• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 4 مرداد 1402
کد مطلب : 198349
+
-

آتش‌سوزی هتل زائران ایرانی در نجف

خارجی
آتش‌سوزی هتل زائران ایرانی در نجف

آتش‌سوزی در یکی از هتل‌های زائران ایرانی در نجف موجب مصدومیت 32نفر شد، اما این حادثه هیچ تلفاتی نداشت.
به گزارش همشهری، ظهر دیروز (سه‌شنبه) منابع خبری در عراق از آتش‌سوزی در هتل 6 طبقه قصرالشفاعه در منطقه قدیمی نجف که محل اسکان زائران ایرانی است خبر دادند. به‌دنبال وقوع این حادثه، آتش‌نشانان و امدادگران راهی محل شده و ضمن اطفای حریق به امدادرسانی به حادثه‌دیدگان پرداختند. طبق اعلام سازمان آتش‌نشانی نجف در جریان این حادثه ۱۶۰نفر از زائران از هتل خارج و ۳۰زائر که دچار مشکل تنفسی شده بودند به بیمارستان حکیم نجف منتقل شدند.
در همین حال معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در توضیح جزئیات این حادثه گفت: عصر سه‌شنبه در هتل ۶طبقه قصر‌الشفاعه در منطقه قدیمی نجف که محل اقامت زائران ایرانی بود، آتش‌سوزی رخ داد.
حسین فضلی ادامه داد: بلافاصله بعد از اعلام آتش‌سوزی، تیم‌های پزشکی هلال احمر به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام و مشغول امدادرسانی شدند. حدود ۲۵ تا ۳۰زائر با مشکل تنفسی به بیمارستان حکیم و امام علی نجف انتقال داده شدند، یکی از بانوان زائر ایرانی دچار سوختگی مسیر تنفسی شده و یک زائر مرد ایرانی نیز دچار شکستگی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این عملیات و در انتقال مصدومان به بیمارستان، آمبولانس‌های هلال‌احمر مشغول خدمات‌رسانی بودند. کادر درمان مرکز پزشکی هلال‌احمر شامل پزشک، پرستار و فوریت‌های پزشکی در این حادثه نیز در حال امدادرسانی بودند. به‌گفته وی، در حال حاضر تمام حادثه‌دیدگان این آتش‌سوزی ترخیص شدند و فقط 2 زائر دچار سوختگی و شکستگی در بیمارستان بستری هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید