• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 7 مرداد 1402
کد مطلب : 198444
+
-

با مردم/جلوی ورود فاضلاب به آب استان البرز را بگیرید

مدت‌هاست که فاضلاب 2شهرک صنعتی استان البرز به کانال‌های کشاورزی استان وارد می‌شود. مسئولان خودشان اعلام کرده‌اند که سیستم فاضلاب 2شهرک صنعتی سپهر و نظرآباد به کانال کشاورزی متصل است و قسمتی از آن خواسته یا ناخواسته در بخش کشاورزی مصرف می‌شود. آیا رواست که اینگونه با سلامت مردم بازی شود و اجازه دهند مزارعی که محصولات جالیزی دست مردم می‌دهند با فاضلاب شهرک صنعتی آبیاری شوند؟
یوسفی از نظرآباد

افزایش چندباره قیمت چای کیسه‌ای چه معنا دارد؟
درحالی‌که طی چند‌ماه گذشته قیمت انواع چای 100درصد افزایش یافت و روی انواع چای‌های کیسه‌ای نیز افزایش قیمت اعمال شد، مجددا قیمت چای کیسه‌ای افزایش یافته است. قیمت برخی از انواع چای کیسه‌ای 100عددی به 215هزار تومان رسیده است که واقعا جای سؤال دارد. مگر یک کالا چندبار در یک محدوده زمانی می‌تواند افزایش قیمت داشته باشد، گذشته از اینها با وجود آزاد شدن واردات چای، چرا چای باید این میزان گران شود؟
سیف از تهران

گوجه را به قیمت 2سال قبل از کشاورز می‌خرند
درحالی‌که گرانی بیداد می‌کند قیمت خرید گوجه سر زمین از کشاورزان به قیمت 2سال قبل است و کشاورز نمی‌تواند هزینه خرید بذر نوبت بعدی خود را تامین کند. در این شرایط چگونه باید به‌کار خود ادامه دهد، چگونه ممکن است کشاورز با ضرر بتواند ادامه دهد؟
امینی از نورآباد ممسنی

پیامک
تکلیف زمین‌های بازنشستگان علوم پزشکی تبریز مشخص نشد

27سال قبل عده‌ای به امید خانه‌دار شدن در تعاونی علوم پزشکی سرمایه‌گذاری کردند. اکنون در حالی نزدیک به دهه سوم از زمان راه‌اندازی شده‌ایم و برخی بازنشستگان نیز فوت شده‌اند و هنوز موفق به دریافت زمین‌های خریداری‌شده توسط تعاونی نشده‌اند.
رسولی از تبریز

قسط‌بندی مالیات نباید سبب افزایش مالیات سال قبل شود
همه‌ساله به افرادی که در زمان مقرر برای پرداخت مالیات به اداره مربوط مراجعه می‌کنند امکان استفاده از تقسیط رقم مالیات بدون هیچ سود یا رقم اضافه را می‌دهند که خیلی هم عالی است اما در کمال تعجب سال آینده رقمی به‌عنوان بدهی سال قبل در مالیات جدید دیده می‌شود که می‌گویند به این دلیل است که شما مالیات سال گذشته را قسط‌بندی کرده‌اید! اگر قرار است قسط‌بندی بدون سود برای مردم درنظر بگیرند چرا سال بعد همان مابه‌التفاوت را می‌گیرند؟ این در حالی است که اغلب مالیات‌پردازان همه‌ساله قسط‌بندی می‌کنند و این نوعی سودجویی از مالیات‌دهندگانی است که فکر می‌کنند مالیات را قسط‌بندی کرده‌اند تا زیاد تحت فشار قرار نگیرند! بنده امسال با مالیات یک‌میلیون‌و700هزار تومانی، 200هزار تومان هم بابت قسط‌بندی مالیات سال گذشته‌ام حکم قطعی گرفته‌ام و دوباره این ارقام قسط‌بندی شد که اگر داشتم یکجا می‌پرداختم و اجازه نمی‌دادم اینگونه شود.
دولتخواه از تهران

بیمارستان هزارتختخوابی اردبیل در حد خبری روی کاغذ است
سال‌هاست در مورد بیمارستان هزارتختخوابی اردبیل سخنانی مطرح و در رسانه‌ها نیز مدام خبر آن منتشر می‌شود، اما در مرحله اجرا، چیزی به نام بیمارستان هزارتختخوابی نداریم و صرفا اندکی خاکبرداری در این پروژه صورت گرفته است. اگر واقعا بیمارستانی هست و قرار است ساخته شود اقدامی جهادی صورت بگیرد،  اگرنه دست از خبررسانی در این زمینه بردارند.
بهنود از اردبیل

پیام
معافیت مالیاتی اصناف افتخاری ندارد

رئیس سازمان امور مالیاتی ایران با افتخار می‌گوید که 50درصد اصناف و مشاغل مالیات صفر خواهند داشت! حرف بسیار عجیبی است. مگر چند درصد تولید ناخالص ملی کشور به وسیله اصناف ایجاد می‌شود، از نظر اقتصادی این حرف 2 اشکال دارد؛ اولا به‌علت بیکاری، تعداد اصناف نسبت به کشورهای پیشرفته خیلی زیاد است، دوما چرا سخنی از مالیات واحد‌های تولیدی و تجاری بزرگ نمی‌گویند.
خانقاهی از رشت

پذیرش بیش‌از حد مهاجران در قیامدشت
ساکن شهرک قیامدشت در نزدیکی تهران هستم. در اینجا به‌دلیل ازدیاد جمعیت مهاجران در همه ایام به‌خصوص در روزهای تعطیل، ساکنان بومی و ایرانی‌ها نمی‌توانند از نانوایی‌ها یا سایر امکانات رفاهی استفاده کنند. لطفا تدبیری برای این موضوع شود.
ایرانپور از قیامدشت تهران

جلوی فعالیت چاه‌های غیرمجاز در شهریار را بگیرند
در منطقه سعیدآباد شهریار تعداد زیادی چاه غیرمجاز توسط بعضی از کارخانه‌های تولید بتن آماده حفر شده است و تعداد اندکی هم دارای مجوز هستند. برداشت چاه‌های غیرمجاز چندین برابر چاه‌های مجاز است و مردم با زحمت فراوان این قانون‌شکنی را به سازمان آب اطلاع داده‌اند و سازمان آب هم مأموران خود را فرستاد و چاه‌ها را کشف کردند ولی پلمب نشدند. سؤال این است اگر قرار بود چاه مجاز و غیرمجاز باهم فرقی نداشته باشند چرا برای مجوز چاه مبالغ میلیاردی هزینه کنیم؟ اگر کار ما قانونی است چرا این چاه‌های غیرمجاز هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند؟ این عادلانه نیست که ما برای یک لیتر برداشت اضافی باید جوابگو باشیم ولی آنها که خلاف کرده‌اند آزاد باشند.
محمدی از شهریار

 

این خبر را به اشتراک بگذارید