• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 25 تیر 1402
کد مطلب : 197391
+
-

تیم ایران کامل شد

کشتی‌گیران اعزامی ایران در تورنمنت مجارستان تنها یک طلا گرفتند اما تکلیف ملی‌پوشان 3وزن را برای رقابت‌های جهانی مشخص کردند

تیم ایران کامل شد

با اتمام مسابقات رنکینگ مجارستان در کشتی آزاد، تکلیف ملی‌پوشان 10وزن تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان2023 مشخص شد. میلاد والی‌زاده در 57کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در 70کیلوگرم و محمد نخودی در 79کیلوگرم دوبنده تیم ملی را از بوداپست با خودشان سوغات آوردند. از بین کشتی‌گیران حاضر فقط محمد نخودی صاحب مدال طلا شد و سایر نمایندگان ایران در این مسابقات حداقل یک شکست در کارنامه داشتند.
 
   57کیلوگرم
در وزن نخست، دوبنده تیم ملی به میلاد والی‌زاده رسید. او که 18سال سن دارد و هنوز در رده سنی جوانان کشتی می‌گیرد ملی‌پوش ایران در جهانی2023 خواهد بود. والی‌زاده در فینال جام تختی کشتی را به احمد محمدنژاد جوان واگذار کرد ولی در مجارستان با نتیجه 2 - 2 موفق به شکست جوان شد. فیلم شادی والی‌زاده و گریه جوان که همدیگر را در آغوش گرفتند، سوژه صفحه اصلی اتحادیه جهانی بود. هر 2کشتی‌گیر ایران در 57کیلوگرم شاگرد محسن کاوه سرمربی تیم ملی جوانان هستند و هیچ‌یک از آنها نتوانستند در بوداپست مدالی کسب کنند.
 
   70کیلوگرم
امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی 2نماینده ایران در وزن 70کیلوگرم بودند که هر دو نمایش فوق‌العاده ضعیفی داشتند. با شروع مسابقات از عملکرد هر دو کشتی‌گیر مشخص بود که فاصله زیادی با کسب مدال در این مسابقات دارند آن هم در وزنی غیرالمپیکی که باید گفت مدعیان چندانی هم ندارد. طبق پیش‌بینی‌ها هر دو کشتی‌گیر ایران از رسیدن به مدال بازماندند تا با نظر کادر فنی مسابقه انتخابی رودررو برگزار شود. امیرمحمد یزدانی موفق شد بخشی را شکست دهد و خود را به‌عنوان ملی‌پوش وزن 70کیلوگرم معرفی کند. یزدانی با این عملکرد فنی و رفتارها و حواشی که روی تشک ایجاد می‌کرد نشان داد فاصله زیادی با مدعیان اصلی این وزن دارد و نباید حسابی روی مدال این وزن در جهانی 2023 باز کرد.
 
   79کیلوگرم
گره وزن 79کیلوگرم نیز همانند سال گذشته در تورنمنت برون‌مرزی باز شد. علی سوادکوهی در فینال جام تختی، محمد نخودی را شکست داد و هر دو راهی بوداپست شدند تا ملی‌پوش ایران مشخص شود. سوادکوهی در عین ناباوری نتیجه را به کشتی‌گیر گرجستانی واگذار کرد و با شکست 10 بر صفر این گرجستانی در مقابل نخودی، سوادکوهی از دور مسابقات کنار رفت. نخودی تنها کشتی‌گیر ایران بود که بدون شکست مسابقات را به پایان رساند. او در دومین مبارزه و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل چنس مارستلر (برنده جردن باروز در انتخابی تیم‌ ملی آمریکا) به روی تشک رفت و در کمتر از 30ثانیه با نتیجه 10 بر صفر این کشتی‌گیر را شکست داد. نخودی 2مدال نقره جهان را در کارنامه دارد و در هر 2فینال جهانی مقابل جردن باروز شکست خورده است. جردن باروز در جهانی2023 جایش را به مارستلر داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید