• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 تیر 1402
کد مطلب : 197540
+
-

جنایت در هرات، دستگیری در تهران

ردپای 3برادر و عمویشان که به اتهام قتل در افغانستان تحت تعقیب پلیس این کشور بودند، ‌در ایران به‌دست آمد و آنها در عملیاتی غافلگیرانه در تهران دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، 9‌ماه قبل گزارش قتل زنی در شهر هرات افغانستان به پلیس این شهر اعلام شد. زن جوان ابتدا هدف ضربات چاقو قرار گرفته و بعد خفه شده بود. جسد وی در خانه‌اش پیدا شد و خانواده او از شوهر سابق وی شکایت کردند. با انجام تحقیقات پلیس هرات مشخص شد که عامل اصلی این جنایت، شوهر سابق وی است که با همدستی دو برادرش و عموی خود، جان همسر سابقش را گرفته بود؛ چرا که تصور می‌کرد وی با فرد دیگری در ارتباط است و حتی از او شکایت کرده بود اما تحقیقات نشان داد که زن جوان بیگناه بوده است و شوهر وی دچار بیماری بدبینی و سوء ظن است. در آن زمان پلیس افغانستان تحقیقات برای دستگیری عاملان قتل زن جوان را آغاز کرد اما آنها فراری شده بودند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که آنها از افغانستان خارج شده‌ و به ایران گریخته‌اند. زندگی مخفیانه آنها در تهران ادامه داشت تا اینکه ‌بعد از چند ماه یکی از بستگان مقتول که در تهران زندگی می‌کرد، قاتل اصلی را به‌صورت اتفاقی در یکی از خیابان‌ها دید و پلیس را خبر کرد. با پیگیری‌های خانواده مقتول، عاملان این قتل که 3برادر و عمویشان بودند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و دیروز برای انجام تحقیقات به دادسرای جنایی تهران انتقال یافته اما قتل را انکار کردند. شوهر سابق این زن به بازپرس جنایی گفت:من و همسر سابقم اختلافات زیادی با یکدیگر داشتیم که ازدواج‌مان به طلاق ختم شد اما اینها دلیلی نمی‌شود که من بخواهم جان او را بگیرم. همسرسابقم مرا نمی‌خواست و فکر می‌کنم عاشق مرد دیگری بود. شاید هم همان مردی که همسرسابقم عاشقش شده جان او را گرفته باشد! وی درباره فرارش از افغانستان گفت: من فرار نکرده‌ام، ‌برای کار به ایران و سپس به تهران آمدم.
در ادامه متهمان دیگر هم تحت بازجویی قرار گرفتند اما آنها هم منکر دست داشتن در جنایت شدند. پس از پایان تحقیقات اولیه، ‌پرونده این جنایت برای ادامه روند رسیدگی به دادگاه کشور افغانستان فرستاده شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید