• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 9 مرداد 1402
کد مطلب : 198627
+
-

جزئیات تازه در پرونده قتل پزشک سرشناس و همسرش

راز کلاهبرداری 50میلیاردی جنایتکار بی‌رحم

تحقیقات در پرونده قتل هولناک پزشک سرشناس و همسرش، به بازداشت یک متهم جدید و افشای اسرار کلاهبرداری‌های سریالی طراح اصلی نقشه جنایت، منجر شد.
به گزارش همشهری، یکی از روزهای اردیبهشت‌ماه گزارش ناپدید شدن زوجی به پلیس پایتخت اعلام شد. رضا ضیایی متخصص گوش، حلق و بینی و از کادر پزشکی بیمارستان عرفان تهران بود و همسرش نیز دکترای حقوق داشت. این زوج پس از مهاجرت فرزندان‌شان به آمریکا، در یک برج مسکونی در ولنجک زندگی می‌کردند اما یک خانه ویلایی هزار متری در شهرک غرب نیز داشتند که مدتی قبل آن را به مردی به نام سروش اجاره داده بودند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که سروش برای تصاحب خانه هزار متری آقای دکتر که حدود 300میلیاردتومان ارزش داشت آدمکش اجیر کرده بود. آدمکشان پدر و پسری جوان بودند که به دستور قاضی محمد جواد شفیعی بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران دستگیر شدند و پدر اعتراف کرد که با شلیک گلوله جان آقای دکتر و همسرش را گرفته است. آنطور که عامل جنایت می‌گفت، پسرش با سروش کار می‌کرد و سروش به آنها وعده زندگی بهتر را داده بود. به همین دلیل آنها قبول کرده بودند که پزشک سرشناس و همسرش را به قتل برسانند. عامل جنایت اعتراف کرد که او به سمت آقای دکتر و همسرش شلیک کرده و بعد با همدستی پسرش اجساد زن و شوهر را نایلون پیچ و در بیابان‌های شهریار دفن کرده بودند. درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت، جزئیات تازه‌ای به‌دست آمد. پدر و پسر در تازه‌ترین اعترافات خود گفتند که یکی از اقوام‌شان به نام حسین نیز شاهد جنایت بوده و در جابه‌جایی اجساد به آنها کمک کرده است. با اعترافات، حسین بازداشت شد و اعتراف کرد که در صحنه جنایت حضور داشته و در انتقال اجساد به قاتلان کمک کرده است.
وی گفت: قرار بود سروش (طراح اصلی نقشه جنایت) برای من وام 400میلیون تومانی فراهم کند و به همین دلیل با آنها همکاری کردم.  علاوه بر افشای این حقیقت، مأموران به حقایق دیگری هم دست یافتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سروش(طراح اصلی جنایت) یک کلاهبردارحرفه‌ای بوده است. وی با همدستی سردفتر یکی از دفترخانه‌ها در تهران اقدام به جعل مدارک و اسناد و فروش خانه‌هایی می‌کردند که صاحبان آنها در خارج از کشور بودند. به این ترتیب سر دفتر نیز بازداشت شد و با انجام تحقیقات ازاو و سروش، مشخص شد که آنها با این شگرد بیش از 50میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند. همچنین تحقیقات در این پرونده نشان می‌دهد که عاملان جنایت پس از قتل، به برجی که مقتولان در آنجا زندگی می‌کردند، رفته و بیش از 5میلیارد تومان طلا و جواهرات از خانه آنها به سرقت برده بودند. با این اطلاعات، تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید