• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196585
+
-

مامور قلابی که پس از آزار و اذیت زنان اموال‌شان را سرقت می‌کرد دستگیر شد

نقشه‌های سیاه مردی با ریش سفید

رویداد
نقشه‌های سیاه مردی با ریش سفید

مردی با ریش‌های سفید، نقش مأمور بلندپایه پلیس را بازی می‌کرد تا پس از فریب زنان، نقشه‌های شوم خود را عملی کند. ‌به گزارش همشهری، این مرد شیاد از 3سال قبل تحت تعقیب پلیس پایتخت بود تا اینکه سرانجام چند روز قبل دستگیر شد.
نخستین برگ از پرونده او اوایل شهریور سال 99، در کلانتری 179خلیج‌فارس ورق خورد. نخستین شاکی که زنی جوان بود به افسر پلیس گفت: مدتی قبل مردی با ریش‌های سفید و هیکل درشت سراغم آمد و گفت پلیس است. وی مدعی بود که من در یکی از دادسرای‌های تهران پرونده‌ای دارم و باید همراه او به اداره پلیس بروم تا بازجویی شوم. من حرف‌هایش را باور کردم و همراهش رفتم تا ببینم ماجرای پرونده‌ام چیست.
 وی ادامه داد: مرد میانسال می‌گفت باید 3روز در بازداشت پلیس بمانم و وقتی وارد یک ساختمان شدیم که مدعی بود مقر پلیس است، ناگهان در راه پله‌های ساختمان که به‌نظر می‌رسید خالی از سکنه است به سمتم حمله ور شد و با تهدید به من تجاوز کرد. سپس تمام اموال قیمتی مرا مانند طلاها، پول و موبایلم را دزدید و فرار کرد.
با این شکایت، پرونده‌ای در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران تشکیل شد و گروهی از مأموران برای به‌دست آوردن سرنخی از متهم راهی صحنه جرم شدند. بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که ساختمان مورد نظر مدت‌هاست که خالی و صاحبان آن در خارج از کشور هستند.

3سال بعد
 در حالی که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت، اوایل اردیبهشت امسال یک زن با پلیس تماس گرفت و گفت مردی خودش را مامور بلندپایه یکی از  ارگان‌های نظامی معرفی کرده و پس از فریب او اموالش را به سرقت برده است. وی گفت: این مرد که ریش سفیدی داشت مدعی بود که می‌تواند برای من وام کم بهره بگیرد و پس از چند جلسه آشنایی مرا به خانه‌اش دعوت کرد اما در آنجا با تهدید به من تجاوز کرد و اموالم را به سرقت برد.
ماموران وقتی به آدرس خانه مورد نظر رفتند متوجه شدند که متهم با مدارک جعلی خانه را اجاره کرده است. درحالی‌که تحقیقات برای مرد شیاد ادامه داشت شکایت دیگری پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. زن جوان می‌گفت با مامور قلابی چند روز قبل آشنا شده و قرار بوده با یکدیگر ازدواج کنند. به گفته وی، مرد شیاد نقش خواستگار عاشق را بازی کرده و به این بهانه پا در خانه شاکی گذاشته بود. زن جوان توضیح داد: او وقتی به خانه‌ام آمد مرا در اتاق زندانی و درها را قفل کرد. 3روز تمام در اتاق حبس بودم و وی در این مدت مرا قربانی نقشه شوم خود کرد. روز سوم نیز تمام اموال قیمتی‌ام را به سرقت برد و از خانه‌ام رفت. من هم از حبس خانگی آزاد شدم و به پلیس زنگ زدم.

مجرم سابقه دار
سرنخ اصلی، تصویر متهم بود که هم در دوربین‌ها ثبت شده و هم شاکیان ترسیم کرده بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد که او یکی از مجرمان سابقه دار است که پیش از این به اتهام سرقت، کلاهبرداری و آزار و اذیت زنان دستگیر و زندانی شده بود.با این سرنخ، مأموران خیلی زود مخفیگاه وی را در حوالی میدان فردوسی شناسایی کردند و متهم بعد از گذشت 3سال فرار در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. تحقیقات حکایت از این داشت که مرد ریش سفید، ‌زنان را به بهانه ازدواج، تهیه وام و یا داشتن پرونده در یکی از دادسراهای تهران(حمل مواد یا مصرف مشروبات الکلی و یا موارد اخلاقی) فریب داده و پس از تجاوز به آنها، پول و اموال باارزش طعمه‌هایش را به سرقت می‌برد.
به‌گفته سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران، ‌متهم دستگیر شده نه‌تنها در پایتخت بلکه در شهرهای دیگرمانند شهرهای استان گیلان، شیراز و مشهد نیز با همین شیوه و شگرد دست به کلاهبرداری، سرقت و آزار زنان زده بود. رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد:متهم از چند مرد نیز به بهانه گرفتن وام‌های سود پایین نیز پول گرفته و دست به کلاهبرداری زده بود. براساس این گزارش، قاضی سجاد منافی آذر، رئیس شعبه 11دادگاه یک کیفری استان تهران با درخواست انتشار تصویر متهم درخواست کرد تا چنانچه افرادی در دام این مرد شیطان صفت گرفتار شده‌اند برای شکایت به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید