• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197284
+
-

بالا، بالا بالاتر!

ورزشکاران ایران در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در پاریس خوش‌درخشیدند

درخشش ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان همچنان ادامه دارد؛ ستاره‌هایی که معمولا با کمترین امکانات برای میادین بزرگ آماده می‌شوند و همواره بهترین نمایش ممکن را پشت سر می‌گذارند. این‌بار نیز در چند رشته و ماده مختلف، نتایج درخشانی برای ورزش ایران به‌دست آمده است. دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان، از نوزدهم تا بیست‌وششم تیرماه ظرف یک هفته در پاریس برگزار می‌شود.
  در ادامه رسیدن ستاره‌های پارادوومیدانی ایران به سهمیه‌های پارالمپیک پاریس، الناز داراییان نیز سهمیه دیگری برای ایران به‌دست آورد. او که در کلاس اف-53 رشته پرتاب دیسک در این رقابت‌ها شرکت کرده، توانست رکورد 13.48متر را به ثبت برساند و در جایگاه چهارم جهان قرار بگیرد. این پنجمین سهمیه پارالمپیک ایران در رقابت‌های جهانی پارادوومیدانی بود. قبل از داراییان، امان‌الله پاپی، رشید مسجدی، علیرضا مختاری و الهام صالحی نیز توانسته بودند سهمیه را برای ورزش ایران به‌دست بیاورند.
   رسیدن به رکورد 22.95متر در پرتاب نیزه، مدال برنز جهان را برای هاشمیه متقیان قطعی کرد. ایستادن روی سکوی سوم جهان، موفقیتی بزرگ برای این ورزشکار به شمار می‌رفت. او با بردن این مدال توانست به ششمین ورزشکاری تبدیل شود که سهمیه پارالمپیک پاریس را برای ورزش ایران کسب می‌کند.
  طلای جهان، رکورد جهان و سهمیه المپیک به‌صورت همزمان برای قهرمان پارادوومیدانی ورزش ایران به‌دست آمد. سعید افروز که در کلاس اف-34 رشته پرتاب نیزه در مسابقه‌های جهانی پاریس شرکت کرده، با پرتاب فوق‌العاده 40.27متری، موفق شد رکورد جهان را بشکند و روی سکوی اول دنیا قرار بگیرد. او با این نمایش شگفت‌انگیز، هفتمین سهمیه پارالمپیک پاریس را نیز برای ورزش ایران به ارمغان آورد و قهرمانی‌اش را با سجده روی پرچم ایران جشن گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید