• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196515
+
-

ورود قوه‌قضاییه به مسئله نمایشگاه بین‌المللی تهران

روز گذشته نشستی تخصصی درخصوص تشکیل کارگروه ویژه برای هم‌افزایی و تعامل حوزه شهری و قضایی با حضور مهدی چمران، رئیس شورای شهر و رؤسای کمیسیون‌ها و حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در مجموعه کاخ دادگستری برگزار شد. در این جلسه مسائل و معضلات پایتخت ازجمله ساخت‌وسازهای غیرمجاز، معتادان متجاهر، آلودگی هوا، معضلات زیست‌محیطی و ترافیکی مطرح و درخصوص راهکارها گفت‌وگو و تبادل نظر انجام شد.
مهدی چمران ضمن تقدیر از تلاش‌های قوه‌قضاییه درخصوص ورود دادستانی کل کشور به مسئله نمایشگاه بین‌المللی تهران تأکید کرد: «ساکنان محدوده خیابان سئول نسبت به برگزاری نمایشگاه در این مکان معترض هستند و اعتراضات خود را مکتوب به شورا ارسال کرده‌اند. برگزاری نمایشگاه افزایش حجم خودروها را در پی دارد و همین امر سبب ایجاد اختلال عبور و مرور در شریان‌های بزرگراهی می‌شود و شهروندان در این ایام حتی برای دسترسی به بیمارستان و آمبولانس با مشکل مواجه هستند.»
رئیس شورای شهر ضمن ابراز امیدواری از ورود جدی دادستانی کل کشور به این مقوله خواستار تعیین‌تکلیف آن در آینده نزدیک شد.

صیانت از حقوق عامه
چمران در این نشست خواستار اهتمام ویژه دادستانی در صیانت حقوق عامه در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق مختلف تهران شد و از همکاری مجموعه دستگاه قضا در این مورد به‌خصوص در ماجرای تخریب بناهای غیرمجاز در منطقه19شهرداری تهران قدردانی کرد.
او در ادامه با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص ورود باقاعده و برنامه‌ریزی قوه‌قضاییه در مقابله با برهم‌زنندگان امنیت ذهنی مردم در فضای مجازی عنوان کرد: «متأسفانه این قبیل اخبار در حوزه شهری بسیار است و انتظار داریم تا با زمینه‌سازی همکاری‌های اثربخش، از انتشار اخبار نادرست پیشگیری شده و شورا که وظیفه ذاتی خود را حل مسائل مهم شهر می‌داند در این مهم مأموریت خود را انجام دهد.»
رئیس شورا درخصوص دیگر معضلات شهری ازجمله مهاجرت‌های بی‌رویه و جولان اتباع بیگانه در پایتخت و افزایش وقوع جرائم از سوی آنان، تراکم بالای دستفروشی و تخریب چهره شهر، سد معبرها، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و... توضیحاتی داد و خواستار طرح این مسائل به‌طور تخصصی در کارگروه ویژه‌ای شد که مقرر شده میان دادستانی، شورا و شهرداری برگزار شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید