• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196591
+
-

با مردم/چرا ایثارگری شامل رزمندگان فقط پس از شکایت قابل اجراست

مصوبات بسیاری درخصوص ایثارگران وجود دارد که شامل همه ایثارگران اعم از شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان می‌شود؛ منتهی با اولویت‌بندی که کاملا هم بدیهی است اولویت با عزیزانی باشد که جان عزیزشان را برای وطن گذاشته‌اند. اما اجرای مصوبات درخصوص رزمندگان همواره با اما و اگر همراه بوده است و در بسیاری از موارد رزمندگان زمانی می‌توانند نسبت به استیفای حق قانونی خود اقدام کنند که به دیوان عدالت شکایت کرده و حکم دیوان را ارائه دهند. علت اصلی هم نبود قانون نیست بلکه معضل اصلی در هم تنیده‌شدن قوانین است که دستگاه‌ها به‌خود اجازه می‌دهند کلا منکر آن شده یا سلیقه‌ای عمل کنند. برخی نیز عنوان می‌کنند رزمندگی که نشد امتیاز که باید گفت اگر رزمنده‌ای با حفظ جان به ارائه خدمت پرداخته به صرف اینکه زنده است نمی‌توان او را ندیده گرفت؛ حالی‌که در همه دنیا کهنه رزمندگان امتیازات ویژه دارند و به آنها احترام خاص گذاشته می‌شود و امتیازات خاصی تعلق می‌گیرد.
علی عباسپور از تهران

برخی کارمندان تازه وارد مالیات، حتی کپی اظهارنامه را ندیده‌اند
در شرایط بد اقتصادی در کشورهای پیشرفته معمولا دولت به مردم کمک می‌کند تا از بحران عبور کنند اما در ایران نه‌تنها کمکی نمی‌شود و هر روز مالیات جدیدی وضع می‌شود بلکه کارمندانی به‌کار گرفته می‌شوند که پیش از این حتی کپی اظهارنامه مالیاتی را ندیده‌اند. پرداخت مالیات منصفانه منطقی است ولی نه در شرایط بحرانی. از سوی دیگر کلی کارمند جدید در هر اداره مالیات برای حسابرسی استخدام شده که واقعا اندازه مردمی که مالیات می‌دهند هم چیزی نمی‌دانند و برای یک مسئله بدیهی باید چندین بار به آنها توضیح بدهید.
احمدی‌نژاد از کرمان

مددجوی تأیید شده و همچنان در نوبت دریافت مستمری هستم

درحالی‌که اوایل تیرماه رسانه‌ها به نقل از ریاست سازمان بهزیستی عنوان کردند که هیچ مددجویی در نوبت دریافت مستمری نیست، من به‌عنوان مددجوی تأیید شده، اعلام می‌کنم که درحالی‌که آبان‌ماه سال گذشته پرونده تشکیل دادم و اسفند‌ماه کمیسیون تشکیل و معلولیتم تأیید شده تاکنون هیچ اقدامی برای من انجام نشده است. بارها با دیده‌بان بهزیستی تماس گرفته‌ام که بی‌نتیجه بوده و متوجه شدم کسانی می‌توانند زودتر به نتیجه برسند که دوست و آشنایی داشته باشند. چرا که کسانی که دیرتر از من اقدام کرده‌اند مستمری‌شان جاری شده، اما من همچنان چشم انتظارم.
کشاورز از منطقه 17تهران

مجموعه‌های ورزشی الزهرا به‌کار خود ادامه دهند
خبر داده‌اند که قرار است مجموعه‌های ورزشی الزهرا که تعدادشان هم در سطح شهر کم نیست تعطیل شوند، این درحالی است که به‌علت فضای بزرگ و قیمت مناسبی که این ورزشگا‌ه‌ها دارند تعداد زیادی از بانوان و آقایان در آن عضویت دارند و از امکاناتش استفاده می‌کنند. شهریه باشگاه‌های خصوصی سرسام‌آور است و پرداخت آن در توان هر کسی نیست. مسلما با تعطیلی این مراکز تعداد زیادی از افراد امکان ورزش و فعالیت بدنی را نخواهند داشت که این موضوع خصوصا برای خانم‌های خانه‌دار تبعات بدی دارد. از مسئولان درخواست داریم تا در مورد این تصمیم تجدید نظر کنند و لااقل اجازه دهند تا تعدادی از این مراکز به فعالیت خود ادامه دهند.
عابدینی از تهران

پله‌برقی‌های خراب تا زمان راه‌اندازی حفاظت شوند
مدتی است پله برقی میدان رسالت واقع در ابتدای خیابان مدنی شمالی خراب است و به در آن قفل بزرگی زده‌اند اما با شکسته‌شدن حایل‌های اطراف این پل، تجهیزات زیر آفتاب و باد و باران قرار گرفته‌اند که این روند نباید ادامه یابد زیرا فرسودگی تجهیزات به‌معنای از بین رفتن بیت‌المال است. لطفا رسیدگی شود.
راستی از تهران

پیام
رقم شارژ کارت‌های منزلت بازنشستگان افزایش پیدا کند
چند سال قبل که بلیت مترو 800تومان بود رقم شارژ کارت‌های منزلت بازنشستگان 150هزار تومان درنظر گرفته شده بود، الان هم که قیمت بلیت به 2500تومان رسیده کماکان همان 150هزار تومان شارژ می‌شود. میزان واریزی به این کارت‌ها یا باید این رقم متناسب با گرانی و تورم واریز شود یا اینکه کلا کارت‌های منزلت جمع‌آوری شود چون این رقم هیچ کمکی به قشر بازنشسته که اکثر آنها هم سالمند و کم‌درآمد هستند نخواهد کرد.
محمدزاده از تهران

سرویس‌های بهداشتی در مسیر جاده‌های منتهی به شمال افزایش یابد
در مسیر شهرهای قزوین و زنجان و دیگر جاده‌های منتهی به شمال کشور دستشویی و سرویس بهداشتی به اندازه کافی نیست و سرویس‌های موجود هم اغلب غیربهداشتی و غیرقابل استفاده هستند. اینکه سرویس‌های بهداشتی فقط در کنار پمپ‌بنزین‌ها یا مراکز خرید باشند عادلانه نیست و سرویس‌های بهداشتی با تعداد زیاد باید برای همه مردم قابل دسترس باشند. دیگر اینکه سرویس بهداشتی فرنگی در کنار سرویس‌های ایرانی بگذارند زیرا اغلب استفاده‌کنندگان از این سرویس‌ها افراد مسن هستند.
علی مددی از لنگرود

چرا تجهیزات کارگاهی پل زیرگذر بزرگراه فتح جمع شد
سال‌ها بود تجهیزات کارگاهی در سه‌راه شهریار بزرگراه فتح برای آماده‌سازی‌ پل زیر گذر دایر بود که متأسفانه پس از گذشت چندین سال پروژه نیمه‌کاره رها شده و به تازگی همه تجهیزات نیز جمع‌آوری شده است. نیمه‌کاره رها‌شدن پروژه باعث تشدید ترافیک در این مسیر شده است.
آزاد فلاح از شهریار




 

این خبر را به اشتراک بگذارید