• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 7 مرداد 1402
کد مطلب : 198466
+
-

افتتاح ایستگاه متروی تختی به‌کجا رسید؟

مهدی اسماعیل‌پور؛ روزنامه‌نگار

2پروژه مهم حوزه حمل‌ونقل شهر تهران یعنی ایستگاه ورزشگاه تختی و بزرگراه شهید شوشتری در انتظار رفع معارض و تملک بخشی از زمین‌های متعلق به وزارت ورزش و جوانان در ورزشگاه تختی از طریق تهاتر است؛ موضوعی که چند سالی می‌شود مورد بررسی است و شهرداری تهران و وزارت ورزش درحال مذاکره و رایزنی بر سر آن هستند. با وجود این، هیچ‌کدام از این دو پروژه تعطیل نشده و معطل نمانده است؛ ازجمله پروژه ایستگاه ورزشگاه تختی.ایستگاه ورزشگاه تختی ، آخرین ایستگاه منتهی الیه جنوب شرقی خط‌۷ متروی تهران به شمار می آید که احداث آن به خاطر اینکه در منطقه ای پرجمعیت و با تقاضای سفر بالا در حال انجام است ، از حدود ۳ سال پیش هم مورد درخواست مکرر شهروندان این محدوده قرار داشته و با تکمیل آن ، حدود ۴۰‌هزار سفر روزانه به خط ۷ مترو افزوده می شود.

آخرین وضعیت ایستگاه متروی تختی
شرکت متروی تهران طبق توافق صورت گرفته زمین مورد نیاز این پروژه به مساحت 20هزار مترمربع را از ورزشگاه تختی اجاره کرده است. محمود یوسفی، مجری خط 7مترو در این رابطه به همشهری می‌گوید: «موضوع تملک زمین با شهرداری تهران است و کارهای مربوط به آن از طریق معاونت مالی و اقتصادی پیگیری می‌شود، اما احداث ایستگاه ورزشگاه تختی معطل توافق برای تهاتر زمین میان شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان نمانده و از طریق پرداخت اجاره، زمین مورد نیاز را تهیه و تامین کرده‌ایم. کارهای مربوط به حفاری ایستگاه تمام‌شده و اکنون در مرحله لاینینگ قرار داریم. نازک‌کاری ایستگاه هم از شهریور‌ماه آغاز خواهد شد.»

امکان افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در اسفند 1402
ورزشگاه تختی ازجمله ایستگاه‌هایی است که درصورت تامین به‌موقع اعتبارات مالی امکان تکمیل و افتتاح آن در اواخر سال 1402 وجود دارد. مجری خط مترو در این رابطه می‌گوید: «هرچند ایستگاه ورزشگاه تختی بزرگ است و به اندازه 2ایستگاه معمولی وسعت و کار دارد، اما اگر اعتبار مورد نیاز آن که حدود 800میلیارد تومان می‌شود، به‌موقع تامین و به پروژه تزریق شود، می‌توانیم از فاز نخست آن در اسفند 1402 بهره‌برداری کنیم.»

مذاکرات و رایزنی‌ها ادامه دارد
هادی حق‌بین، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از در جریان بودن مذاکرات برای حل و فصل‌شدن مشکل معارض ورزشگاه تختی خبر می‌دهد و در این رابطه به همشهری می‌گوید: «برای رفع معارض مذاکرات شروع شده و شهردار تهران هم با وزیر ورزش و جوانان درحال رایزنی است تا در این زمینه تعامل بیشتری شکل بگیرد. باید ببینیم چطور می‌توانیم به توافق و تعامل برسیم تا با عبور از این فضا، اجرای پروژه‌ها سرعت بیشتری به‌خود بگیرد.»

روند مذاکرات خوب و مثبت است
عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران درخصوص مذاکرات انجام شده با وزارت جوانان برای تهاتر زمین و رفع معارض پروژه‌های مدیریت شهری که متعلق به ورزشگاه تختی است، به همشهری می‌گوید: «بخش‌هایی از این زمین معارض خط 7مترو و بخشی هم معارض بزرگراه شهید شوشتری است. نمایندگان وزارت ورزش در جلساتی که داشتیم همکاری و همراهی خوبی در این زمینه داشتند و به توافق‌های خوبی در این زمینه رسیدیم.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید