• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 19 تیر 1402
کد مطلب : 196869
+
-

جبران شکست نقل‌وانتقالاتی

بارسلونا پس از شکست در جذب آردا گولر از فنرباغچه در رقابت با رئال‌مادرید، با یک پدیده برزیلی قرارداد بست. معمولا این فلورنتینو پرز بود که پدیده‌های برزیلی را در چند سال اخیر جذب می‌کرد اما این‌بار بارسا روی دست رئیس رئال بلند شد. ویتور روکه نام خرید جدید بارسایی‌ها‌ست؛ بازیکنی که نسبت به اندریک- که قرار است سال آینده به رئال‌مادرید بپیوندد- آمار گلزنی بهتری دارد و 15‌گل (در برابر 7گل اندریک) به ثمر رسانده است. مدیرعامل اتلتیکو پارانائنسه در بارسلونا بود و به بستن قرارداد کمک کرد. مبلغ انتقال روکه به ۷۴‌میلیون یورو می‌رسد؛ ۴۰‌میلیون یورو ثابت، ۲۱میلیون متغیرات و ۱۳میلیون یورو مالیات. ویتور در سال اول خود ۳.۵‌میلیون یورو دستمزد خواهد گرفت. بارسلونا مبلغ را ظرف 4‌سال پرداخت خواهد کرد.
روکه بعد از نیمار دومین انتقال گران‌قیمت لیگ برزیل خواهد بود. با‌این‌حال، گفته می‌شود او حتی از ستاره سابق بارسا هم گران‌تر است چون قیمت نیمار واقعی نبوده. بارسلونا برای نیمار 40‌میلیون یورو به شرکت پدر نیمار، 17.1‌میلیون یورو به سانتوس و 2‌میلیون یورو به‌دلیل قرار‌گرفتن در بین 3‌بازیکن برتر جایزه بالندور پرداخت کرد. ارزش کل قرارداد نیمار فقط 59.1‌میلیون یورو است و نه 88میلیون یوروی ادعا شده قبلی.
برای آمدن روکه در این تابستان بارسلونا باید 25میلیون یوروی دیگر از دستمزد بازیکنانش را کم کند تا این قرارداد در لالیگا ثبت شود. بازیکنانی که در لیست فروش گذاشته شده‌اند شامل آنسو فاتی، فران تورس، کسیه و اریک گارسیا هستند. درصورتی که بارسلونا نتواند قرارداد این بازیکن را در زمستان ثبت کند، این بازیکن تا تابستان‌‌۲۰۲۴ به یکی از باشگاه‌های اروپایی قرض داده خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید