• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 14 مرداد 1402
کد مطلب : 198844
+
-

فینالم نبرد انتقامی بود

پیام احمدی، برنده تنها مدال طلای ایران در مسابقات کشتی نوجوانان جهان از موفقیتش در این رقابت‌ها می‌گوید

فینالم نبرد انتقامی بود

 تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی ترکیه برگزار شد توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. فرنگی‌کاران نوجوان ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و 2برنز بالاتر از تیم‌های جمهوری آذربایجان و گرجستان قرار گرفتند و قهرمان شدند. امتیازات کشتی‌گیران روس و بلاروس در این رقابت‌ها محاسبه نشد و آنها تحت عنوان بی‌طرف در استانبول حاضر شده بودند. تنها مدال طلای تیم ایران را پیام احمدی در وزن 48کیلوگرم کسب کرد. او سال گذشته هم روی سکوی سوم جهان قرار گرفته بود و امسال توانست مدال خودش را ارتقا بدهد. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این کشتی‌گیر خوزستانی می‌خوانید.

   کشتی را از چه سالی و از کجا شروع کردی؟
کشتی را از سال1393زیرنظر آقای ملک‌محمد بویری و پیام بویری در شهرستان ایذه شروع کردم. حدود 9سال می‌شود که کشتی می‌گیرم و نخستین مدالم را در سال1399در مسابقات قهرمانی کشور کوهدشت به‌دست آوردم.

   سال گذشته هم عضو تیم ملی بودی ولی امسال به‌مراتب نتیجه بهتری را رقم زدی. چه اتفاقی در این یک سال برایت افتاد؟
سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا دوم شدم و در مسابقات قهرمانی جهان مدال برنز گرفتم. امسال با کمک کادر فنی و استفاده از تجربیات سال گذشته عملکرد بهتری داشتم و توانستم مدال طلای جهان را کسب کنم. امسال قرعه سختی هم داشتم ولی با برنامه کشتی گرفتم و مرحله به مرحله پیش رفتم تا به نتیجه دلخواهم رسیدم. در دور اول کشتی‌گیر بلاروس را با نتیجه 8بر صفر شکست دادم و در کشتی دوم کشتی‌گیر ژاپنی را 10بر صفر بردم. در کشتی سوم کشتی‌گیر آذربایجانی را 4بر 2شکست دادم و به نیمه‌نهایی رسیدم. در نیمه‌نهایی با کشتی‌گیر روس که قهرمان اروپا شده بود کشتی گرفتم که او را 3بر 2بردم و به فینال رسیدم. در فینال هم کشتی‌گیر ازبکستان را 4بر 3بردم و طلا گرفتم. مسیر سختی بود ولی خیلی لذتبخش بود. برای همین تلاش می‌کنم که این اتفاق برایم تداوم داشته باشد.

   سال گذشته به همین کشتی‌گیر ازبکستانی نتیجه را واگذار کرده بودی؟
بله سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا کشتی را 4بر صفر جلو بودم ولی درنهایت 4- 4باختم و به نوعی تکرار این مسابقه در مسابقات جهانی 2023برای من نبرد انتقامی بود که خدا را شکر برنده شدم. این را هم دوست دارم بگویم؛ با خودم قرار گذاشته بودم اگر طلا گرفتم تقدیم کنم به آقا امام حسین که قبل از شروع مسابقات از ایشان مدد گرفتم.

   با توجه به حضور تیم‌های روسیه و بلاروس، سطح مسابقات با سال گذشته چه تفاوتی کرده بود؟
واقعا سطح مسابقات خیلی بالا بود چون علاوه بر روسیه، تیم‌‌های جمهوری آذربایجان و ازبکستان هم نفرات خوبی را روانه این مسابقات کرده بودند. روس‌ها واقعا روی رده نوجوانان کار کرده بودند که در 3وزن هم صاحب مدال طلا شدند.

   در بین کشتی‌گیران، سبک کشتی چه‌کسی را بیشتر می‌پسندی؟
آقای حمید سوریان برای همه کشتی‌گیران فرنگی یک الگو است. سبک کشتی آقای سوریان را خیلی دوست دارم و دوست دارم مثل ایشان کشتی بگیرم.

   کار کردن با محسن سوریان چطور است؟ 2سال در نوجوانان شاگرد ایشان بودی.
آقای سوریان و کادرشان واقعا برای نوجوانان زحمت می‌کشند و نتیجه‌اش را همه دارید می‌بینید. ایشان از لحاظ فنی خیلی روی بچه‌ها کار می‌کند که به‌نظرم این مسئله در آینده خیلی به نفع ما خواهد بود.

   برنامه‌ات برای آینده چیست؟
هدف کوتاه‌مدت من کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در رده سنی جوانان است. برنامه بلند‌مدتم هم کسب مدال در مسابقات المپیک 2028است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :