• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 3 مرداد 1402
کد مطلب : 198206
+
-

نان بازوبندت را بخور!

نگاهی به کاپیتان‌های اول تا سوم تیم‌های بزرگ و تغییراتی که طی این تابستان در لیست آنها ایجاد شد

نان بازوبندت را بخور!

 در جریان نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران تا‌کنون 7بازیکن پرسپولیس را ترک کرده‌اند که 2نفر از آنها بازیکنان قدیمی این تیم و کاپیتان‌های دوم و سوم سرخپوشان بوده‌اند. کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی به‌ترتیب 8 و 6سال در پرسپولیس حضور داشتند و بعد از امید عالیشاه، قدیمی‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شدند. کمال کاپیتان دوم پرسپولیس بود و نعمتی هم بعد از عالیشاه و کامیابی‌نیا، کاپیتان سوم این تیم محسوب می‌شد. البته همه بازیکنان نامبرده تقریبا در تمام فصل گذشته نیمکت‌نشین بودند و فقط عالیشاه بود که در برخی ‌بازی‌ها به زمین می‌رفت. امسال عالیشاه در تیم مانده و احتمالا باز هم در نقش یک ذخیره تأثیرگذار در برخی ‌بازی‌ها به زمین خواهد رفت. او همچنان کاپیتان اول پرسپولیس است و بعد از او وحید امیری و بیرانوند به‌ترتیب کاپیتان‌های دوم و سوم هستند. با توجه به عدم‌حضور عالیشاه در ترکیب اصلی احتمالا در بیشتر بازی‌های فصل آینده قرار است بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازوی وحید امیری مشاهده کنیم. بعد از رفتن کمال و سیامک و جابه‌جا شدن بازیکنان در صف کاپیتانی پرسپولیس، حالا چهارمین بازیکن باسابقه تیم یک چهره جالب و محبوب است که همین سال گذشته به پرسپولیس پیوست و در واقع برای سومین بار به این تیم بازگشت. این بازیکن سروش رفیعی است که حالا بعد از عالیشاه، امیری و بیرانوند، کاپیتان چهارم قرمزها‌ست.

   استقلال؛ کاپیتان رفت و برگشت
هر‌قدر لیست کاپیتان‌های پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات دستخوش تغییر شد، در عوض لیست کاپیتان‌های استقلال دست‌نخورده ماند و تغییر چندانی نکرد. این در حالی بود که همه جا از جدایی کاپیتان اول استقلال صحبت می‌شد و تقریبا تمامی هواداران، جدایی سیدحسین حسینی را از این تیم قطعی می‌دانستند، اما دروازه‌بان استقلال حتی بعد از خداحافظی از هواداران، مجددا در این تیم ماندگار شد تا باز هم بازوبند کاپیتانی آبی‌پوشان را بر بازو ببندد. کاپیتان دوم استقلال نیز همچنان روزبه چشمی است تا 2کاپیتان اول این تیم همچنان همان 2نفر سابق باشند. فصل گذشته درصورت غیبت این دو نفر در میدان، بازوبند به مهدی قائدی می‌رسید که حالا دیگر خبری از این بازیکن ریزنقش در خط حمله آبی‌ها نیست. بعد از رفتن قائدی، حالا قدیمی‌ترین بازیکنان استقلال آرش رضاوند و عارف غلامی هستند که از سال2019 در این تیم حضور داشته‌اند. عارف همین دیروز چهارمین سالگرد ورودش به استقلال را در صفحه شخصی خود جشن گرفت و البته هنوز کسی نمی‌داند او فصل آینده هم در این تیم ماندگار خواهد بود یا نه. در این میان از نام آرمین سهرابیان هم غافل نشویم که طی سال‌های 96 تا 98 دو سال در استقلال بازی کرده و بعد از یک دوری 4ساله دوباره به این تیم بازگشته است. شاید آرمین هم در غیاب دو سه بازیکن قدیمی‌تر از خودش، گزینه‌ای برای کاپیتانی در استقلال باشد.

   سپاهان؛ تجمع کاپیتان‌های جوان
سپاهان در نقل‌وانتقالات تابستانی بعد از سال‌ها قید جلال‌الدین علی‌محمدی را زد و این بازیکن را در لیست مازاد خودش قرار داد. جلال‌الدین کاپیتان اول سپاهان در فصول اخیر بود و البته او هم مثل عالیشاه در پرسپولیس زیاد در ترکیب اصلی قرار نمی‌گرفت تا معمولا فرصت کاپیتانی به نفرات دوم و سوم برسد. این نفرات یاسین سلمانی و محمد کریمی بودند که فصل گذشته درصورت عدم‌حضور علی‌محمدی به تناوب بازوبند کاپیتانی زردپوشان را بر بازو می‌بستند. از میان این نفرات یاسین سلمانی هم مثل علی‌محمدی سپاهان را ترک کرده و حالا فقط محمد کریمی باقی مانده است. کریمی که امسال فرصت بازی در تیم‌ملی را هم به‌دست آورد، در فصل جدید لیگ برتر کاپیتان اول زردهاست و بعد از او به‌ترتیب پیام نیازمند و امید نورافکن کاپیتان‌های دوم و سوم هستند. البته سابقه محمدرضا حسینی هم دقیقا به اندازه امید نورافکن است اما او که به‌تازگی از انتقال قرضی‌اش به گل‌گهر بازگشته ممکن است باز هم با صلاحدید ژوزه مورایس به تیم دیگری منتقل شود.

   تراکتور؛ کاپیتان مدیران و کاپیتان هواداران!
در بین مدعیان صاحب‌نام لیگ برتر، پیچیده‌ترین شرایط کاپیتانی را تیم تراکتور دارد. در تبریز تا فصل گذشته مهدی کیانی و محمدرضا اخباری کاپیتان‌های اول و دوم بودند که هر دوی آنها سابقه‌ای طولانی در این تیم داشتند و از نمادهای باشگاه تراکتور محسوب می‌شدند. اما کیانی که پا به سن گذاشته همانطور که پیش‌بینی می‌شد در این تابستان تبریز را ترک کرد و اخباری هم در عین ناباوری مجبور به جدایی شد و جای خودش را به حسین پورحمیدی داد. حالا تراکتور کاپیتان‌های اصلی‌اش را از دست داده و با توجه به اینکه اکثر بازیکنان این تیم تازه‌وارد هستند، انتخاب کاپیتان به معمایی پیچیده در این تیم تبدیل شده است. در میان تازه‌واردها سعید آقایی سابقه چند فصل بازی در تراکتور را دارد اما هواداران هیچ دل خوشی از او ندارند و حتی برای اخراجش امضا جمع می‌کنند. شجاع خلیل‌زاده هم پیش‌ترها یک فصل در تراکتور بازی کرده و خدمت سربازی‌اش را در این تیم گذرانده است. در بازی‌های تدارکاتی پیش‌فصل، بازوبند کاپیتانی بر بازوی همین شجاع بسته شد و او انتخاب مسئولان باشگاه برای کاپیتانی است اما هواداران با این گزینه موافق نیستند. از لحاظ سابقه و سن‌وسال، شجاع، آقایی و قنبری به‌ترتیب کاپیتان‌های اول تا سوم تراکتور هستند اما باید دید هواداران تا چه حد می‌توانند نظر خود را در این مقوله به مدیران تیم تحمیل کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید