• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 31 تیر 1402
کد مطلب : 197912
+
-

هشدار جیمز کامرون درباره هوش‌مصنوعی

سینمای جهان
هشدار جیمز کامرون درباره هوش‌مصنوعی

جیمز کامرون در اینکه هوش‌مصنوعی می‌تواند فیلمنامه‌های خوبی بنویسد، شک دارد، ولی می‌گوید مسلح کردن هوش مصنوعی، بزرگ‌ترین خطر است. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، جیمز کامرون می‌گوید قصد ندارد از هوش مصنوعی برای نوشتن فیلمنامه‌ای استفاده کند. وی در مصاحبه‌ای درباره اینکه هوش مصنوعی بتواند «داستان خوبی» بنویسد، ابراز تردید کرده و گفته است: معتقد نیستم که یک ذهن بی‌جسم با توجه به آنچه در دیگر ذهن‌ها تجسم‌یافته بتواند درباره زندگی‌، عشق، دروغ، ترس و مرگ بنویسد. همه این مفاهیم به سالاد کلمات بدل می‌شوند و هرگز چیزی نمی‌شود که مخاطب را تهییج کند. برای نوشتن باید انسان بود. من کسی را نمی‌شناسم که حتی فکر کند هوش مصنوعی بتواند فیلمنامه بنویسد. کامرون افزود: بیایید ۲۰سال صبر کنیم و اگر هوش‌مصنوعی برنده اسکار بهترین فیلمنامه شد، آن‌وقت آنها را جدی بگیریم. درحالی‌که کامرون در تبدیل روبات‌های هوش‌مصنوعی به فیلمنامه‌نویس شک دارد، اما بیش از همه نگران است که هوش‌مصنوعی یک کشتار واقعی هسته‌ای را رقم بزند. او گفت: فکر می‌کنم هوش‌مصنوعی مسلح، بزرگ‌ترین خطر است.
کامرون ادامه داد: من فکر می‌کنم که ما وارد مسابقه تسلیحات هسته‌ای با هوش مصنوعی خواهیم شد و مطمئناً افرادی هستند که این کار را انجام دهند... . می‌توان یک هوش مصنوعی را در یک صحنه جنگی تصور کرد؛ فقط رایانه‌ها با سرعتی که انسان‌ها نمی‌توانند، مبارزه می‌کنند و شما توانایی کاهش تنش را ندارید.  وی در ادامه گفت: من سال۱۹۸۴ هشدار دادم! و شما گوش نکردید.
اشاره کامرون به «ترمیناتور»، کلاسیک اکشن او در سال۱۹۸۴ با بازی آرنولد شوارتزنگر است. داستان فیلم در دنیایی می‌گذرد که در آن یک شبکه دفاعی با هوش مصنوعی به نام «اسکای‌نت» به‌خودآگاهی رسیده و بشریت را تسخیر کرده است. شوارتزنگر هم به‌تازگی درباره هوش مصنوعی گفته است: امروز همه از آن می‌ترسند؛ اینکه به کجا می‌رود. در فیلم «ترمیناتور» ما درباره خودآگاهی ماشین‌ها صحبت کردیم و اینکه آنها کنترل را به‌دست می‌گیرند. اکنون طی چندین دهه، این موضوع به واقعیت تبدیل شده است؛ بنابراین این دیگر فانتزی یا نوعی آینده‌نگری نیست. امروز اینجاست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید