اما توضیحات ارائه شده توسط مهدی علیزاده سرپرست شرکت اتوبوسرانی تهران، نشان می‌دهد که اصل ماجرا به‌ گونه دیگری است.
قبل از هر چیز باید تأکید کرد که مدیریت شهری برنامه‌ای برای تعطیلی خدمت‌رسانی به معلولان و جانبازان ندارد و این افراد مطمئن باشند که قرار نیست خللی در خدمت‌رسانی ایجاد شود. چرا که اخیرا در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به این گروه هدف، قرارداد تامین 40دستگاه ون برای این سامانه منعقد شده که طی 150روز دیگر ون‌ها به ناوگان حمل‌ونقل جانبازان و معلولان وارد می‌شوند.
نکته دیگر درخصوص سامانه جانبازان این است که براساس تصمیم مدیریتی به‌زودی مدیریت سامانه جانبازان به سازمان تاکسیرانی واگذار می‌شود. مدیریت شهری با این تدابیر قصد دارد خدمت‌رسانی به این افراد را تسریع کند. واگذاری زمین سامانه جانبازان به شرکت‌های استارت‌آپی در حد برنامه است که نیاز به بررسی دارد و درصورت تأیید از طریق هماهنگی سازمان املاک انجام می‌شود. همچنین 2ملک یکی در ضلع غربی استادیوم آزادی و دیگری حوالی میدان شیرپاستوریزه برای انتقال سامانه جانمایی شده است.
 در راستای تمرکززدایی این مرکز و تسهیل و تسریع دسترسی گروه هدف به ناوگان حمل‌ونقل 6سامانه در نقاط مختلف تهران راه‌اندازی شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید