• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 4 مرداد 1402
کد مطلب : 198335
+
-

محله‌گردی در ایستگاه جوانمرد قصاب

روز گذشته اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام 12معبر و یک بوستان رأی مثبت دادند

شورا
محله‌گردی در ایستگاه جوانمرد قصاب

فرناز محمدزاده؛ روزنامه‌نگار

جلسه ششصدو‌چهل‌ویکم شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که نمایندگان مردم در پارلمان شهری به‌صورت نمادین هنگام قرائت آیات قرآن، قرآن‌هایی را در دست گرفته و برای ادای احترام به این کتاب آسمانی ایستادند. این اقدام اعضای شورای شهر در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک انجام شد.

مشکلات محله جوانمرد قصاب
در ادامه صحن علنی شورای شهر بدون تذکری از سوی اعضا، وارد دستور جلسه شد و ناصر امانی، عضو شورای شهر گزارش محله‌گردی جدید خود را که در محله جوانمرد قصاب انجام شده است، تشریح کرد. او درباره مشکلات نوسازی این محله، گفت: در این محله چند نقطه فرسوده وجود دارد که در این دوره مدیریت شهری این نقاط از طرح خارج و امکان نوسازی برای مردم فراهم شده، اما مسئله این است که وزارت میراث‌فرهنگی تنها مجوز ساخت 3طبقه را می‌دهد.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به نوسازی مسجد قدیمی محله، ادامه داد: از دوره مدیریت شهری قبل نوسازی مسجد قدیمی محله آغاز شده و 8میلیارد تومان هم در سال ۹۷ توسط پیمانکار هزینه شده و قرار بوده یک زمین به پیمانکار تحویل داده شود، اما با توجه به اینکه شورا این زمین را باغ تشخیص داده پیمانکار حالا با مشکل مواجه شده است.
امانی گفت: در نظافت معابر این محله مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود. همچنین حضور اتباع در این محله یکی دیگر از مشکلات است؛ علاوه بر این در برخی از محلات با مشکل وجود دکل‌های برق و انسداد معابر روبه‌رو هستیم که به وضوح قابل مشاهده است.
پس از پایان ارائه گزارش این عضو شورای شهر، احمد صادقی و جعفر شربیانی نسبت به مشکلات و چالش‌های این محله در منطقه 20پایتخت نکاتی را مطرح کردند.

خاموشی برخی از بوستان‌های منطقه 20
احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در این‌باره می‌گوید: روشنایی بوستان‌ها موضوع بسیار مهمی است، اما اکثر بوستان‌های منطقه ۲۰ و شهرری با مشکل خاموشی روبه‌رو هستند و دلیل آن اختلاف بین شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق است؛ این خاموشی باعث تجمع معتادان در بوستان‌ها شده و فضای ناامنی را ایجاد کرده که نیاز به پیگیری جدی دارد.
در ادامه صادقی افزود: زمین خاکی محله جوانمرد قصاب سال‌های زیادی نیمه‌کاره رها شده و یکی از سرمایه‌گذاران محلی درخواست داشت که این زمین را تجهیز و به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان محله قرار دهد که توافقات خوبی با سرمایه‌گذار صورت گرفت و درخواست ما این است که پیگیری‌ها در این خصوص تداوم یابد.

پیگیری برای جابه‌جایی دکل‌های برق
جعفر شربیانی، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران نیز گفت: در دوره دوم تا چهارم مدیریت شهری، در راستای تحقق شعار کاهش فاصله جنوب و شمال، اتفاقات ویژه‌ای افتاد و محله جوانمرد قصاب از حاشیه خارج شد؛ هرچند مشکلاتی نیز وجود دارد. اعتباری که برای مسجد جامع محله اختصاص یافته بود و از آن سر باز زده بودند، در این دوره استیفا و مسجد احداث شد.
شربیانی با اشاره به فریز شدن برخی معابر شهرری به‌دلیل اجرای بعضی طرح‌ها در سالیان طولانی، تأکید کرد: برخی از این مشکلات در کمیسیون ماده5 در حال رفع است.
او با اشاره به مشکلات شهروندان به‌دلیل هم‌جواری با دکل‌های برق، گفت:۳۰۰ پلاک در «ملک آباد» شهرری در معرض خطوط فشار قوی برق قرار دارند و با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم مقرر شد شهرداری زمینی را اختصاص دهد تا دکل‌ها به این فضا منتقل و مشکلات برطرف شوند.

مکث
12 معبر

بررسی تغییر نام 12معبر و یک بوستان در دستورکار قرار گرفت و مصوب شد خیابان بهبهان در منطقه ۶ به نام شهید آشوری جانی پت اوشانا، خیابان ثاقب در منطقه ۶ به نام بهبهان، کوچه فاقد نام در منطقه ۱۲ به نام شهدای بانک ملت، کوچه سی‌ام در منطقه ۱۶ به نام شهیدرضا حاج منصور تفرشی، خیابان 8متری ابوذر در منطقه ۱۶ به نام شهید غلامحسین کوهی، کوچه نسترن در منطقه۱۹ به نام شهید اسماعیل رستمی، کوچه تکبیری در منطقه ۱۰ به نام شهید رضا خلاقی، کوچه سلیمی در منطقه ۱۰ به نام شهید داوود خداداد، کوچه سوم در منطقه ۱۰ به نام شهید رحیم فیلبان، کوچه مسعود در منطقه ۱۰ به نام شهید عبدالله باقری، کوچه بهشتی در منطقه ۱۰ به نام شهید محسن یزدان‌پناه، کوچه چاوشی در منطقه ۱۰ به نام شهیدهاشم نعیمی و بوستان تهرانی در منطقه ۱۰ به نام بوستان نورالزهرا(س) تغییر کنند. گفتنی است اعضا با تغییر نام خیابان رازی در منطقه ۱۱ به نام مرحوم علی سلیمانی مخالفت کردند و مقرر شد در جلسه بعدی کمیسیون نامگذاری معابر، خیابان یا فضایی جدید به نام این هنرمند فقید پیشنهاد شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید