• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 7 مرداد 1402
کد مطلب : 198386
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/98Yy4
+
-

نقاش خانه خود باشید

8 مرحله رنگ‌آمیزی دیوار با وسایل ساده

نقاش خانه خود باشید

فصل تابستان است و بهترین زمان برای بازسازی فضای خانه‌. در فصل تابستان نه‌تنها زمان بازسازی جسم و روح بلکه زمان بازسازی محیط خانه نیز فرامی‌رسد. گرمای هوا برای ایجاد بسیاری از تغییرات و بازسازی‌ها شرایط مساعدی را ایجاد می‌کند. اقداماتی مانند تغییر دکوراسیون داخلی و تعمیرات سقف و کفپوش. یکی از تغییرات و بازسازی‌های عمومی‌تر در این فصل رنگ‌آمیزی خانه است. رنگ‌آمیزی یک راه عالی برای دادن ظاهری تازه به اتاق‌‌های خانه‌تان است و به‌راحتی می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید تا هم روحیه‌تان عوض شود و هم ارزان‌تر برایتان تمام شود، حتی اگر قبلا هیچ‌دیواری را ‌ رنگ نکرده باشید.

خرید رنگ مناسب
بهترین گزینه‌ها رنگ‌های مبتنی بر آب و رنگ‌های روغنی هستند؛ البته اگر دیوار شما قبلا با رنگ‌روغنی رنگ شده بود. رنگ‌روغنی روکشی صیقلی و براق دارد و بسیار بادوام است و برای استفاده در جاهایی با رطوبت بالاتر مانند آشپزخانه عالی است.

 تعیین میزان رنگ مورد نیاز
برای هر ۳۷مترمربع ۳.۸لیتر رنگ بخرید. عرض و ارتفاع هر دیوار را اندازه بگیرید. سپس، این دو عدد را در هم ضرب کنید تا مساحت هر دیوار به دست آید. اگر مساحت آن کمتر از ۳۷مترمربع باشد، احتمالا فقط به ۳.۸لیتر رنگ نیاز دارید. ضمنا یادتان باشد برای رنگ‌های تیره به میزان رنگ بیشتری نیاز دارید.

 شستن دیوارها
دیوارها را با اسفنج آغشته به تری‌سدیم فسفات بشویید. تری‌سدیم فسفات پاک‌کننده‌ای است که گرد و غبار و چربی را از‌بین‌می‌برد؛ هم به شکل مایع به فروش می‌رسد و هم می‌توانید جامد آن را با آب مخلوط کنید.  اگر به تری‌سدیم فسفات دسترسی ندارید، به جای آن از آب و صابون استفاده کنید. قبل از رنگ‌آمیزی، هر گونه شکاف یا سوراخ در دیوارها را پر کنید.

 پنجره‌ها را برای تهویه اتاق باز کنید
فقط پنجره‌هایی را که توری دارند باز کنید یا یک تکه توری روی پنجره بچسبانید. بخارهای ناشی از نقاشی می‌توانند باعث‌ سرگیجه و سردرد، تنگی نفس و حالت تهوع شوند.

به آرامی سنباده بزنید
از سنباده ریز ۲۲۰ استفاده کنید و به آرامی با حرکت دایره‌ای روی دیوارها بکشید. به اندازه‌ای سنباده بزنید که سطح براق رنگ کهنه دیوار از بین برود، سپس گرد و غبار دیوارها را با پارچه خشک پاک‌کنید.

رنگ داخل قوطی را هم‌بزنید
محتویات قوطی را به‌محض بازکردن با چوب رنگ هم‌بزنید. حتی بهتر است ابتدا قوطی را به‌شدت تکان دهید، سپس آن را باز کنید. از یک دربازکن قوطی رنگ یا یک پیچ‌گوشتی سر صاف برای جداکردن قسمت بالایی قوطی رنگ استفاده کنید.

رنگ را روی سینی رنگ بریزید
مقداری از رنگ قوطی را با احتیاط، مستقیم داخل سینی بریزید. غلتک را در سینی فرو کنید و اضافی آن را جدا کنید. روکش غلتک را قرار دهید، سپس غلتک را تا انتهای سینی رنگ پایین بیاورید. پس از برداشتن مقداری رنگ، غلتک رنگ را روی صفحه رنگ فلزی بغلتانید تا رنگ اضافی پاک شود. روکش‌های غلتکی با توجه به ضخامت آنها در مدل‌های مختلف فروخته می‌شوند. بهتر است از خرید روکش ارزان‌قیمت یا یکبار مصرف خودداری کنید زیرا مسلما کیفیت پایینی خواهد داشت و رنگ را به‌خوبی در خود نگه نمی‌دارد.

رعایت فاصله ۱۵سانتی‌متر از لبه سقف
حدود ۱۵سانتی‌متر از لبه دیوار نزدیک به سقف شروع کنید و به عقب برگردید. با استفاده از حرکات V یا Mشکل، رنگ را روی دیوار بغلتانید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا دیوار به طور کامل رنگ بگیرد. صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود، سپس لایه دوم را شروع کنید.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید