• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 8 مرداد 1402
کد مطلب : 198518
+
-

با مردم/مشکلات سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان برطرف شود

امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نیازمند پیش‌ثبت‌نام در سامانه my. Medu.ir است. درحالی‌که شمار مراجعه‌کنندگان به این سامانه بسیار است سرعت اینترنت و نیز خود سامانه بسیار پایین است و امکان بارگذاری مدارک اگر موفق به بازکردن سایت بشویم بسیار پایین است. مدارس هم بدون پیش‌ثبت‌نام در این سامانه ثبت‌نام انجام نمی‌دهند. مسئولان وقتی اصرار دارند همه‌‌چیز را الکترونیکی کنند اول زیرساخت آن را فراهم کنند. در نهایت مجبور هستیم به کافی‌نت مراجعه کرده و در نوبت بمانیم و رقم قابل توجهی برای اسکن مدارک، کم‌کردن حجم مدارک برای بارگذاری آنها، ثبت‌نام و کارمزد انجام کار بپردازیم و در صف کافی‌نت ساعت‌ها معطل شویم تا بتوانیم این مرحله را طی کنیم که آن هم برخی کافی‌نت‌ها قادر به انجامش نیستند. از مسئولان تقاضا داریم هر چه سریع‌تر مشکلات این سامانه را برطرف کنند.
پروانه از قزوین

تولید و عرضه عسل‌های تقلبی؛ دشمن شغل زنبورداری
روستای اشن واقع در استان اصفهان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید عسل در ایران شناخته می‌شود؛ چرا که در این روستا بالغ بر ۱۰۰۰ زنبوردار با سابقه، سال‌هاست مشغول تولید عسل هستند و همگی در گذشته مقادیر قابل توجهی عسل به بازار عرضه می‌کرده‌اند. متأسفانه اخیرا عده‌ای سودجو با تولید محصول به‌صورت دست‌ساز، عسل تقلبی وارد بازار کرده‌اند که این امر باعث شده زنبورداران و تولیدکنندگان عسل واقعی تا مرز ورشکستگی پیش بروند. این در حالی است که کارشناسان استاندارد و تغذیه مکرر اعلام می‌کنند که عسل‌های دست‌ساز که جدیدا وارد بازار شده به‌شدت بیماری‌زا هستند ولی اکنون داخل فروشگاه‌ها پر شده از این نوع عسل‌ها. اگر همینطور پیش برود شغل زنبورداری منسوخ شده و در اصل یکی از چرخه‌های طبیعت که زنبور‌عسل هست از بین می‌رود که عواقب بدی برای کل طبیعت دارد. متأسفانه تاکنون نهادهایی مثل وزارت بهداشت و یا هیچ ارگان و نیرویی پشتیبان زنبورداران نبوده و اگر اینگونه روال ادامه یابد زنبورداران باید به فکر شغل دیگری باشند. صدای زنبورداران را بشنوید و جلوی تولید و ورود عسل تقلبی را بگیرید.
حامد ناظمی از اصفهان

پیامک
گیاه سنبل آبی جمع‌آوری شده از تالاب انزلی معدوم‌سازی‌ شود

طبیعت گیاه مهاجم سنبل‌آبی به‌گونه‌ای است که اگرریشه‌هایش هم قطع شود، باز به تکثیر خود ادامه می‌دهد. از طرفی به‌شدت جاذب فلزات است و چون در سطح آب شناور می‌شود با انتقال این فلزات به آب موجب انتقال بیماری‌های پوستی و سرطان می‌شود. خوشبختانه چندی پیش چیزی حدود 35تن از این گیاه از سطح تالاب انزلی جمع‌آوری شد اما به‌علت دپوی نامناسب و معدوم نکردن آن، با بارش باران وارد محدوده رودخانه بندر انزلی در نزدیکی پل این شهر شد که این وضعیت موجب نگرانی شهروندان شده است. درخواست داریم تا هر چه زودتر این گیاه جمع‌آوری و به شکل مناسبی معدوم شود.
بهمنی از انزلی

فروشندگان و تولیدکنندگان چوب در آستانه ورشکستگی‌اند
فروشندگان و تولید‌کنندگان صنایع چوب شامل چوب‌فروش، مبل‌فروش، سیسمونی، مبل و کابینت روزگار خوشی ندارند و چشم‌به‌راه مشتری نشسته‌اند. افزایش بی‌رویه قیمت باعث شده نه فروشنده بتواند بار بخرد و نه آن که نیازمند کار است بتواند مواداولیه کارش را تامین کند و نه نجار و سازنده بتواند کاری دست بگیرد. امروز هزینه تعویض کابینت آشپزخانه بین ۷۰‌تا‌۱۰۰‌میلیون تومان آب می‌خورد. از طرفی افزایش یراق‌آلات و خدمات تعویض منجر به افزایش قیمت تمام‌شده می‌شود؛ درحالی‌که این رقم تا همین 3-2 سال قبل روی‌هم‌رفته 6میلیون تومان تمام می‌شد. بسیاری از همکاران ما از این صنف خارج شده‌اند یا اینکه تغییر شغل داده‌اند؛ چون هزینه کارگر و اجاره افزایش یافته و در مقابل، سود کاهش یافته است. تا زمانی که ساخت‌وسازها کم باشد، فعالیت در این صنف هم‌ رنگ‌وبوی رکود دارد و طبیعی است که خانوارها اولویت‌های خود را براساس درآمدها تغییر دهند؛ علاوه براین بی‌ثباتی بازار، میزان فروش را تحت‌تأثیر قرار داده است، تأمین چوب از خارج کشور نیز منجر به افزایش قیمت تمام‌شده می‌شود. این افزایش قیمت‌ها در حالی است که تقاضا در بازار کاهش یافته و برای تأمین نقدینگی با مشکل مواجه شده‌ایم.
اصلانی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید