• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 1 مرداد 1402
کد مطلب : 198025
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/O76qp
+
-

خبرهای کوتاه

پکن، توطئه اروپا رای«اسلام‌هراسی»  را محکوم کرد
درپی اقدام توهین‌آمیز کشورهای سوئد و دانمارک به ساحت مقدس قرآن کریم، نماینده چین در دفتر سازمان ملل در «ژنو» هرگونه اهانت به کتاب مقدس مسلمانان را محکوم کرد. به گزارش چاینا دیلی، نماینده ویژه چین در سازمان ملل در ژنو تصریح کرد: پکن به‌شدت ازسرگیری قرآن سوزی را محکوم   و از طرح شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در پی آتش‌زدن قرآن در سوئد حمایت می‌کند.

مکرون: وزرا از اعتراضات اخیر درس بگیرند
امانوئل مکرون طی نشست کابینه خطاب به وزرای فرانسه گفت: نیازی برای اقتدار و احترام وجود ندارد. ما باید از آنچه رخ داد، درس بگیریم و پاسخ‌های مناسبی ارائه دهیم. به گزارش دویچه وله، او با اشاره به کشته شدن ناهل المرزوق، نوجوان ۱۷ساله الجزایری‌تبار به‌دست پلیس فرانسه گفت: چنین حادثه‌ای خطر ایجاد تفرقه و شکاف عمیق در کشور را برجسته می‌کند.

افزایش تقاضای جمهوری‌خواهان برای استیضاح بایدن
در پی انتشار سندی از اف‌.بی‌.آی که از حالت محرمانه خارج شده و حاکی از دست داشتن جو بایدن و پسرش در رشوه‌خواری 10میلیون دلاری از طریق شرکت اوکراینی «بوریسما» است، جمهوری‌خواهان با انتقاد شدید از رئیس‌جمهور آمریکا خواستار استیضاح او شدند. به‌گزارش فاکس نیوز، سند مذکور جزئیات مکتوب بازجویی اف.بی.آی از یک مخبر معتمد این سازمان است که ادعا کرده میکولا زلوچفسکی مقام اجرایی ارشد بوریسما، شرح رشوه دادن به بایدن و پسرش را مطرح کرده است.

کشته شدن یک افسر ارتش ترکیه در شمال عراق
وزارت دفاع ترکیه دیروز (شنبه) خبر داد که یک افسر نظامی ارتش این کشور روز جمعه بر اثر انفجار در شمال عراق به‌شدت زخمی شد و امروز در بیمارستان جان داد. به نوشته خبرگزاری آناتولی، این نظامی ترکیه در منطقه عملیاتی «پنجه‌قفل»، مجروح و سپس با بالگرد به بیمارستان منتقل شده بود. ترکیه در ۲۸فروردین سال گذشته عملیات موسوم به «پنجه‌قفل» را در کوه‌های شمال عراق علیه پ.ک.ک آغاز کرد. این عملیات در 10دی۱۴۰۱ نیز به پایان رسید، اما همچنان حملات گاه‌وبی‌گاه هوایی و زمینی و عملیات‌ امنیتی ترکیه ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید