• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 2 مرداد 1402
کد مطلب : 198114
+
-

اتاقکی برای شکستن بغض

زندگی پدیا
اتاقکی برای شکستن بغض

مهتاب خسروشاهی

وقتی خیلی غمگین هستید، چه کار می‌کنید؟ به دوست، به کتاب، به فیلم، به نوشتن، به اتاقی تاریک و تنها، به خیابان و... به کجا پناه می‌برید؟ وقتی بغض تا آستانه چشم‌های شما بالا آمده، کجا آن را می‌شکنید؟ در اسکله قناری در شهر لندن، پایتخت انگلیس قرار است اتاقک‌هایی برای شکستن بغض و سپس کسب آرامش برپا شود.
ایده ساخت اتاقک‌ها یا کیوسک‌های تنهایی و آرامش، پس از مرگ مادر، خواهر و شوهر خواهرش در سقوط هلی‌کوپتر در سال 2011میلادی و مرگ پدر ناشی از سرطان، به فکر «‌آنی نیکلسون» رسید. علاوه براین بحران‌های باقیمانده از همه‌گیری کرونا مانند مشکلات اقتصادی و افسردگی مردم، بحران‌های آب‌ و هوایی و... دلایل دیگری برای شروع ساخت اتاقک‌ها بود.
این اتاقک‌ها هرکدام 67کیلوگرم وزن دارند. بعضی از این اتاقک‌ها قرار است به اتاقک‌های فروش زیورآلات و وسایل ارزان‌قیمت، روزنامه و مجله، کافه‌های دانشجویی و... تبدیل شوند تا افراد ضمن پناه بردن به اتاقک‌های دیگر برای بهبود غم و رنج خود، بتوانند از این دکه‌ها نیز خرید کنند. در اتاقک‌هایی که کاربرد پناهگاه را دارند، کارگاه‌های مدیتیشن، یوگا و حرکات موزون برگزار خواهد شد. بعضی از این اتاقک‌ها اتاقک «غم ِ غم‌انگیز» نام دارد. در این اتاقک‌ها افراد می‌توانند به موسیقی‌های غم‌انگیز به یاد عزیزان، افراد غایب یا گم‌شده گوش کرده و یک دل سیر گریه کنند.
آنی نیکلسون عزیزان خود را طی چند سال گذشته از دست داده و حضور در جمع و برنامه‌های شاد عمومی را از راهکارهای مهم کمک به افرادی می‌داند که آسیب‌ روانی‌ای را تجربه می‌کنند. به همین دلیل احتمالا در کنار این اتاقک‌ها بخش‌هایی هم برای امکان تجمع و گپ و گفت درنظر گرفته خواهد شد. او عقیده دارد برای رفع غم و اندوه و گذر از شرایط دردناک روانی، به حفظ سلامت جسمی نیز نیاز است. نیکلسون به ایده درمان با حرکات موزون برای درمان رنج و غم نیز فکر می‌کند. دلیل او هم استفاده از حرکات موزون در تشییع جنازه فرهنگ‌های مختلف بومی است. در واقع این حرکت‌ها برای نشان دادن احساسات و حرکت‌هایی در راستای تخلیه روان و آرامش جسم و روان است. علاوه براینکه حضور عده‌ای در کنار هم برای انجام کاری مشخص به درمان دردهای آنها بیشتر کمک خواهد کرد. برای رنگ‌آمیزی این اتاقک‌ها از رنگ‌های شاد استفاده شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید