• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 3 مرداد 1402
کد مطلب : 198185
+
-

جنون در شبه‌جزیره

عربستانی‌ها یک میلیارد یورو برای جذب کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن کنار گذاشته‌اند تا این ستاره فرانسوی را هوایی کنند

جنون در شبه‌جزیره

تب و تاب اکران فیلم سینمایی «اوپنهایمر»، دنیا را گرفته اما حتی در چنین وضعیتی هم بازیگر نقش اول این فیلم، معروف‌ترین کیلیانِ دنیا نیست! خبرهای کیلیان امباپه این روزها همه اخبار مربوط به کیلیان مورفی را به حاشیه رانده است. داستان پاریس و لاک‌پشت نینجا، باز هم به جاهای بدی کشیده شده و معلوم نیست این‌بار ماجرا چه سرنوشتی خواهد داشت. حالا معادله‌ای در پاریس شکل گرفته که از رئال و بارسا تا پی‌‌اس‌جی و الهلال و حتی دولت‌های قطر و عربستان، درگیرش شده‌اند. شواهد اینطور نشان می‌دهد که همین تابستان، امباپه قطعا از پی‌اس‌جی می‌رود اما تعجب نکنید اگر دیدید که او در حال دور افتخار زدن در پارک‌دو‌پرنس است تا امضای قرارداد جدیدی را جشن بگیرد؛ اتفاقی که تابستان سال گذشته برای این بازیکن رخ داد.

    3سال، 3ماجرا
در این 3سال، امباپه همیشه سوژه اصلی فصل نقل‌و‌انتقالات بوده است. 2سال قبل، صحبت از جدایی او از پاریس برای حضور در رئال‌مادرید بود اما این اتفاق در نهایت رخ نداد. تابستان گذشته نیز به‌نظر می‌رسید این بازیکن کاملا به رئال نزدیک شده اما او قرارداد تازه‌ای با پاریسی‌ها امضا کرد و به شکل غافلگیرکننده‌ای به همه حرف و حدیث‌ها پایان داد. حالا امباپه دوباره با پاریس به بن‌بست خورده است. قرارداد این بازیکن در پایان فصل بعدی به اتمام می‌رسد و پی‌اس‌جی به هیچ قیمتی نمی‌خواهد او را به‌صورت رایگان از دست بدهد. فقط 2راهکار برای حل این بحران وجود دارد؛ جدایی فوری یا تمدید قرارداد. فعلا دو طرف به گزینه اول نزدیک‌تر هستند. هر‌چند که امباپه حتی اگر در پاریس بماند، تابستان بعدی دوباره سوژه جدایی از باشگاه خواهد شد؛ چرا‌که او عادت دارد هر سال ‌ساز جدایی را کوک کند.

   رئال و پاریس؛ یک جنگ علنی
سال گذشته بعد از تمدید قرارداد کیلیان با پی‌اس‌جی، فلورنتینو پرز در پاسخ به یک هوادار که در حال فیلم‌گرفتن از رئیس باشگاه رئال‌مادرید بود، در واکنش به ماجرای امباپه گفت: «پسر بیچاره. او پشیمان خواهد شد!» به‌نظر می‌رسد حق با پرز بود؛ چرا‌که امباپه تنها بعد از یک سال از آن تمدید پرسروصدا، به‌دنبال ترک باشگاه است. با این حال، رابطه بین 2باشگاه اصلا خوب به‌نظر نمی‌رسد و در این جنگ، هر کسی استراتژی خاص خودش را انتخاب کرده است. رئال نمی‌خواهد برای خرید امباپه پیشنهاد بدهد، آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شود پاریس حتی با 150میلیون یورو راضی خواهد شد. با این حال، سیاست مادریدی‌ها امضای قرارداد با این بازیکن به‌صورت رایگان در پنجره بعدی است. سیاست باشگاه فرانسوی چیست؟ مذاکره با تیم‌های دیگر بر سر این بازیکن. آنها می‌خواهند سوپراستارشان را به تیمی جز رئال‌مادرید بفروشند.

    بارسلونا و دمبله‌اش
حتی پای بارسلونا نیز به این معادله باز شده است. بارسا البته برای چنین انتقالی پول ندارد اما بازیکنانش را به پاریس پیشنهاد کرده است. عثمان دمبله بازیکنی است که پی‌اس‌جی همیشه به او علاقه داشته و می‌تواند نقشی کلیدی در این انتقال ایفا کند. با این حال، مسئله اصلی اینجاست که خود امباپه اصلا خواهان ملحق‌شدن به بارسا نیست. او همیشه طرفدار رئال‌مادرید بوده و دوست دارد برای این تیم به میدان برود. همین مسئله، پروسه پیوستن این ستاره به بارسا را دشوار خواهد کرد.

   پردرآمدترین ورزشکار تاریخ؟
تیم دیگری که برای جذب این بازیکن قدم جلو گذاشته، الهلال عربستان است. الهلال برخلاف بارسا و رئال، محدودیت مالی خاصی ندارد. آنها با پیشنهادی عجیب و بی‌سابقه به‌دنبال جذب کیلیان هستند. باشگاه عربستانی حاضر است برای این ستاره 300میلیون یورو به پی‌اس‌جی بدهد و برای یک فصل حضور امباپه در عربستان، 700میلیون یورو به‌خود این بازیکن پرداخت کند. در این صورت امباپه می‌تواند تابستان سال بعد به‌صورت رایگان به رئال‌مادرید برود. ظاهرا این پیشنهاد می‌تواند همه را راضی کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، امباپه رکورد تاریخ را می‌شکند؛ چرا‌که هیچ ورزشکاری در همه تاریخ برای یک فصل چنین درآمد حیرت‌انگیزی نداشته است. با این حال بازی در کشوری مثل عربستان در این شرایط سنی و در سال منتهی به یورو، شاید جذابیتی برای این ستاره نداشته باشد.

   بازی را تمام کن
شاید کیلیان از جنگ باشگاه‌ها بر سر خودش لذت ببرد اما حالا دیگر زمان تصمیم‌گرفتن است. او باید این بازی را تمام کند و تصمیم نهایی‌اش را بگیرد؛ چراکه چیز زیادی به شروع فصل جدید نمانده است. به‌نظر می‌رسد چند روز پیش‌رو، روزهایی بسیار حیاتی در مسیر فوتبال این ستاره خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید