• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 13 تیر 1402
کد مطلب : 196313
+
-

غائله بیرو

واقعه‌نگاری یک روز پرحاشیه با علیرضا بیرانوند که تصمیم گرفت خاطره انتقال مهدی هاشمی‌نسب را بعد از 23سال دوباره زنده کند

تیتر یک
غائله بیرو

علیرضا بیرانوند دیروز با ماجرای انتقالش به استقلال، شهر را به هم ریخت. دروازه‌بان شماره‌یک پرسپولیس و تیم‌ملی فوتبال طی روزهای گذشته اختلافات و کشمکش‌هایی با باشگاه پرسپولیس داشت که با وجود جلسات متعدد، این مشکلات حل نشد. حتی خبری در روز شنبه منتشر شد که از ملاقات مدیرعامل پرسپولیس با بیرانوند و حل قطعی مشکلات خبر می‌داد اما در ادامه مشخص شد این توافق رخ نداده و بیرانوند اصرار دارد همچنان در مسیر تهدید باشگاه به فسخ قرارداد حرکت کند. دروازه‌بان پرسپولیس که بابت آپشن‌ها و پاداش‌های قراردادش رقمی در حدود 7میلیارد تومان طلب دارد، بابت همین طلب‌ها 2اخطار به باشگاه پرسپولیس داد و نهایتا به نقطه‌ای رسید که می‌توانست به فسخ قرارداد و انتقال به یک باشگاه جدید اقدام کند. در این بین، خبر پیشنهاد باشگاه استقلال به این دروازه‌بان اوضاع را پیچیده‌تر کرد؛ خبری که نخستین‌بار ‌ظهر روز یکشنبه منتشر شد.
 
  ظهر یکشنبه؛ نخستین خبر
اولین خبر درباره پیشنهاد استقلالی‌ها به علیرضا بیرانوند، ظهر روز یکشنبه در خبرگزاری ایسنا منتشر شد. درحالی‌که عصر شنبه همه رسانه‌‌ها از توافق بیرانوند با پرسپولیس خبر داده بودند، ایسنا در ساعت‌13:01 ‌یکشنبه نوشت: «بیرانوند دیروز (شنبه) بعد از جلسه با رضا درویش، جلسه‌ای با حجت کریمی در دفتر شخصی او برگزار کرده و در این جلسه پیشنهاد جدی استقلال به بیرانوند ارائه شده است. در این جلسه باشگاه استقلال حاضر شده ۹۵میلیارد تومان بابت 2سال به بیرانوند بپردازد اما این پیشنهاد با پاسخ مشخصی از سوی بیرانوند روبه‌رو نشده است.» این خبر در روز یکشنبه از سوی مردم و رسانه‌ها زیاد جدی گرفته نشد و خیلی‌ها آن را به یک بازارگرمی از سوی بیرانوند تعبیر کردند، اما در ساعات پایانی همان شب ناگهان ماجرا جدی شد.
 
  بامداد دوشنبه؛ جدی شد!
خبر فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس نخستین‌بار توسط یک خبرنگار شناخته‌شده حوزه پرسپولیس در اینستاگرام منتشر شد؛ آن‌هم در ساعات پایانی روز یکشنبه و در واقع در ساعت 2بامداد روز دوشنبه 12تیرماه. این خبرنگار در صفحه اینستاگرامش خبر داد که کار بیرانوند با پرسپولیسی‌ها تمام‌شده و این دروازه‌بان به محض شروع ساعت اداری و باز‌شدن سازمان لیگ، قراردادش را با پرسپولیس فسخ خواهد کرد؛ خبری که شاید خیلی‌ها در آن ساعت نیمه‌شب موفق به دیدن آن نشدند.

  ساعت 5 صبح؛ بترسید از تحریم!
اولین واکنش یکی از مقامات رسمی پرسپولیس به این اتفاقات، استوری حسین خبیری در ساعت 5صبح دوشنبه بود. این عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس با انتشار یک استوری در آن ساعت صبح به هواداران پیغام داد که مثل آنها تا صبح نخوابیده و قول داد که تمام تلاش خودش را خواهد کرد تا این انتقال رخ ندهد. خبیری همچنین از کسانی که با روح و روان هواداران بازی کرده‌اند، انتقاد و با این جملات تهدید کرد: «بترسید از تحریم و ورشکستگی شرکت‌های هواپیمایی‌تون.» مخاطب این تهدید خبیری، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس یعنی عبدالرضا موسوی است که هوادار استقلال است و در رسانه‌های غیررسمی گفته می‌شود واسطه اصلی مذاکره با بیرانوند بوده و قرار است بخش زیادی از مبلغ انتقال او را نیز فراهم کند.
 
  ساعت 9؛ زلزله در میدان شیخ‌ بهایی
آنهایی که در بامداد دوشنبه از این ماجرای تکان‌دهنده باخبر نشده بودند، صبح دوشنبه به محض چک‌کردن کانال‌های خبری از تعجب شوکه شدند. نخستین اخبار درباره فسخ قرارداد بیرانوند حوالی ساعت 7:30 تا 8صبح توسط خبرگزاری‌های ورزشی منتشر شد.
 ساعتی بعد ویدئویی هم ضمیمه خبرها شد که بیرانوند را با برگه فسخ قراردادش در حال خروج از سازمان لیگ نشان می‌داد. بیرانوند که به بهانه عمل جراحی فک خودش قادر به صحبت با خبرنگاران نبود، صرفا با اشاره دست تأیید کرد که تهدیدش برای فسخ قرارداد را عملی کرده است.
 
  ساعت 11:30؛ جلسه اضطراری
با رسمی‌شدن خبر فسخ قرارداد، ریتم ماجراها تندتر شد. در ساعت11:30 اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس در اسرع وقت یک جلسه اضطراری برای رسیدگی به موضوع تشکیل دادند. نکته جالب این بود که جلسه مذکور نه در محل باشگاه پرسپولیس بلکه در ساختمان صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان برگزار شد. علاوه بر اعضای هیأت‌مدیره و مدیرعامل پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی نیز برای پیگیری ماجرا در این جلسه حاضر بود.
 
  ساعت 12؛ استوری همبازی‌ها
برخی از اعضای تیم پرسپولیس در واکنش به تصمیم بیرانوند اقدام به انتشار پست و استوری در فضای مجازی کردند. افشین پیروانی و چند پرسپولیسی دیگر با انتشار عکس‌هایی بر حفظ اتحاد و تعصب تأکید کردند. مرتضی پورعلی‌گنجی طی پستی متذکر شد که چرا باید تیم قهرمان لیگ با مشکلات مالی و تهدید بازیکنانش مواجه باشد. وحید امیری نیز با اشاره به قومیت خودش و بیرانوند نوشت: «ما لرها سرمان می‌رود اما پای عهدمان می‌مانیم. علیرضا هرقدر هم دلخور باشد، محبت هواداران پرسپولیس را فراموش نخواهد کرد...» امیری به هواداران وعده داد که بیرو در پرسپولیس می‌ماند.

  ساعت 13؛ فرار عجیب آقای مدیرعامل
درحالی‌که هواداران و خبرنگاران منتظر خروج مدیران پرسپولیس از جلسه بودند، رضا درویش با شرایطی خاص و عجیب از دست آنها فرار کرد. مدیرعامل سرخپوشان روی صندلی عقب خودرو خوابیده و لباسش را روی سرش کشیده بود تا شناخته نشود! اما خبرنگاران و هواداران که او را شناخته بودند، با داد و فریاد و انتقاد بابت عدم‌پاسخگویی، او را از محل جلسه بدرقه کردند. یحیی گل‌محمدی هم ‌هنگام خروج، توضیح چندانی به خبرنگاران نداد و فقط گفت: «اتفاق خوبی رخ نداد.» ساعتی بعد رسانه‌ها از درگیری لفظی یحیی و درویش در این جلسه خبر دادند.
 
  ساعت 14؛ پول برسد تمام است
تقریبا تمامی رسانه‌های ورزشی از توافق قطعی بیرانوند با استقلال خبر دادند و مدعی شدند اگر آبی‌ها پیش‌پرداخت را به بیرانوند بپردازند، این انتقال شکل رسمی خواهد گرفت. جمعی از هواداران استقلال هم با تجمع در مقابل دفتر باشگاه منتظر حضور بیرانوند و عقد قرارداد بودند؛ قراردادی که می‌توانست بزرگ‌ترین انتقال 2دهه اخیر فوتبال ایران را رقم بزند.
 
  ساعت 15؛ بازیکن ما را اغوا کرده‌اند
مهم‌ترین خروجی جلسه هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، تصمیم اعضا برای غیرقانونی خواندن فسخ قرارداد و جلوگیری از این اتفاق بود. بنا بر اعلام سایت باشگاه پرسپولیس مقرر شد باشگاه موضوع را در مراجع حقوقی و انضباطی از جهت تلاش برای اغوای بازیکن تحت قرارداد توسط باشگاه رقیب و همچنین بازگشت بازیکن و ادامه قرارداد با توجه به پرداخت تا ۹۰درصد و همچنین مقررات ناظر بر نقل‌وانتقالات فوتبال ایران تحت پیگیری قرار دهد.
 
  ساعت 17؛ کام‌بک پرسپولیس؟
درحالی‌که همه اتفاقات به سود باشگاه استقلال به‌نظر می‌رسید، انتشار خبری در ساعت17 اوضاع را کمی به سود پرسپولیسی‌ها چرخاند و آنها را کمی امیدوار کرد. در این خبر آمده بود بیرانوند بعد از تماس‌های مکرر همبازی‌هایش و به‌خصوص اصرارهای وحید امیری حاضر شده یک‌بار دیگر با پرسپولیس مذاکره کند و پیشنهاد جدیدش را به سرخپوشان ارائه دهد. در این ساعت رسانه‌ها نوشتند بیرانوند تا ساعاتی دیگر بسته پیشنهادی خود را برای ماندن در پرسپولیس به مدیریت این باشگاه تحویل خواهد داد. در همین ساعات باشگاه پرسپولیس به‌طور جدی پیگیر فسخ یک‌طرفه این بازیکن بود و در سوی دیگر نیز باشگاه استقلال تلاش می‌کرد مقدمات لازم را برای قطعی‌کردن این انتقال فراهم کند.
 
  ساعت 20؛ در شهر خبری نیست
خبر توافق ضمنی بیرانوند با پرسپولیسی‌ها و قرار یک مذاکره جدید بین او و سرخپوشان، آخرین خبری بود که روز گذشته در این‌باره درز کرد. هر‌چند که استقلالی‌ها نیز همچنان در تلاش برای قطعی‌کردن این انتقال بودند و حتی عصر روز گذشته شایعاتی درخصوص جلسه بیرانوند با مدیران باشگاه آبی نیز در شهر پیچید، اما برخلاف نیمروز پر از تلاطمی که سپری شده بود، هر چه از روز گذشت، تعداد اخبار کاهش یافت و آرامش عجیبی بر غائله بیرانوند حکمفرما شد؛ آرامشی که مشخص نیست به سود پرسپولیسی‌ها‌ست و یا آرامش قبل از توفان محسوب می‌شود؛ قبل از توفانی که استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات برپا خواهند کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید