• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 8 مرداد 1402
کد مطلب : 198498
+
-

رکوردهای لندن

چلسی و آرسنال در نقل‌وانتقالات تابستانی رکوردهای متفاوتی زدند

رکوردهای لندن

تاد بولی از زمانی که مالکیت چلسی را از آبراموویچ روس و تحریم‌شده تحویل گرفت، در 2پنجره نقل‌وانتقالاتی خریدهای زیادی انجام داد. او 3مربی هم عوض کرد و کلی بازیکن خرید و روی دست باشگاه گذاشت. حالا برای خلوت کردن تیم فروش‌های زیادی داشته است و آبی‌ها به پردرآمدترین باشگاه در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی امسال تبدیل شده‌اند. باشگاه لندنی به لطف ارتباطاتی که با باشگاه‌های عربستانی و دلال‌های مرتبط با آنها داشت و همچنین دست‌ودلبازی منچستریونایتد، آرسنال و دیگران تا این ساعت توانسته 254میلیون پوند از محل فروش بازیکنانش درآمد کسب کند. البته این رقم همچنان رو به افزایش است چون بازیکنان دیگری نظیر هودسون اودوی و شاید گلگر، لوکاکو و بازیکنان دیگری نیز قرار است به فروش برسند. پوچتینو می‌خواهد تیمش را به جای 29بازیکن اصلی با 22بازیکن ببندد تا بتواند تعدادی از جوانان و بازیکنان تیم‌های پایه را هم به تیم اضافه کند.
در تاریخ فوتبال تاکنون فقط 2باشگاه در یک پنجره نقل‌وانتقالاتی نسبت به چلسی این فصل از فروش بازیکن درآمد بیشتری به‌دست آورده‌اند؛ موناکو در فصل 19-2018 که با فروش بازیکنانی مثل امباپه (پاری‌سن‌ژرمن)، فابینیو (لیورپول)، لمار (اتلتیکومادرید) و... 367میلیون پوند پول درآورد که هنوز یک رکورد است. دومین رکورد فروش بازیکن در یک پنجره مربوط به اتلتیکومادرید است که فصل 20-2019 مبلغ 319میلیون پوند از فروش چهره‌هایی مثل گریزمان (بارسلونا)، لوکاس واسکس (بایرن مونیخ)، رودری (منچسترسیتی) و... به جیب زد.

   بازیکنان به فروش رسیده چلسی در این تابستان:
    کواچیچ25میلیون پوند به منچسترسیتی
    کانتهانتقال رایگان به الاتحاد عربستان
    کولیبالی19.7میلیون پوند به الهلال عربستان
    ادوارد مندی16میلیون پوند به الاهلی عربستان
    پولیسیک19میلیون پوند به میلان
    داوید دارفو فوفاناقرضی به اونیون برلین
    آسپلیکوئتافسخ قرارداد و انتقال به اتلتیکومادرید
    میسن ماونت55میلیون پوند به منچستریونایتد
    عبدالرحمان بابارایگان به پائوک یونان
    کای هاورتس 60میلیون پوند به آرسنال
    دوژون استرلینگرایگان به رنجرز
    روبن لوفتوس چیک 13.7میلیون پوند به آث میلان

آرسنال هم یک رکورد به‌خودش اختصاص داد. با خرید دکلان رایس از وستهم خریدهای این فصل توپچی‌ها در خط هافبک به بالاترین ولخرجی تاریخ برای این خط تبدیل شد. رکورد بیشترین هزینه در خط هافبک طی یک پنجره نقل و انتقالاتی:
    آرسنالاین فصل با 191.6میلیون یورو
    چلسیفصل 23-2022 با 151.5میلیون یورو
    منچستریونایتدفصل 17-2016 با 147میلیون یورو
    رئال‌مادریداین فصل با 123میلیون یورو
    یوونتوسفصل 21-2020 با 121.6میلیون یورو
    لیورپولفصل 19-2018 با 119.7میلیون یورو
    رئال‌مادریدفصل 15-2014 با 113میلیون یورو
    لیورپولهمین تابستان با 112میلیون یورو
    بارسلونافصل 20-2019 با 110.5میلیون یورو
    چلسیهمین پنجره نقل‌وانتقالاتی با 106.2میلیون یورو


فابینیو
انتقال فابینیو با مبلغ 45میلیون یورو از لیورپول به الاتحاد قطعی شد. قرارداد او 3ساله است و سالانه 25میلیون یورو دستمزد این بازیکن خواهد بود.

ایکاردی
مائورو ایکاردی، مهاجم 30ساله PSG با قراردادی به ارزش 10میلیون یورو رسما به گالاتاسرای پیوست.

لوکاکو
چلسی پیشنهاد یوونتوس برای به خدمت گرفتن روملو لوکاکو به‌صورت قرضی را رد کرده است. آنها فقط پیشنهادهای انتقال دائمی را می‌پذیرند. این مهاجم بلژیکی که ادعا می‌کرد هوادار اینترمیلان است به‌دلیل مذاکره مادرش با یوونتوس از چشم اینتری‌ها افتاد. حالا تنها گزینه برای او انتقال به عربستان است.

کسیه
فرانک کسیه از قبول نکردن پیشنهاد الاهلی پشیمان است، این باشگاه آماده پرداخت دستمزد 10میلیون یورویی بود. این بازیکن احساس پشیمانی می‌کند و به‌دنبال پیشنهادهای دیگر در عربستان است. او اصرار داشت که در بارسلونا بماند و برای جایگاهش بجنگد. اینترمیلان هم خواهان عقد قرارداد با این بازیکن است اما پول سعودی‌ها می‌چربد.

مانه
النصر قصد دارد برای جذب سادیو مانه ۳۷میلیون یورو به بایرن پیشنهاد دهد و مطمئن است که معامله انجام خواهد شد. مذاکرات بر سر شرایط شخصی هنوز با نماینده مانه ادامه دارد. با ورود او تعداد خارجی‌های باشگاه کریستیانو رونالدو به 9بازیکن خواهد رسید.

جریمه یووه
یوونتوس در حساس‌ترین مقطع فصل نقل‌وانتقالات و درحالی‌که هنوز خریدهای مهمی نداشته، از سوی یوفا با محرومیت یک‌ساله از رقابت‌های اروپایی (لیگ کنفرانس) و 20میلیون یورو جریمه روبه‌رو شد.

گودین
دیگو گودین، یکی از بهترین مدافعان میانی دهه اخیر فوتبال جهان که سال‌ها خط دفاعی اروگوئه و اتلتیکومادرید را بیمه کرده بود، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. پس از داوید سیلوا او دومین بازیکنی است که روزهای اخیر با خداحافظی‌اش هواداران را به حسرت می‌افکند. این مدافع 37ساله آخرین دیدارش برای ولِز سارسفیلد را در لیگ آرژانتین انجام و به نزدیکانش خبر داد آن بازی آخرین دیداری بود که به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به میدان رفته است. او در دوره 9ساله حضورش در اتلتی و سال‌های 2010، 2012 و 2018 توانست 3عنوان سوپرجام اروپا و 2قهرمانی در لیگ اروپا در سال‌های 2010 و 2018 همراه اتلتیکومادرید به‌دست بیاورد.

مگوایر
منچستریونایتد پیشنهاد ۲۰میلیون پوندی وستهم برای هری مگوایر را رد کرد. منچستریونایتد این بازیکن را به‌عنوان بخش مهمی از تیم خود می‌بیند و تنها «پیشنهادهای بسیار بزرگ» را درنظر خواهد گرفت. دیوید مویس به هری مگوایر علاقه‌مند است اما بعید است وستهم بار دیگر برای او پیشنهادی ارائه دهد، زیرا مگوایر قصد دارد برای جایگاه خود در منچستریونایتد بجنگد و حقوقش نیز مشکل‌ساز است. همین امر در مورد اسکات مک‌تامینی نیز صدق می‌کند. یونایتد پیشنهادهای قرضی نمی‌خواهد.

امباپه
نشریه مارکا که نزدیک به باشگاه رئال‌مادرید است و گاهی برای آن خط‌مشی تعیین می‌کند، نوشته که باشگاه رئال‌مادرید قیمتی را که پاری‌سن‌ژرمن روی امباپه گذاشته است، نخواهد پرداخت. 250میلیون یورو رکورد تاریخ نقل‌وانتقالات را خواهد شکست. این رکورد در اختیار نیمار، دیگر بازیکن پاری‌سن‌ژرمن است که سال2017 در ازای 222میلیون یورو از بارسلونا به فرانسه رفت.

دمبله
بدون توجه به رفتن یا نرفتن امباپه به رئال‌مادرید، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن آماده پرداخت بند فسخ قرارداد عثمان دمبله به بارسلوناست. قرارداد دمبله که تنها یک سال دیگر از آن مانده است با پرداخت غرامت 50میلیون یورویی قابل فسخ است، البته درصورتی که این رقم تا 31جولای یعنی تنها 2 روز دیگر پرداخت شود، چون از ابتدای ‌ماه سپتامبر، بند فسخ قرارداد بازیکن 26ساله به 100میلیون یورو افزایش خواهد یافت.

محرز
سیتی پس از گوندوغان یک بازیکن دیگرش را هم از دست داد. گوندوغان رایگان به بارسلونا رفت اما سیتی از محل فروش محرز 30میلیون پوند به‌دست آورد. عملکرد و افتخارات محرز در سیتی: ۲۳۶بازی، ۷۸گل، ۵۹پاس گل، ۴لیگ برتر، ۳لیگ کاپ، ۲جام حذفی، ۲جام خیریه، یک لیگ قهرمانان اروپا.

کاوانی
ادیسون کاوانی ستاره سابق یونایتد و PSG با عقد قراردادی رسما به بوکاجونیورز ملحق شد. کاوانی 36ساله که سابقه بازی در تیم‌های ناپولی، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، فصل گذشته در 28بازی از رقابت‌های مختلف برای والنسیا به میدان رفت و 7گل هم به‌ثمر رساند.

گرینوود
در ادامه موج تبرئه چهره‌های مشهوری که به آزار جنسی متهم شده بودند، افرادی چون کوین اسپیسی (بازیگر)، رایان گیگز (مربی)، بنژامن مندی و میسن گرینوود هم از اتهام و جرم رهایی یافتند تا به حرفه خود برگردند. با این اتفاقات دوران حرفه‌ای میسون گرینوود در منچستریونایتد، پس از تأیید اسپانسر اصلی باشگاه به‌احتمال زیاد ادامه پیدا کند. مذاکرات با آدیداس ادامه دارد و مثبت ارزیابی می‌شود.

جانشین زومر
یان زومر سوئیسی به‌زودی برای پرکردن جای خالی اونانا که به منچستریونایتد رفته، به اینترمیلان انتقال خواهد یافت. بایرن‌مونیخ مذاکرات خود را با برنتفورد بر سر جذب داوید رایا را آغاز کرده اما آنها هنوز به انتظارات باشگاه انگلیسی برای این انتقال نزدیک نشده‌اند. برنتفورد این بازیکن را ۴۰میلیون پوند ارزیابی می‌کند. این رقم برای دروازه‌بانی که قرار است کل فصل ذخیره مانوئل نویر باشد، زیاد است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید