• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 10 مرداد 1402
کد مطلب : 198678
+
-

لژیونرها چه می‌کنند؟

اگر چه در این تابستان منتظر یک انتقال جذاب برای مهدی طارمی به میلان بودیم و این صبر هرگز به نتیجه نرسید، همچنان نفرات مستعدی از فوتبال ایران در نقاط مختلف دنیا بازی می‌کنند؛ هر چند ‌این تعداد نسبت به چند سال گذشته، سیر نزولی داشته و این ماجرا اصلا پذیرفتنی به‌نظر نمی‌رسد. این نکته را هم از یاد نبریم که فوتبال ایران در 5لیگ معتبر اروپایی، فقط یک نماینده دارد و این هم آمار خوبی به‌حساب نمی‌آید.

درجه‌یک‌ها
3لژیونر ایرانی، معمولا از نفرات دیگر متمایز هستند؛ 3بازیکنی که هم تجربه ملی زیادی دارند و هم در بالاترین سطح فوتبال بازی می‌کنند. مهدی طارمی بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان، فصل گذشته با پورتو آقای گل لیگ پرتغال شد و هنوز در این تیم حضور دارد. سردار آزمون نیز بعد از سال‌ها فوتبال ایران را صاحب یک لژیونر در بوندس‌لیگا کرد؛ بازیکنی که البته به‌تازگی مصدوم شده است. علیرضا جهانبخش نیز بعد از قهرمانی لیگ هلند با فاینورد، فصل جدیدی را در ترکیب این تیم کلید خواهد زد.

سعید هستم، یک سکونشین!
اوضاع برای سعید عزت‌اللهی در وایله چندان خوب پیش نمی‌رود. او این اواخر فقط نقش یک سکونشین را در این باشگاه ایفا کرده است. ظاهرا شکست در مذاکرات تمدید قرارداد، موجب شده باشگاه وایله برای فصل جدید روی او حساب ویژه‌ای باز نکند.

امین و قلبِ دفاع قطری‌ها
این تابستان، شجاع و کنعانی دوباره به لیگ برتر ایران برگشتند و قطر را ترک کردند، اما لیگ قطر استعداد جوانی مثل امین حزباوی را به خدمت گرفت؛ بازیکنی که به‌تازگی به هواداران السد معرفی شده است. ایران به جز این ستاره جوان، یک فرمانده کهنه‌کار به اسم امید ابراهیمی را نیز در لیگ قطر دارد.

احمد و مهدی؛نمایندگانی در امارات
احمد نوراللهی در نخستین بازی برای الوحده امارات، یک پاس گل فوق‌العاده داد. او دیگر به‌خوبی در فوتبال امارات جا افتاده و فعلا می‌خواهد در همین کشور به بازی ادامه بدهد. مهدی قائدی نیز در الاتحاد کلبا، دوباره شاگرد فرهاد مجیدی شده است. این دومین مقطع حضور او در فوتبال امارات خواهد بود.

تشنه بازی‌کردن
فوتبال ایران در این فصل 2لژیونر در تیم‌های جدید اروپایی هم دارد. محمد محبی به روستوف رفته اما به‌دلیل برخی ‌مشکلات، فعلا برای این تیم بازی نکرده و تشنه به‌دست‌آوردن فرصت برای درخشش در این تیم است. علی قلی‌زاده نیز به لخ پوزنان لهستان ملحق شده است. او هم فعلا روی سکو حضور دارد و هنوز نتوانسته است برای این تیم به میدان برود. لیگ لهستان البته یک فوتبالیست ایرانی دیگر به اسم یادگار رستمی هم دارد که او هم دنبال فرصت بیشتر برای نمایش استعدادهایش است. یادگار از آکادمی کیا راهی فوتبال لهستان شد.

چپ و راست در اروپا
مدافعان کناری راست و چپ تیم ملی؛ میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی همچنان در آ‌اک آتن یونان هستند. آنها فصل درخشانی را به پایان رسانده‌اند و حالا برای یک فصل موفق دیگر آماده می‌شوند. صادق محرمی هم در حال تبدیل‌شدن به یکی از قدیمی‌های دیناموزاگرب است؛ بازیکنی که در این سال‌ها تجربه زیادی در این باشگاه به‌دست آورده است.

ساکنان ترکیه و قبرس!
با وجود جدایی محمد نادری از فوتبال ترکیه، هنوز چند بازیکن ایرانی در این لیگ حضور دارند. مجید حسینی به‌تازگی قراردادش را با کایسری اسپور تمدید کرده است و علی کریمی نیز در این تیم همبازی این بازیکن به شمار می‌رود. کمی آن‌طرف‌تر در قبرس نیز کریم انصاری‌فرد در عضویت باشگاه اومانیا قرار گرفته است.

بلاتکلیف‌ها
فوتبال ایران، چند لژیونر بلاتکلیف هم دارد؛ از امیرعابدزاده که هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده است تا ‌اللهیار صیادمنش که شاید به‌صورت قرضی از هال‌سیتی جدا شود. به این فهرست باید سامان قدوس را هم اضافه کرد؛ بازیکنی که دوران تلخ حضور در فوتبال فرانسه را با صعود به لیگ برتر با برنتفورد انگلیس پشت سر گذاشته بود اما در این تیم فرصت چندانی برای بازی به‌دست نیاورد. قدوس از چند تیم ایرانی هم پیشنهاد دارد و اگر به لیگ برتر ایران برسد، مسیری مشابه اشکان دژاگه یا فریدون زندی را طی می‌کند؛ بازیکنانی که بعد از بازی در تیم ملی، در سیر نزولی قرار گرفتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید