• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 21 تیر 1402
کد مطلب : 197107
+
-

همه سازمان‌ها به تسریع روند تهیه مسکن‌های عمومی کمک کنند

شهردار تهران با حضور در بیت آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی با معظم‌له دیدار کرد

همه سازمان‌ها به تسریع روند تهیه مسکن‌های عمومی کمک کنند

صبح دیروز سه‌شنبه ۲۰تیرماه ۱۴۰۲، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در رأس هیأتی از مدیران ارشد شهری با حضور در بیت آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی با معظم‌له دیدار کرد.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این دیدار با توصیه به مجموعه مدیریت شهری گفت: سرمایه‌داران از حق خود دفاع می‌کنند؛ بنابراین ما باید مدافع حقوق کسانی باشیم که کاری از دستشان ساخته نیست؛ همان‌هایی که واقعا محروم هستند یا دیگران آنها را محروم کرده‌اند. حل مشکلات محرومان باید به‌صورت سیستماتیک باشد، نه موضعی؛ بنابراین شهر نباید به قسمت مرفه و ضعیف تقسیم شود. باید به جنوب شهری‌ها اهمیت داده شود، سعی کنید به یاد محرومان باشید؛ به‌خصوص کسانی که خانه ندارند. موضوع تامین مسکن از بزرگ‌ترین دغدغه‌های قشر محروم جامعه است و مجموعه‌های مسئول باید همگی به ساخت و تسریع روند تهیه مسکن‌های عمومی کمک کنند.
ایشان تأکید کرد: شهرداری تهران از حساس‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران است. این نهاد فقط مسئول جنبه‌های مادی و ظاهری شهر نیست، بلکه مسئولیت فرهنگی شهر نیز برعهده شهرداری است. توجه به مسائل معنوی و جنبه‌های معرفتی و فرهنگی کار مهم شهر است؛ به‌طوری که تا این موارد حل نشود، مسائل ظاهری و مادی نیز به نتیجه نمی‌رسد؛ بنابراین هرقدر کمک‌ به رشد فرهنگ در تهران شود، رواست.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: از طرفی شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند بار تحول فرهنگی شهر را بر دوش بکشد و باید با دستگاه‌های مختلف ازجمله صداوسیما، آموزش‌وپرورش و… برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود همکاری داشته‌باشد. در کار فرهنگی مساجد محورند، اما در مساجد امروز صرفا نماز خوانده می‌شود؛ درحالی‌که صدر اسلام مرکز همه وقایع و تحولات مسجد بود، اما با مرور زمان مسلمانان از این فضا فاصله گرفتند. باید مسجد به همان جایگاه برگردد و تبدیل به کانون تحولات فرهنگی جامعه شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید