• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 مرداد 1402
کد مطلب : 198197
+
-

نکته بازی/ می‌خواستند بدهند فرهاد!

ماجرای انتقال مهدی قائدی به الاتحاد کلبا از جهات مختلف بحث‌برانگیز بود اما شاید یکی از بامزه‌ترین بخش‌های ماجرا به نامه‌ای مربوط می‌شد که الاهلی برای استقلال نوشت. در قسمتی از این نامه آمده است: «باید به شما اطلاع بدهیم متأسفانه به این بازیکن در فصل جدید رقابت‌های لیگ امارات نیاز داریم.» از چنین ادبیاتی اینطور برمی‌آید که الاهلی به‌دنبال استفاده فنی از قائدی بوده است اما تنها چند ساعت پس از انتشار این نامه در خبرگزاری‌ها، تصویر قائدی با پیراهن الاتحاد کلبا منتشر شد. بنابراین به‌نظر می‌رسد قهرمان فصل گذشته لیگ امارات قائدی را لازم داشت، برای اینکه می‌خواست او را به فرهاد مجیدی بدهد! قائدی طی یک فصلی که برای الاهلی بازی کرد، حضور چندان موفقی در این تیم نداشت و گویی آنها خیلی روی او حساب نمی‌کنند.

البته شما هم مقصر بودی
در شرایطی که برای هواداران استقلال خبر بد از زمین و آسمان می‌‍‌بارد، امیرحسین حسین‌زاده هم اعلام کرده توافقی بین آبی‌ها با شارلروا بلژیک صورت نپذیرفته است و او در این تابستان قادر به همراهی تیم سابقش نیست. حسین‌زاده، جوان اول استقلال در فصل قهرمانی این تیم بود؛ بازیکنی که استقلالی‌ها امیدوار بودند با جذب او، بخشی از جای خالی مهدی قائدی و محمد محبی پوشش داده شود اما این اتفاق رخ نداد. حسین‌زاده نوشته علاقه‌مند بود به استقلال بیاید اما توافق صورت نگرفت و او مقصر نیست. در این مورد حق با همین بازیکن است اما تقصیر او از جایی است که بلافاصله بعد از درخشش در استقلال، با عطشی کور لژیونر شد و یک سال از بهترین دوران فوتبالش را در جایی مثل بلژیک، اغلب روی نیمکت ذخیره‌ها گذراند.

جشن هفته اول؟ مگر داریم؟
بنا به اعلام سازمان لیگ، قرار است کاپ قهرمانی پرسپولیس در مسابقات سوپرجام، در حاشیه بازی هفته اول این تیم برابر آلومینیوم اراک به سرخپوشان اعطا شود. به این ترتیب پرسپولیس در فصل بیست‌وسوم حتی پیش از اینکه درست و حسابی عرق کند نخستین جامش را بالای سر خواهد برد که این معجزه، فقط در سایه درایت مدیران خردمند و پرتوان فوتبال ایران عملی شده است! طی یک قانون منحصر به فرد و استثنایی، هر تیمی که در فوتبال ایران موفق به دبل شود یا قهرمانی‌های دوگانه لیگ و حذفی را به‌دست بیاورد به‌طور خودکار فاتح سوپرجام هم خواهد شد؛ بر همین اساس پرسپولیس بعد از فصل هجدهم، برای دومین بار بدون انجام بازی جام می‌برد که واقعا چیز غریبی است. امیدواریم این قانون زودتر تغییر کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید