• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 3 مرداد 1402
کد مطلب : 198255
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wj7xJ
+
-

دست‌برتر ایران در برخورد با تروریست‌ها

مروری بر مهم‌ترین اقدام‌های اطلاعاتی جمهوری‌اسلامی در مقابله با تروریست‌های داخلی و خارجی

گزارش
دست‌برتر ایران در برخورد با تروریست‌ها

امیررضا قشقایی-روزنامه‌نگار

با آغاز اغتشاشات پاییز1401در ایران، موج جدید و قوی‌تری علیه نظام جمهوری‌اسلامی در خارج از کشور شکل گرفت. همزمان با شروع تحرکات دشمنان، سربازان گمنام امام ‌زمان(عج) نیز عزم خود را جزم کردند تا با حداکثر توان و ظرفیت، با اقدامات مهره‌های داخلی و خارجی بیگانگان مقابله کنند؛ به‌طوری‌که در مدت اخیر عملیات‌های اطلاعاتی مهمی را با موفقیت به پایان رساندند.
مبارزه قاطع با تروریسم دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، مبارزه با مافیای دارو، تشدید مبارزه با تهدیدکنندگان امنیت ‌ملی، تعامل بیشتر با سایر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور و همکاری‌های اطلاعاتی با این دستگاه‌ها و البته برخورد قاطع با فساد و رانت از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت اطلاعات در ماه‌های اخیر بوده ‌است. در ادامه به مهم‌ترین عملیات‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور برای خنثی‌سازی توطئه‌ها و اقدام‌های دشمنان داخلی و خارجی می‌پردازیم.

ضربه اطلاعاتی به «تندر»
جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی «تندر» در یازدهم مرداد 1399توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. در پرونده این گروهک، جنایت‌های بسیاری مانند بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شد که در این میان، در بمب‌گذاری حسینیه سیدالشهدای شیراز افراد بی‌گناه بسیاری به شهادت رسیدند. گسترش شبکه رسانه‌ای با استفاده از فضای ماهواره و اینترنت، استفاده از عناصر جذب شده برای انجام اقدامات اطلاعاتی و جاسوسی، شناسایی و انجام اقدامات اطلاعاتی علیه عناصر و نیروهای طرفدار جهت ترور از مهم‌ترین اهداف این گروه تروریستی است. در نهایت دادگاه انقلاب تهران پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، جمشید شارمهد، سرکرده گروه تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد.

دستگیری تروریست در ترکیه
همزمان با برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور در سال 97، دشمنان نظام با اجیرکردن گروهکی تجزیه‌طلب و تروریستی در اهواز، دست به عملیات تروریستی زدند که درنتیجه آن، ۲۵نفر به شهادت رسیدند و ۶۸نفر نیز مجروح شدند، اما سرکرده گروهک تروریستی «حرکه‌النضال» که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بود، پس ‌از گذشت 2 سال از این حادثه، از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در ترکیه دستگیر شد.« حبیب کعبی» یا «حبیب اسیود» از عناصر سرکرده گروهک تروریستی حرکه‌النضال (جدایی‌طلبان احواز) بود که در نهایت در اردیبهشت ‌ماه1402به جرم فساد فی‌الارض، به ‌دار مجازات آویخته شد.

دستگیری اعضای ۴نفره یک گروهک تروریستی

چند روز قبل بود که دادستان عمومی و انقلاب یاسوج از دستگیری اعضای 4نفره گروهک تروریستی که به شبکه منافقان متصل بودند از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات در استان کهگیلویه ‌و بویراحمد خبر داد. این گروه 4نفره که به شبکه منافقان متصل بود، قصد عملیات ایذایی (عملیاتی که شرایط برای مقاصد بعدی زمینه‌سازی شود) در استان‌های خوزستان، فارس و کهگیلویه ‌و بویراحمد داشتند که توسط سربازان امام‌زمان(عج) دستگیر شدند. افراد این باند توسط منافقان از طریق فضای ‌مجازی شناسایی و به هسته‌های تروریستی پیوسته‌ بودند. این افراد همچنین پس‌از ارتباط با سرکرده‌های گروهک منافقان، ساخت نارنجک‌های دستی و بمب‌های کوچک دست‌ساز را آموزش دیده و علاوه بر آن، پول‌هایی برای خرید تجهیزات و تهیه‌ خانه‌های تیمی و وسایل نقلیه از منافقان دریافت کرده بودند. لازم به ذکر است که برخورد جدی پلیس آلبانی با منافقان حاضر در خاک این کشور باعث خشم شدید منافقان از جمهوری اسلامی شده است. به‌همین دلیل این گروه با انجام عملیات‌های تروریستی قصد ایجاد ناامنی در ایران را
دارد.

جنایت از ایذه تا یاسوج
25آبان 1401یک تیم تروریستی در بازار مرکزی ایذه به سمت مردم و بسیجیان، تیراندازی کرد. در این حمله تروریستی 7نفر، از جمله یک نوجوان ۱۰ساله به نام کیان پیرفلک به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند. در ادامه آذرماه١٤٠١در یک اقدام عملیاتی مشترک وزارت اطلاعات، سپاه‌ پاسداران و فراجا، 4نفر از عوامل دخیل در حادثه تروریستی آبان‌ماه ایذه ازجمله 2 نفر از عناصر اصلی مسلح این اغتشاشات زیر ضربه قرار گرفتند که در این درگیری مسلحانه 2 نفر از متهمان دستگیر و 2 نفر هم کشته شدند. همچنین وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای این شبکه تروریستی را تحت آموزش و پشتیبانی عناصر سلطنت‌طلب خارج‌نشین برای ایجاد اغتشاش و ارتکاب جنایت‌های تروریستی معرفی کرده بود، اما در روزهای اخیر 2 مامور پلیس کهگیلویه ‌و بویراحمد در عملیات درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه تلگاه به شهادت رسیدند. دراین درگیری مهدی امینی و سیروس درخشان‌فر، ‌از حافظان امنیت ‌به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و یکی‌ از قاچاقچیان کشته، 2 نفر دستگیر و یکی دیگر از قاچا‌قچیان ‌فرار کرد که در عملیات پلیس در منطقه کوهستانی به هلاکت ‌رسید،‌ اما حلقه وصل این اتفاق با حادثه تروریستی ایذه آنجایی است که سیدجواد هاشمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم هماهنگی تشییع شهدای فراجا عنوان کرد که عامل شهادت شهیدان سیروس درخشان‌زاده و‌ مهدی امینی از سرکردگان حادثه تروریستی ایذه بوده است.

بازداشت اعضای یک شبکه تروریستی گسترده

دیروز وزارت اطلاعات از بازداشت اعضای شبکه گسترده تروریستی - صهیونیستی به‌همراه ۴۳بمب خبر داد. این شبکه که در چند استان کشور مشغول به فعالیت بود، قصد داشت در آستانه ماه‌ محرم اقدام‌های خرابکارانه از جمله عملیات انفجاری در مزار سردار شهید سلیمانی انجام دهد. همچنین سرشبکه‌های این گروه تروریستی در دانمارک و هلند اقامت دارند. اما با تلاش‌های شبانه‌روزی وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه‌های امنیتی این تروریست‌ها موفق به انجام جنایات و خرابکاری نشدند. در بخشی از بیانیه وزارت اطلاعات درباره دستگیری این شبکه آمده ‌است: اعضای این شبکه که به‌ واسطه‌ کانون‌های تروریستی مستقر در کشورهای دانمارک و هلند به سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس متصلند و توسط آن رژیم حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شدند، در آستانه ‌ماه محرم قصد انجام چندین عملیات تروریستی در استان‌های گفته شده را داشتند؛ از جمله برنامه‌ریزی برای اقدام انفجاری در محل مزار «سپهبد مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی» و نیز در برخی مراکز تجمعات مردمی و اماکن سوختگیری، همچنین انفجار دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز به‌منظور اخلال در تأمین نیازهای داخلی و صادراتی و اهداف دیگری از این قبیل. از این هسته‌ها تعداد 43بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور، کشف و خنثی شد.

پشت‌پرده هتک حرمت قرآن‌کریم
«سلوان مومیکا» فردی که در نخستین روز تعطیلات عید قربان اقدام به آتش‌زدن قرآن ‌کریم کرده بود، در روزهای اخیر نیز تحت حمایت پلیس سوئد، دوباره به قرآن‌ کریم اهانت کرد. این اقدام که خشم مسلمانان جهان را به ‌دنبال داشت، از همان ابتدا گمان می‌شد که با سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی ارتباط مستقیمی دارد. تا اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) با انجام عملیات‌های پنهان به‌طور قطع به ارتباط فرد هتاک به قرآن با دستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها پی بردند و با صدور بیانیه‌ای، هدف از انجام چنین اقدام شنیعی را انحراف اذهان از جنایت جنین دانستند. در بخشی از بیانیه وزارت اطلاعات آمده ‌است: سلوان مومیکا، سال ۲۰۱۹ رسما توسط سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده و برایش رابط اطلاعاتی تعیین می‌شود. مأموریت جاسوسی از مقرها و رهبران گروه‌های مقاومت عراق ازجمله مأموریت‌های او بوده ‌است. مومیکا پس‌از خدمات فراوانش به دستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها، درخواست انتقال به یک کشور اروپایی را ارائه می‌دهد. او تابعیت سوئد یعنی حیاط خلوت سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را به ‌دست می‌آورد. همزمانی هتک حرمت قرآن توسط مومیکا در سوئد با جنایت‌های رژیم ‌صهیونیستی در جنین برای انحراف توجه افکارعمومی مسلمانان از آن جنایت بود.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید