• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 27 تیر 1402
کد مطلب : 197623
+
-

تنوع قصه در محرم

سریال 15قسمتی «عشق کوفی» و 5سریال دیگر در محرم پخش می‌شود

تلویزیون
تنوع قصه در محرم

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

 «عشق کوفی»، «ناگهان حسین(ع)» و «همه‌گیری» ازجمله مجموعه‌هایی هستند که تلویزیون برای پخش در ایام محرم آماده کرده است. این نگاه در مدیریت دوره‌های مختلف تلویزیون وجود داشت که در مناسبات حتما سریال‌های موضوعی و مناسبتی روی آنتن برود اما به‌نظر می‌رسد این بار رویه فرق کرده است. در کنداکتور سریال‌های محرم سعی شده سریال‌ها تنوع قصه داشته باشند و صرفا مناسبتی نباشند. هر چند برخی نیز معتقدند که دست تلویزیون برای تولید سریال‌هایی درباره محرم خالی است اما به‌طور حتم قرار نیست تمام شبکه‌ها سریال‌های مناسبتی داشته باشند.

ویژه برنامه‌های محرم روی آنتن
حسینیه معلی، با کربلا، از سرگذشت، با حسین حرف بزن، مجلس واقعه، نشان ارادت، سدره، تکیه، نسل قاسم، سر سفره خدا، کلمه، چاووش و یا کاشف الکرب،  از جمله برنامه‌های امسال تلویزیون است که متناسب با حال و هوای عزاداری سالار شهیدان روی آنتن می‌رود. البته تلویزیون عادت قدیمی خود را ترک نکرده و همچنان بازپخش سریال‌های محرمی چون «معصومیت از دست رفته» را روی آنتن دارد.

ادامه پخش «بازپرس» و «سوران»
شبکه یک سیما ادامه سریال‌های «بازپرس» و «سوران» را هم در دستور پخش دارد و قسمت‌های باقیمانده این 2 سریال در ایام محرم روی آنتن خواهد رفت. شبکه 2 همچنان ادامه سریال کره‌ای «بیمارستان» را در ایام محرم پخش خواهد کرد. سریال 10 قسمتی «شب آخر» به کارگردانی مهسا فتحعلی و تهیه‌کنندگی رضا علیپور در سال 1401تولید شده و هر شب ساعت 19پخش می‌شود.

یک مجموعه نمایش مناسبتی
شبکه 2 سیما مجموعه نمایشی «ناگهان حسین(ع)» را برای پخش در ایام محرم تدارک دیده است.«ناگهان حسین(ع)» در دهه اول محرم با محوریت نمایشنامه‌خوانی محرمی روانه آنتن می‌شود. بخش نمایشنامه‌خوانی این برنامه توسط میرطاهر مظلومی، بهاره نوحیان و حامد عزیزی روایت می‌شود.این برنامه به کارگردانی سیدمحمدصادق بی‌بی‌شهربانویی و نویسندگی حامد قدیری است که در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای همزمان با آغاز محرم، ساعت ۲۱ روانه آنتن می‌شود.

همه‌گیری در شبکه 3
شبکه 3 سیما در این ایام پخش سریال «همه‌گیری» که با موضوع کرونا تولید شده را هم در دستور پخش خود قرار داده است. این سریال پخش خود را زودتر از محرم آغاز کرد و در ارتباط با فصل دوم «اپیدمی» است که با بازی مهدی فخیم‌زاده و فریبا متخصص پخش شده است.به‌گفته تهیه‌کننده آن «همه‌گیری» ادامه فصل قبل است که با اضافه‌ شدن برخی نقش‌ها دنبال می‌شود.«همه‌گیری» در ۲۰ قسمت تهیه شده و قرار است هر شب ساعت 20:30 دقیقه از شبکه 3 سیما پخش شود.


تنها سریال برای محرم
سال گذشته قرار بود فیلم سینمایی «نایله» برای جشنواره فجر آماده و اکران شود اما این فیلم به جشنواره نرسید و در نهایت موسسه اوج تصمیم گرفت تا نسخه سریالی آن را برای محرم به تلویزیون برساند.سریال «عشق کوفی» به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی از پنجشنبه (۲۹ تیرماه) روی آنتن شبکه 3 می‌رود. این مجموعه تنها سریالی است که از مدت‌ها قبل برای تولید و پخش آن در محرم تدارک دیده شده بود.«عشق کوفی» قرار است روایتگر یک عشق در کوفه سال ۶۱ هجری قمری باشد و ماجرای آن تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا(ع) ادامه پیدا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید