• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 10 تیر 1402
کد مطلب : 196047
+
-

زارع پور: برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم

اینترنت
زارع پور: برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستور ریاست‌جمهوری برای پیگیری گلایه‌های مردم از وضعیت کندی اینترنت خبر داد و گفت: قرار است کارگروهی بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات تشکیل شود تا این موضوع در دست بررسی قرار بگیرد. به گزارش همشهری، زارع پور در مراسم اختتامیه نمایشگاه الکامپ درباره وضعیت و سرعت اینترنت در کشور تأکید کرد که شرایط روبه پیشرفت است و تلاش این وزارتخانه بر این است که سرعت‌‌های چند‌صد مگابیت برثانیه را برای مردم فراهم کنیم و با توسعه زیرساخت‌های مبتنی بر فیبر عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به برخی عقب ماندگی‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری‌های حوزه اینترنت گفت: حدود ۱۵ سال است که در حوزه اینترنت ثابت سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و از این جهت عقب مانده‌‌ایم. طبق آمار سایت‌‌های سنجش سرعت، در 10سال گذشته همواره در بین ۱۹۰ کشور جزو کشورهای ۱۴۰ تا ۱۵۰ بودیم. اما در تلاش هستیم تا با پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها این عقب ماندگی را جبران و سرعت‌‌ها را بیشتر کنیم. او گفت: ما نسبت به گذشته عقبگرد نداشته‌ایم اما نسبت به آنچه باید باشیم عقب هستیم و شبانه‌‌روز تلاش می‌‌کنیم تا بتوانیم سرعتی که شایسته مردم است را فراهم کنیم.
زارع پور با اشاره به حضور شرکت‌های متخصص فیبرنوری در نمایشگاه الکامپ، گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های مختلفی حضور دارند که در پروژه فیبرنوری و نسل پنجم شبکه ارتباطی همراه فعال هستند تا سرعت‌های بالا را برای مردم کشورمان فراهم کنند. آنچه مردم از آن گلایه دارند محدودیت‌هایی است که روی برخی پلتفرم‌ها اعمال شده است. ما نیز اعلام کردیم هر پلتفرمی که قوانین کشور را بپذیرد، قدمش روی چشم، می‌تواند در کشور آزادانه فعالیت کند. البته قائل به این هستیم که در مورد برخی محدودیت‌ها می‌توان تجدیدنظر کرد، مانند مثلا گوگل‌پلی. نظر تخصصی ما این است که باید رفع فیلتر شود و این را در کارگروه مصادیق مجرمانه پیگیری خواهیم کرد. او با اشاره به اینکه در وزارت ارتباطات به‌صورت روزانه وضعیت کیفیت اینترنت رصد می‌شود، بر تلاش برای افزایش کیفیت آن تأکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید