• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 3 مرداد 1402
کد مطلب : 198239
+
-

پیگیری تکمیل تصفیه‌خانه منطقه22

فرناز محمدزاده؛ روزنامه‌نگار

روز یکشنبه، در صحن علنی شورای شهر تهران جعفر شربیانی، عضو هیأت ‌رئیسه شورا، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد که یکی از معضلات اصلی و اساسی منطقه۲۲ آب برای آبیاری فضای سبز و فاضلاب است، چالش جدی در این زمینه وجود دارد و فاضلاب نیز در منطقه۲۲ با عدم‌تکمیل انشعابات روبه‌روست. البته در دوره فعلی تلاش‌هایی صورت گرفته و همکاری‌ها با شرکت فاضلاب انجام شده تا تصفیه‌خانه در منطقه ایجاد شود که متأسفانه با پیشرفت قابل‌توجهی از سوی شرکت آبفا و وزارت نیرو مواجه نبوده است. شربیانی تأکید می‌کند که با توجه به ساخت‌وساز بلندمرتبه‌ها در این بخش از شهر، تکمیل شبکه،  امری اجتناب‌ناپذیر است و کم‌توجهی نسبت به آن منجر به آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود. برهمین اساس علی بخشی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه22 به خبرنگار همشهری گفت: نشستی به فوریت با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد. در نشست روز اول مردادماه، آخرین وضعیت ساخت تصفیه‌خانه‌ها در منطقه۲۲ مورد بررسی قرار گرفت. متأسفانه باید به این مهم اشاره کرد که در حال حاضر بحث فاضلاب که به ‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری منطقه ۲۲ به ‌شمار می‌رود تنها به حدود ۳۰درصد رسیده و این مقدار هم قابل‌قبول نیست. همچنان که در سنوات گذشته نیز کمتر از ۲۶درصد منطقه تحت پوشش سیستم فاضلاب بوده است. در بحث ساخت تصفیه‌خانه و واگذاری املاک از محل منابع زمین، شهرداری منطقه۲۲ تمام تلاش خود را به کار برده تا با واگذاری زمین در بحث ساخت و راه‌اندازی تصفیه‎‌خانه‌ها قدمی برداشته باشد و در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهد.
او گفت: همچنین باید به این‌ نکته نیز اشاره کرد که بوی تعفنی که در اطراف دریاچه چیتگر و بخش‌هایی از منطقه به ‌شدت احساس می‌شود ناشی از همین فاضلابی است که از برج‌ها و شهرک‌ها در انهار و زمین‌های بایر اطراف آنها رهاسازی می‌شود و هیچ‌ کاری در حال حاضر نمی‌توان در این مورد کرد و تا شبکه آب و فاضلاب به زیر زمین نرود این موضوع کمافی‌السابق به قوت خود پابرجا خواهد بود.
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه22 تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب مصوبه هیأت دولت و دستور مستقیم وزیر نیرو را به جهت ساخت تصفیه‌خانه در اختیار دارد همانگونه که در رسانه ملی نیز پخش شد، شهرداری هیچ‌گونه محدودیت و‌ ممانعتی برای حفاری در سطح منطقه برای این امر ندارد تا بحث ساخت تصفیه‌خانه در این منطقه به نتایج خوب برسد و شهروندان از این امر منتفع شوند.
او خاطرنشان کرد: البته تا به امروز ارتباط مؤثر و خوبی برای رفع این مشکل فی‌مابین شرکت فاضلاب و آب در سطح تهران و منطقه برقرار شده و تا حصول نتیجه و تحقق رضایت شهروندان، همچنان به‌عنوان یک دغدغه در اولویت قرار خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید