• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 11 تیر 1402
کد مطلب : 196130
+
-

با مردم/دستگاه‌های کارتخوان مشاغل کم‌درآمد مشمول مالیات نشوند

اخذ مالیات از دستگاه‌های کارتخوان برای هر شغل و در هر سطحی، منصفانه و عادلانه نیست. علی‌الخصوص در شرایط فعلی که گرانی و تورم بیداد می‌کند، قدرت خرید مردم پایین آمده و اکثر مشاغل، فروش و رونق سابق را ندارند. خود من فروشنده البسه بانوان هستم و میزان درآمد سالانه‌ام به نصف رسیده است.اینکه به تراکنش تمام دستگاه‌های کارتخوان مالیات تعلق بگیرد موجب می‌شود استفاده از این دستگاه‌ها محدود و یا حذف شود و مردم ناچار به ارائه پول نقد باشند. مسلما استفاده از پول نقد مشکلات زیادی در پی دارد؛ مثل انتقال بیماری، افزایش دزدی، بالا‌رفتن ترافیک و...درخواست داریم تا مسئولان با بازنگری این قانون، مشاغل و کسب کارهایی را که تراکنششان متناسب با درآمد منطقی و معقول آن صنف در سال است از پرداخت مالیات معاف کنند.
نداف از شیراز

نگهداری سگ‌ها در آپارتمان‌ها و خانه‌ها ممنوع شود
متأسفانه در شهر تهران به‌خصوص در مناطق شمال شهر، سگ‌های بزرگ جثه و خطرناک را در خانه‌ها و حتی آپارتمان نگه‌داری کرده و برای گردش و تفریح به خیابان‌ها می‌آورند که باعث رعب و وحشت مردم می‌شوند. لطفا به این موضوع به‌صورت جدی رسیدگی شود.
ذبیحی از تهران

پیامک
چرا سود سالانه سهامداران بلافاصله به حسابشان واریز نمی‌شود؟

تمام شرکت‌هایی که در زمینه بورس فعالیت دارند با تشکیل یک مجمع عمومی در پایان سال، متناسب و مطابق با عملکرد شرکتشان سود سالانه‌ای را برای سهامدارانشان درنظرمی‌گیرند. منصفانه و منطقی این است که این مبلغ ظرف 24ساعت یا حداکثر یک هفته به‌حساب سهامداران واریز شود که متأسفانه نه‌تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه ممکن است واریز آن ماه‌ها هم طول بکشد. این تأخیر به سود شرکت و به ضرر سهامدار است؛ چرا که مسلما ارزش پول طی این چند‌ماه افت کرده و سهامداری که می‌توانست آن را در زمینه‌های دیگر سرمایه‌گذاری و یا کالایی با آن خریداری کند این امکان و فرصت را از دست می‌دهد. در مقابل، این مبالغ در حساب شرکت باقی می‌ماند و حتی اگر به جریان هم نیفتد سپرده آن برای شرکت‌ها سودآور خواهد بود. از مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست داریم تا شرکت‌ها را ملزم به پرداخت به‌موقع سود سالانه کنند و درصورت تخلف، برایشان جریمه درنظر بگیرند.
شمایلی از آبادان

هتک حرمت کتب مقدس هیچ توجیهی ندارد
اگر آزادی ادیان و عقیده در اروپا هست، هیچ توجیهی برای توهین به کتب مقدس وجود ندارد. هتک‌حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم قویا محکوم است و بی‌شک هتاکان از خدا بی‌خبر دنبال سیاسی‌کاری و مطیع خواهش‌های نفسانی خویش هستند.
هاشمی از مشهد

پیام

تولید قطره‌های زایلومول و لاتاناپروست را از سر بگیرند
3ماه پیش که برای گرفتن قطره‌های زایلومول و لاتاناپروست به داروخانه رفتم بیشتر از یکی نمی‌دادند ولی اکنون یک ماهی است که اصلا این قطره‌ها دیگر در دسترس نیستند و یک مسئول داروخانه به من گفت که دیگر تولید نمی‌شوند.
کل داروخانه‌های دولتی و شبانه‌روزی تهران را زیرپا گذاشتم و نتوانستم دارویی بیابم. این دارو و بسیاری از دیگر داروها خیلی حیاتی هستند و اگر حتی یک روز مصرف نشوند باعث می‌شود فشار چشم بالا برود و اگر روند ادامه یابد می‌تواند باعث کم‌بینایی یا نابینایی شود.
نمونه خارجی دارو در حد پیداشدن در برخی داروخانه‌های شمال شهر و نیز ناصر خسرو وجود دارد که آن هم بسیار گران است. تکلیف ما چیست؟
صمیمی از تهران

‌مجازات‌های مصرف الکل بازدارنده نیست
 فوت عده‌ای از هموطنان بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی باعث تأسف است ولی آن چیزی که بیشتر جای تأسف دارد این است که چرا زن و مرد مسلمان باید حرام پروردگار را انجام دهند و نکته دیگر اینکه شاید اگر با مصرف‌کنندگان، جدی‌تر برخورد می‌شد یا مجازات بیشتری درنظر می‌گرفتند شاهد این فاجعه نبودیم.
کشاورز از تهران







 

این خبر را به اشتراک بگذارید