• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 27 تیر 1402
کد مطلب : 197599
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wj7jX
+
-

خبرهای علمی - ایرانی

خبرهای علمی - ایرانی


39

با اجرای برنامه حمایتی «رینکست» در قالب کارگروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو، 39 ایده صنعتی در فناوری نانو به بار نشست. برنامه رینکست که با هدف ارائه تسهیلات مادی و غیرمادی به صاحبان صنایع برای کاهش ریسک ورود به حوزه نانو به‌طور ویژه در فرایند تحقیق و توسعه اجرایی شده، ظرفیت‌های درونی شرکت‌ها را تقویت می‌کند تا بتوانند با فرایند توسعه و تحقیقات، زایش و آفرینش مبدعانه محصولات نانومحور را از درون مجموعه خود رقم بزنند. از ابتدای این طرح تاکنون 409شرکت متقاضی استفاده از این خدمات بودند که 76شرکت توانستند در این برنامه پذیرفته شوند و 39پروژه موفق را به اتمام برسانند.


1000000

محمد صدری‌مهر، دستیار معاون علمی در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری اعلام کرد: «هم‌اکنون با یک فضای بانشاط در حوزه زیست‌بوم اشتغال دانش‌بنیان مواجه هستیم و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم حدود یک میلیون شغل برپایه اشتغال دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است. معاونت سعی دارد با انتقال فناوری‌های جدید متناسب با آمایش‌های سرزمینی و کمک به توسعه این صنایع، ظرفیت‌های جدید شغلی با محور اشتغال آفرینی بر پایه فناوری ایجاد کند.»

5

محمدرضا شمس اردکانی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی از راه‌اندازی 5پالایشگاه گیاهان دارویی با حمایت این ستاد و پیگیری ایجاد یک مرکز جامع طب سنتی شامل پژوهشکده، بیمارستان و... خبر داد و گفت: «ایران از بعد تاریخی و علمی و از منظر منابع طبیعی در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی در رتبه اول قرار دارد که برای حفظ این موقعیت فاخر و مولفه ارزشمند فرهنگی، تمدنی، دانشی و کسب دستاوردهای بیشتر در 3حوزه آموزش، تحقیقات و خدمات، برنامه‌هایی در ستاد تدوین شده است. در بحث آموزش علاوه بر توجه به مبانی طب سنتی که حکمت‌بنیان است، حرکت در مرزهای دانش در حوزه گیاهان دارویی را هم دنبال می‌کنیم و در نتیجه اقدامات خوبی که در راستای تاسیس دانشکده‌های طب سنتی صورت گرفته در حال حاضر در رتبه چهارم تولید علم جهانی در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی قرار داریم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید