• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 12 تیر 1402
کد مطلب : 196191
+
-

تخلف مدرسه غیردولتی را کجا و چطور ثبت کنیم؟

1 هرگاه خانواده‌ها با تخلفاتی مانند دریافت شهریه مازاد از سوی برخی از مدارس غیردولتی مواجه شدند می‌توانند با شماره ٤٣١٧ تماس گرفته یا گزارش شکایت و انتقاد خود را در سامانه مشارکت‌ها ثبت کنند. شهریه تمام مدارس در همین سامانه به نشانی   http://mosharekatha.ir/ قابل رصد است و اگر خانواده‌ای بخواهد بداند شهریه مصوب مدرسه مورد نظر چقدر است باید وارد این سامانه شود.

2 به‌دنبال ثبت تخلفات و گزارش‌ها، شورای نظارت منطقه، استان و شورای سیاستگذاری وزارتخانه راجع به تخلفات مدارس غیردولتی تصمیم‌گیری خواهند کرد. والدین توجه داشته باشند اگر برنامه‌های اجرایی در مدارس غیردولتی با آنچه از سوی همان مدرسه تبلیغ شده مغایر است و همسانی میانشان وجود ندارد می‌توانند نسبت به ثبت تخلف اقدام کنند. هرچند مسئولان و مدیران وزارت آموزش و پرورش قول مساعد برای رسیدگی و پیگیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن را داده‌اند اما آنچه مسلم است اینکه زمان رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی با توجه به موضوع و شرایط آن متفاوت است.

3 مراحل بعد از ثبت تخلف و شکایت از مدارس غیردولتی، تماس با والدین جهت بررسی دقیق و همچنین مراجعت به مدرسه مورد نظر است. در نهایت نتیجه حاصل‌شده از تذکر تا لغو مجوز و عزل مدیر به والدین اطلاع داده خواهد شد. در شورایی که متشکل از اعضای مختلف از بدنه آموزش‌ و پرورش و خارج از آن است، مستندات بررسی شده و متناسب با تخلف اقدام خواهد شد.

4تاکنون بیشترین موضوع ثبت شده در سامانه‌های ثبت تخلف مدارس غیردولتی حول محور شهریه بوده است. لازم به ذکر است که شهریه مدارس غیردولتی در ٢بخش تعیین می‌شود. یک بخش در سامانه مشارکت‌ها اعلام و بخش دیگر خدمات فوق‌برنامه است که حداکثر تا 30درصد شهریه است و اجباری برای دریافت هزینه‌های فوق برنامه وجود ندارد. به‌عنوان مثال مدرسه‌ای که دوره آموزشی مازاد گذاشته است، ابتدا باید موضوع آن را در انجمن اولیا و مربیان مطرح و بعد، مصوب کند تا در ادامه، خانواده‌هایی که تمایل دارند فرزندانشان در آن دوره‌ها حضور داشته باشند نسبت به آن اقدام داشته باشند. مؤسسان مدارس غیردولتی با درک شرایط اقتصادی مردم همراهی کنند و از اخذ وجوه اضافی جلوگیری شود به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست مدرسه بیش از شهریه مصوب از خانواده‌ها دریافت کند و تیم‌هایی که به‌صورت سرزده یا با اطلاع قبلی به مدارس می‌روند باید این موضوع را مورد توجه بیشتر قرار دهند. این تخلفات می‌تواند در حوزه آموزشی، عملکرد ضعیف و رفتار نامناسب در هنگام  ثبت‌نام باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید