• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 31 تیر 1402
کد مطلب : 197953
+
-

سیلاب تابستانی در زنجان

چند روز پیش ‌ سازمان هواشناسی برای ۹ استان وضعیت آب و هوای نارنجی اعلام کرد و از بارندگی در این استان‌ها و احتمال آب‌گرفتگی در آنها خبر داد.
در همین روزها زنجان با توجه به بارش شدید باران درگیر آب‌گرفتگی معابر، مسیل‌ها و بروز سیلاب شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه 7تیم عملیاتی هلال احمر اقدام به تخلیه آب ۲۷منزل مسکونی در شهر زنجان کردند و جان 3شهروند گرفتار در سیلاب را نجات دادند، گفت:
بر اثر بارش باران سیل‌آسای زنجان ساعت ۱۵ بعدازظهر روز پنجشنبه (29تیر) دریافت خدمات امدادی و آب‌گرفتگی منازل به ندای امداد گزارش شد.
حکمت‌الله هاشمی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی امدادی و سیلاب برای امدادرسانی به مناطق مختلف شهر زنجان اعزام شدند، افزود: 7تیم عملیاتی در شهر زنجان متشکل از ۴۳ امدادگر و نجاتگر در دانشسرا، منطقه سعدی شمالی، خان ناظم، داودقلی، بی‌سیم، انصاریه، جاوید، بعثت، خان‌دره و دیرمان ارخی اقدام به تخلیه آب و امدادرسانی کردند. به‌گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان، تیم‌های عملیاتی علاوه بر تخلیه آب منازل مسکونی اقدام به نجات جان سرنشینان خودروی گرفتار در سیل کرده و آنها را به محل امن منتقل کردند.  به‌گفته کارشناسان، بارش باران در یک ساعت و 5 دقیقه ۲۴میلی‌متر گزارش شده است که موجب بروز خساراتی در مزارع و باغات میوه و روستاهای زنجان هم شد.

بارش پراکنده‌ در استان‌ها
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا نیز بار دیگر از بارش باران، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌های کشور خبر داد.
صادق ضیاییان با بیان اینکه روز جمعه (۳۰تیر) آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت را شاهد بودند، گفت: این وضعیت شنبه (۳۱تیر) با شدت کمتر در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه (یک تا سوم مرداد) نیز در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. به‌گفته ضیاییان، طی 2 روز آینده در برخی نقاط واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست و طی 5 روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و در برخی مناطق، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید