• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 20 تیر 1402
کد مطلب : 196965
+
-

رشد ارزش بازار بیمه‌نامه خودرو در جهان

ارزش بازار بیمه خودرو در جهان در سال 2026 به بیش از 1/2 تریلیون دلار خواهد رسید

رشد ارزش بازار بیمه‌نامه خودرو در جهان

بازار بیمه شخص ثالت به دلایل مختلف از جمله رشد تقاضا برای خرید خودرو، افزایش قدرت خرید طبقه متوسط، رشد تکنولوژی، افزایش تصادفات جاده‌ای و مقررات اجباری دولت‌ها به ‌سرعت در دنیا در حال گسترش است. طبق آخرین آمار‌ها ارزش بازار جهانی بیمه خودرو در سال2020 بالغ بر 704میلیارد دلار بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال2026 به 1.2تریلیون دلار برسد. به ‌گزارش همشهری، بازار بیمه خودرو در مناطق مختلف جهان قوانین و شرایط مختلفی دارد؛ به این معنا که ضریب پوشش بیمه و ارقام آن متفاوت است؛ با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیمه خودرو در جهان طبق یک قاعده مشخص در سراسر جهان دنبال می‌شود؛ به این معنا که بیمه‌نامه خودرو، بیمه‌گذار را در برابر خسارات مالی و جانی درصورت تصادف یا سرقت محافظت می‌کند. آمار‌ها نشان می‌دهد که تحت ‌تأثیر عوامل مختلف، صدور بیمه‌نامه‌های خودرو در جهان رو به گسترش بوده و این بازار روزبه‌روز در حال افزایش است؛ به‌طوری که طبق آخرین برآورد‌ها انتظار می‌رود ارزش بیمه‌نامه‌های صادر شده در جهان تا سال2026 به‌طور میانگین سالانه 7درصد افزایش یابد و به 1.2تریلیون دلار برسد. طبق آخرین آمار‌ها در سال2020 ارزش کل بازار بیمه خودرو، رقمی بالغ بر 704میلیارد و800میلیون دلار بوده است.

عوامل رشد بازار بیمه خودرو
مطالعات جهانی نشان می‌دهد که علت رشد صدور بیمه‌نامه‌های جدید برای خودرو‌ها از یک طرف افزایش تقاضا برای خرید وسایل نقلیه شخصی و از طرف دیگر افزایش حجم تصادفات است. در واقع در اغلب کشور‌های جهان تحت‌تأثیر فرایند صنعتی شدن و افزایش قدرت خرید مردم حجم تقاضا برای خرید خودرو افزایش یافته و نیاز برای محافظت از خودرو‌ها در برابر تصادفات و سرقت منجر به رشد صدور بیمه‌نامه‌های خودرو شده است. علاوه بر این، تعداد تصادفات جاده‌ای در جهان افزایش یافته و این عامل نیز به رشد بازار بیمه خودرو کمک کرده است. در اغلب کشورهای جهان بیمه خودرو هزینه‌های مربوط به جراحات، مرگ یا خسارت مالی و جانی به راننده آسیب‌دیده یا شخص ثالت را ارائه می‌کند و حتی در برخی کشور‌های جهان پرداخت خسارت، مشمول اموالی که در پیاده‌رو‌ها و پارک‌هاست و یا نرده‌های خیابانی هم می‌شود.

سایر عوامل رشد
در کنار  رشد تقاضا برای خرید خودرو و افزایش تصادفات جاده‌ای،  مقررات دولتی نیز در کشورهای مختلف که خرید بیمه خودرو را اجباری می‌کند به‌طور قابل‌توجهی به رشد بازار بیمه خودرو کمک کرده است. یکی دیگر از عوامل رشد بازار بیمه خودرو، استفاده از فناوری‌های نوین و پلتفرم‌های آنلاین فروش بیمه‌نامه است که به ‌سرعت در دنیا در حال گسترش است.
به‌طور کلی می‌توان گفت افزایش تعداد تصادفات، اجرای مقررات سختگیرانه دولتی برای خرید بیمه خودرو و افزایش فروش خودرو در سطح جهان به ‌دلیل افزایش درآمد سرانه مصرف‌کنندگان از عوامل اصلی رشد بازار جهانی بیمه خودرو هستند. علاوه بر این، انتظار می‌رود پیاده‌سازی فناوری‌های نوین و افزایش تقاضای برای صدور بیمه شخص ثالث در اقتصادهای نوظهور منجر به گسترش بازار بیمه خودرو در سال‌های آینده شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید