• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 22 تیر 1402
کد مطلب : 197169
+
-

نخواستنی‌ها

بازیکنان زیادی در فصل نقل‌و‌انتقالات تابستانی هیچ پیشنهادی ندارند و شاید بدون تیم بمانند

نخواستنی‌ها

با اینکه زمان زیادی تا پایان مهلت نقل‌وانتقالات تابستانی باقی مانده، اما از آنجا که بیشتر تیم‌ها خریدهای اساسی خود را انجام داده‌اند و برخی از آنها تمرینات را هم استارت زده‌اند، بیرون‌ماندن برخی ‌ستاره‌ها و بدون تیم ماندن آنها نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. در یک سال اخیر بازیکنان مطرحی نظیر جک ویلشر به این دلیل که نتوانستند تیمی برای خودشان دست‌وپا کنند، به بازنشستگی پیش از موعد رسیدند یا ایسکو که پس از فسخ قرارداد با سویا نتوانست تیمی پیدا کند و یک نیم‌فصل بیرون ماند و حالا حتی تراکتور هم او را نمی‌خواهد. نگاهی به ستاره‌های بدون تیم در بازار نقل‌وانتقالات می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. شما اگر بودید، با توجه به کیفیت و رایگان‌بودن این بازیکنان کدام‌یک را برای باشگاه خودتان جذب می‌کردید؟

ادن آزار
ستاره بلژیکی، گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه رئال‌مادرید بود و بدترین خرید هم شد. او 4‌سال در این باشگاه خورد و خوابید و در نهایت چند وقت پیش نیمی از حقوق سال آینده‌اش را هم گرفت تا موافقت کند از این باشگاه جدا شود. هنوز حتی عربستان هم به او پیشنهادی نداده. یک باشگاه کانادایی به او پیشنهاد همکاری داده اما فعلا پاسخی نگرفته است. او شاید مجبور شود به کشورش برگردد و در باشگاهی گمنام بازی کند.

آندرس اینیستا
درحالی‌که مودریچ همچنان در رئال‌مادرید و سطح اول فوتبال اروپا به بازی ادامه می‌دهد، همتای او در بارسلونا یعنی اینیستا 5سال است که بارسا را رها کرده و به ویسل‌کوبه در جی‌لیگ پیوسته. مودریچ یک‌سال از اینیستا کوچک‌تر است. او اخیرا در نیمه‌نهایی جام جهانی، فینال لیگ ملت‌های اروپا و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بازی کرده. اینیستا در پایان این فصل در یک دیدار دوستانه مقابل بارسلونا شرکت کرد. او در فصل گذشته در ترکیب ویسل‌کوبه به بازی گرفته نمی‌شد. این ستاره هنوز اعلام بازنشستگی نکرده اما تیمی هم ندارد.

موسی دمبله
پس از 4‌فصل و حضور قرضی در اتلتیکو‌مادرید، قرارداد خود را با المپیک لیون به پایان رساند. ارزش این بازیکن ۲۶‌ساله فرانسوی افت کرده است اما می‌تواند بازیکن مفیدی برای مقصد بعدی باشد.

باکایوکو
هافبک دفاعی فرانسوی سرانجام قراردادش را با چلسی به پایان برد. او همه سال‌های اخیر را قرضی در تیم‌هایی مثل میلان، ناپولی، موناکو و... حضور داشت. نکته جالب درباره او این است که مدعی بود در تیم ملی فرانسه بازیکنانی مثل کانته حقش را خورده‌اند.

ژائو فلیکس
ژائو فلیکس با 127میلیون یورو، گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه اتلتیکو‌مادرید است. او هرگز در بازی‌های بزرگ برای این تیم گل نزده و سیمئونه مدتی است این پرتغالی را نمی‌خواهد. او در ژانویه گذشته به چلسی قرض داده شد و حالا در بازگشت به مادرید باز هم سرمربی آرژانتینی او را نمی‌خواهد. سیمئونه به‌تازگی تمرینات اتلتیکو برای فصل آینده را استارت زده اما در لیستی که در اختیار مدیران باشگاه گذاشته، نامی از ژائو فلیکس دیده نمی‌شود. فلیکس فعلا با تیم دوم تمرین می‌کند تا راهی برای جدایی‌ یا انتقال قرضی پیدا شود.

ایسکو
ستاره اسپانیایی در رئال‌مادرید از این شاکی بود که چرا زیاد به بازی گرفته نمی‌شود. او مثل گرت بیل، آسنسیو و کریم بنزما با پایان قراردادش ترجیح داد مادرید را ترک کند و به مربی محبوبش یعنی لوپتگی در سویا بپیوندد. ایسکو اوایل بازی هم می‌کرد تا اینکه لوپتگی به‌خاطر نتایج ضعیف برکنار شد و به ولوز در انگلیس رفت و ایسکو را هم با خودش نبرد. بازیکن گالیسیایی در میانه فصل قراردادش را با سویا فسخ کرد و یک نیم‌فصل کامل بیرون ماند و حتی میلان هم که دنبال بازیکن مفتی است، او را نخواست. اخیرا شایعه پیوستنش به تراکتور مطرح شده بود که تکذیب شد. ایسکو حالا در 31سالگی پیر شده و پیشنهادی ندارد.

هوگو لوریس
دروازه‌بان فرانسوی پس از 11سال از تاتنهام با 361بازی جدا شد و از تیم ملی فرانسه هم با 145‌بازی ملی (رکورد) خداحافظی کرد. از عربستان به‌عنوان مقصد بعدی او یاد می‌شد اما انگار اینترمیلان هم نیم‌نگاهی به او دارد. اگر اونانا به منچستر فروخته شود و امکان خرید یان زومر هم از بایرن‌مونیخ فراهم نشود، لوریس در کنار هندانوویچ زوج خط دروازه اینتر را تشکیل خواهند داد که روی هم نزدیک 80سال ‌دارند!

راس بارکلی
هافبک بااستعداد چلسی قربانی خریدهای زیاد آبراموویچ و سپس تاد بولی شد. او مدت‌ها به تیم‌های دیگر قرض داده شد و دوباره برگشت تا اینکه قراردادش به پایان رسید. این بازیکن هم فعلا هیچ پیشنهادی ندارد.

ژائو کانسلو
ژائو کانسلو که یکی از ستاره‌های منچسترسیتی در سال‌های اخیر بود، ناگهان از چشم گواردیولا افتاد. در ژانویه گذشته درحالی‌که بارسلونا هم این مدافع کناری پرتغالی را می‌خواست، گواردیولا او را به باشگاه محبوبش نداد و این بازیکن را به بایرن‌مونیخ فرستاد. با پایان قرارداد قرضی، بایرن برای تبدیل آن به قرارداد قطعی اقدامی نکرد. بارسا باز هم او را می‌خواهد اما قرضی چون پولی در بساط باشگاه نیست. به همین دلیل کانسلو از بارسا دور شده اما جایی در ترکیب من‌سیتی ندارد، حتی اگر کایل واکر هم به مقصد بایرن‌مونیخ از تیم جدا شود!

خامس رودریگس
پدیده جام جهانی2014 که با سروصدای فراوانی از موناکو به رئال‌مادرید رفت و 75میلیون یورو خرج روی دست این باشگاه گذاشت، خیلی زود به‌خاطر حاشیه‌های زیادش به قهقرا رفت. او پس از مشکلات شخصی، دیگر به فوتبال فکر نمی‌کرد. رئال او را طوری به اورتون واگذار کرد انگار می‌خواست از شرش خلاص شود. او زیر نظر آنچلوتی در اورتون یک نیم‌فصل عالی داشت اما باز هم به حاشیه رفت. خامس از آوریل سال‌جاری بدون تیم است. او پس از انتقال آزاد به اورتون در سپتامبر ۲۰۲۰، بدون افتخار از قطر، یونان و انگلیس گذشت. خامس هم در 32سالگی شبیه بازیکنان پیشکسوت است و بیشتر باید به فکر بازی در دیدارهای دوستانه باشد.

اوبامیانگ
مهاجم گابنی زمانی بازوبند کاپیتانی آرسنال را بر بازو داشت و آرتتا کلی تلاش کرده بود تا او قراردادش را تمدید کند اما ناگهان سرمربی با او لج کرد. سرمربی توپچی‌ها حتی حاضر نشد برای رفتن این بازیکن بی‌انضباط با بارسلونا چانه بزند و مبلغی برای فروشش بگیرد. او یک‌نیم‌فصل در بارسا بازی کرد و عملکرد خوبی داشت تا در نهایت به چلسی فروخته شود. اوبامیانگ به‌خاطر بی‌انضباطی و حاشیه‌هایش حتی از لیست تیم ملی گابن هم برای جام ملت‌های آفریقا خط خورد. با اتفاقات ماه‌های اخیر او قطعا جایی در ترکیب چلسی نخواهد داشت اما غیر از یک پیشنهاد روی هوا از عربستان، گزینه دیگری پیش روی خودش نمی‌بیند. چلسی اصرار دارد پیر امریک اوبامیانگ را به باشگاه‌های عربستانی بفروشد. چلسی رابطه خوبی با سعودی‌ها دارد و برخی به این رابطه برای پولشویی یا فرار از جریمه رعایت‌نکردن فیرپلی مالی مشکوک شده‌اند.

لوکاس مورا
این برزیلی بااستعداد یکی از عوامل رسیدن تاتنهام به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بود اما مصدومیت شدید او را از سطح اول فوتبال دور کرد. حالا پس از 5فصل از تاتنهام خداحافظی کرده اما در 30سالگی هم فوتبالش و هم چهره‌اش شبیه بازیکنان پیشکسوت است.

ماریانو دیاس
سرانجام پس از چند سال بیکاری در رئال‌مادرید موافقت کرد از خیر یک‌سال باقیمانده از قراردادش بگذرد و خودش را آزاد کند تا به تیمی برود که بتواند بازی کند. او در 29سالگی کم‌کم داشت فراموش می‌شد. ابتدا گفته می‌شد ممکن است به لیون برگردد؛ جایی که در آن برای خودش اسم و رسمی پیدا کرد اما فعلا از مشتری خبری نیست.

جسی لینگارد
این بازیکن 3‌پیشنهاد از تیم‌های لیگ عربستان سعودی دارد. لینگارد پس از پایان قراردادش با ناتینگهام فارست، اکنون بازیکن آزاد است. در منچستریونایتد آنقدر بد بود که مثل مگوایر به نقطه ضعف تیم خودی تبدیل شد. او یک‌بار به وستهم قرض داده شد و در این تیم درخشید اما به یونایتد برگشت تا در کنار کریستیانو رونالدو به اوج برگردد اما بازی به او نرسید. او هم هواداران وستهم را ناراحت کرد و هم خودش دوباره افت کرد.

دیگو کاستا
مهاجم خشن برزیلی- اسپانیایی سابق اتلتیکو‌مادرید هم نیم‌فصل بدون تیم بود تا اینکه به اتلتیکو مینیرو در برزیل پیوست. سپس ولوز در نیم‌فصل پارسال او را جذب کرد اما این یک انتقال کاملا ناموفق بود. کاستا دیگر جایی در میان گرگ‌ها ندارد و باید تیمی جدید برای خودش دست‌وپا کند.

آرون رمزی
کاپیتان آرسنال که با قراردادی آزاد به یوونتوس رفته بود، به‌دلیل دستمزد 8میلیون یورویی و کیفیت‌ متوسطش مورد انتقاد هواداران تیم ایتالیایی قرار گرفت تا اینکه باشگاه راهی برای رهایی از شر او پیدا کرد و او را به رنجرز در اسکاتلند قرض داد. در نهایت طرفین تصمیم گرفتند به قرارداد پایان دهند. بازیکن ولزی به نیس در فرانسه رفت اما در تابستان قراردادش تمام شد. شاید او هم باید مثل جک ویلشر به خداحافظی از فوتبال فکر کند.

اومتیتی    
قهرمان جام‌جهانی2018 پس از این جام دچار نزولی شدید شد. او مدت‌ها حتی برای چند دقیقه هم به میدان نمی‌رفت و اسیر مصدومیت هم شد. اومتیتی فصل پیش برای لچه به‌صورت قرضی بازی کرد و نیمی از حقوق 18میلیون یورویی‌اش در سال توسط باشگاه بارسلونا پرداخت شد. مدافع فرانسوی نپذیرفت قراردادش را با بارسا لغو کند و حقوق فصل آخرش را هم که 20میلیون یورو بود، دریافت کرد و در نهایت از این تیم جدا شد. اینتر زمانی این بازیکن را می‌خواست اما الان بعید است تیمی بزرگ خواهان چنین بازیکنی باشد.

حکیم زیاش
وینگر مراکشی قرار بود به کریستیانو رونالدو در النصر بپیوندد اما در تست پزشکی این باشگاه رد شد. پس از این اتفاق زیاش شروع به اقدام علیه عربستانی‌ها کرد و به طنز هم به آنها می‌تاخت. به‌طور مثال یک‌بار استوری گذاشت و به شوخی نوشت زانویم پیچید! پوچتینو هم به‌عنوان سرمربی جدید چلسی روی این بازیکن حساب باز نکرده چون گزینه‌های بهتری برای پست‌های هجومی در اختیار دارد. قبلا میلان هم شرایط او را دنبال می‌کرد اما با انتقال لوفتوس‌چیک و پولیسیک از همین چلسی به باشگاه ایتالیایی دیگر دلیلی برای جذب حکیم وجود ندارد. زیاش وقتی دیروز خبر محرومیت باشگاه النصر از 3‌پنجره نقل‌وانتقالاتی را شنید، دلش خنک شد. باشگاه رونالدو به‌دلیل نپرداختن پاداش‌های قرارداد احمد موسی، بازیکن نیجریه‌ای به لسترسیتی از خرید بازیکن جدید محروم شده است!

داوید دخیا
پس از 12سال احساس کرد دیگر جایی در اولدترافورد ندارد. او فصل پیش سوتی‌های زیادی داد اما دستکش طلایی بهترین دروازه‌بان لیگ برتر را به‌خاطر تعداد کلین‌شیت‌هایش به‌دست آورد. با پایان قراردادش با منچستریونایتد، باشگاه به او پیشنهاد ادامه همکاری داد اما با حقوق کمتر، ولی دروازه‌بان اسپانیایی نپذیرفت. او می‌دانست در فصل آینده باید ذخیره اونانا باشد و به همین دلیل از یونایتد جدا شد. در حال‌حاضر دخیا به‌خاطر حقوق بالایی که می‌گیرد، مشتری خاصی ندارد.

سرخیو راموس
سرخیو راموس با پیوستن به رئال‌مادرید، هواداران سویا را با خودش دشمن کرد. آنها بارها در بازی‌های خانگی او را در پیراهن رئال‌مادرید هو کردند و شاید به همین دلیل باشگاه اسپانیایی شایعه بازگشت او را رد کرده است. راموس با رئال‌مادرید هم در شرایط بدی به‌هم زد و به‌خاطر یکی دو میلیون یورو اختلاف در دستمزد یا یک‌سال اختلاف در مدت قرارداد، از تیمی که کاپیتانش بود، جدا شد و به باشگاه دشمن یعنی پاری‌سن‌ژرمن پیوست. او 2‌فصل کاملا معمولی را در این تیم فرانسوی سپری کرد و حالا که قراردادش به پایان رسیده، هنوز کسی او را نخواسته است. صحبت از عربستان یا اینتر مایامی بود اما فعلا مشتری جدی وجود ندارد.

جوردی آلبا
جدایی مدافع چپ بارسلونا با یک توافق دوجانبه به بارسلونا کمک کرد تا این باشگاه در پرداخت دستمزدها صرفه‌جویی کند و از خطر محرومیت توسط لالیگا برهد. او، پیکه و بوسکتس بخش زیادی از بودجه سالانه بارسا را می‌بلعیدند و حالا این مشکل برطرف شده است. ابتدا گفته می‌شد او به یک تیم اروپایی می‌رود اما سپس بحث حضور در عربستان پیش آمد و بعد پیوستن به مسی و بوسکتس در آمریکا. در حال‌حاضر گزینه آخر محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد.

بارسا بازیکنان مازاد دیگری هم دارد، ازجمله لنگله که قرضی در تاتنهام بازی کرد اما برای جدایی کامل مقاومت می‌کند و می‌خواهد حقوق 15‌میلیون یورویی فصل آینده‌اش را هم بگیرد. غیر از او مدیران بارسلونا آرزو‌ دارند برای بازیکنانی مثل رافینیا، فران تورس، آنسو فاتی، فرانک کسیه و... مشتری دست به نقد پیدا شود اما بیشتر آنها یا مشتری ندارند یا رقم مورد نظر بارسا را نمی‌توانند بپردازند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید