• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 14 تیر 1402
کد مطلب : 196390
+
-

یاغی معلق!

یک روز با ماجراهای عجیب‌ترین توافق تاریخ فوتبال ایران؛ پرونده‌ای که هنوز باز است

یک سر همه خبرها در فوتبال ایران، حالا دیگر به علیرضا بیرانوند مرتبط است. همه می‌خواهند بدانند که بیرو چه تصمیمی می‌گیرد، موضع 2 باشگاه در این مورد چیست و اهالی فوتبال ایران در مورد این جابه‌جایی چه می‌گویند. بیرو فقط یک روز بعد از فسخ جنجالی با پرسپولیس، در یک هتل با استقلالی‌ها مذاکره کرد. گفته می‌شود او به توافق شفاهی با آبی‌ها هم رسیده اما ظرف ساعت‌های آینده، شنیدن هیچ خبری در مورد این گلر دور از انتظار نیست.

  درویش و بیرو؛ بن‌بست اینجاست
صحبت‌های دوشنبه‌شب رضا درویش در یک برنامه تلویزیونی، نشان می‌داد رابطه خوب گذشته بین او و گلر قرمزها دیگر کاملا از بین رفته است. درویش البته بیشتر از خود بیرو، وکیل او را عامل اتفاقات اخیر می‌دانست. به هر حال پیام مدیرعامل پرسپولیس برای علیرضا روشن بود. آنها هنوز بیرو را بازیکن پرسپولیس می‌دانند و فسخ قرارداد او را غیرقانونی به‌حساب می‌آورند. اگر قرار به توافق باشد هم رقم نهایی پرسپولیسی‌ها چندان افزایش پیدا نمی‌کند و از سقف پرداختی به ستاره‌های کلیدی دیگر تیم بیشتر نیست. این موضع، بازگشت بیرو به پرسپولیس را دشوار خواهد کرد.
 
  رقمی که لو رفت
وکیل بیرانوند در همان برنامه تلویزیونی، رقم دقیق قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس را هم لو داد. ظاهرا قرارداد بیرو برای یک سال 12میلیارد تومان ثابت و 6میلیارد تومان هم آپشن فعال‌شده بوده است. محل اختلاف نظر دوطرف هم دقیقا همین‌جاست. باشگاه پرسپولیس حدود 11میلیارد به این سنگربان پرداخت کرده و مدعی تسویه 90درصدی با بیرانوند است اما وکیل بیرو از بدهی 7میلیاردی با احتساب آپشن‌ها صحبت می‌کند و فسخ را قانونی می‌داند. به‌نظر می‌رسد این یک پرونده حقوقی خاص در فوتبال ایران خواهد بود.
 
  بیرو در یک جلسه جنجالی
استقلالی‌ها برای روبه‌رو نشدن با محرومیت احتمالی، احتیاط را در دستور کار قرار داده‌اند. آنها مدعی هستند که پس از فسخ قرارداد با پرسپولیس به بیرو پیشنهاد داده‌اند اما اینکه علیرضا فقط 24ساعت بعد از فسخ قرارداد با استقلالی‌ها جلسه داشته، نکته جالبی به‌نظر می‌رسد. ابتدا تصور می‌شد وکیل بیرو در این جلسه حاضر باشد اما خود علیرضا نیز به هتل اسپیناس رفت تا مستقیما با حجت کریمی دیدار کند. در باشگاه استقلال نیز مسئولیت مستقیم امضای این قرارداد به حجت کریمی سپرده شده است. اگر این جلسه در ساختمان باشگاه استقلال رقم می‌خورد، جمعیت قابل توجهی به اطراف این ساختمان می‌آمدند اما علیرضا و مدیران استقلال در یک هتل ملاقات کردند تا جزئیات بیشتری از این ملاقات در اختیار خبرنگارها قرار نگیرد. این ماجرا هنوز به آتش زیر خاکستر شباهت دارد.
 
  ماجرای یک توییت
اواسط زمان جلسه استقلال بود که توییتی منتسب به بیرانوند در فضای مجازی منتشر شد. توییتی که در آن نوشته شده بود: «وقتی حق‌ام را بخواهم، آدم بد این داستان می‌شوم. فعلا تصمیمی نگرفته‌ام». علیرضا بلافاصله این خبر را تکذیب کرد و دست روی این نکته گذاشت که اصلا توییتر ندارد اما جالب است که صفحه مذکور توسط صفحه رسمی توییتر باشگاه پرسپولیس و چند ستاره این تیم دنبال می‌شد! به هر حال نوع ادبیات به‌کار رفته در این توییت شبیه ادبیات بیرو نبود. شاید وکلای او این متن را در توییتر قرار داده‌اند.
 
  عصبانی مثل پیروانی!
ظاهرا در پرسپولیس هیچ‌کس به اندازه افشین پیروانی از اقدامات بیرانوند عصبانی نیست. او که بخشی از این عصبانیت را با یک توییت نشان داده بود، حالا در اینستاگرام نیز بیرانوند را آنفالو کرده است. جالب اینکه به‌صورت همزمان گلر دوم باشگاه یعنی احمد گوهری نیز به ساختمان پرسپولیس رفته و امیدوار است قراردادش را با این تیم فسخ کند. یک روز دیگر هم سپری شده و جلسه‌های تمرینی پرسپولیس هنوز شروع نشده‌اند. آن هم درحالی‌که تراکتور حتی به اردوی خارجی نیز رفته است!
 
  یک توافق بی‌سابقه
خروجی جلسه بیرو و استقلال چه بود؟ گفته می‌شود دوطرف به توافق شفاهی دست پیدا کرده‌اند و مشکلی برای امضای قرارداد ندارند. با این حال بیرو به باشگاه پرسپولیس زمان داده تا با ارائه پیشنهادی بهتر از پیشنهاد قبلی، برای حفظ او تلاش کند. این توافق در نوع خودش بی‌سابقه به‌نظر می‌رسد. یعنی حالا استقلالی‌ها هم منتظر جواب نهایی پرسپولیس به بیرو هستند؟ گفته می‌شود که کلید قطعی‌شدن انتقال بیرانوند به استقلال، یک چک قابل توجه است که از سوی یک هوادار متمول در اختیار باشگاه قرار گرفته و وعده آن به بیرو داده شده است. بدون شک اگر این پرداخت صورت بگیرد، بیرو در مسیر پیوستن به استقلال خواهد بود.در آخرین ساعات دیروز ورزش3 خبر از منتفی شدن حضور بیرو در استقلال داد؛ خبری که تایید یا تکذیب نشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :