• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 14 مرداد 1402
کد مطلب : 198794
+
-

روبات‌های نظامی آماده عملیات

آینده جنگ‌های جهان را شاید روبات‌های نظامی مشخص کنند. این یک فرضیه نیست، بلکه تخیلی بوده که رفته‌رفته به واقعیت تبدیل شده است. در اینجا، چند روبات نظامی قدرتمند را معرفی می‌کنیم.

MAARS

سامانه روباتیک مسلح پیشرفته ماژولار یا به اختصار MAARS، یک روبات بدون سرنشین محسوب می‌شود که به‌طور خاص برای استفاده در ارتش ساخته شده است. این روبات را می‌توان با سیستم‌های ردیابی ماهواره‌ای، دوربین‌های شبانه‌روزی، سیستم تشخیص آتش متخاصم و سلاح‌های کشنده و غیرکشنده مجهز کرد. MAARS قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارد.

SAFFiR

این یک روبات انسان‌نمای 2 پا است که برای کمک به محققان در ارزیابی کاربردهای سیستم‌های بدون سرنشین در کنترل آسیب و بازرسی روی کشتی‌ها طراحی شده است. این وسیله تمرکز کاری‌اش بر استراتژی علم و فناوری نیروی دریایی است.

PETMAN

این یک روبات نظامی انسان‌نما است که برای تقلید از حرکت و رفتار یک سرباز انسان برای آزمایش نسل بعدی پوشاک نظامی و تجهیزات ایمنی طراحی شده است. پتمن می‌تواند مانند انسان راه برود، بدود، بخزد و حتی عرق کند. این روبات در آینده، می‌تواند به‌طور مستقل برای عملیات جست‌وجو و نجات در مناطق خطرناک مستقر شود.

BigDog

این روبات تقریباً به اندازه یک کره اسب، روبات با بودجه نظامی است که توسط شرکت بوستون داینامیکس تولید شده است. این وسیله می‌تواند تا 50کیلوگرم وزن را حمل و از زمین‌های ناهموار عبور کند که برای روبات‌های چرخدار غیرممکن است. به همین دلیل بیگ‌داگ یک روبات مفید برای سربازان محسوب می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید