• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
جمعه 9 تیر 1402
کد مطلب : 195926
+
-

هشتگ‌های پرتکرار

کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته به موضوعات متعددی واکنش نشان دادند که در صدر هشتگ‌ها قرار گرفت.

#عملکرد_2ساله _دولت
دولت مردمی
پس از گذشت 2سال از سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان، دستاوردهای عملکرد دولت رئیسی مورد توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. دولت سیزدهم تقریبا نیمی از عمر 4ساله خود را سپری کرده و از همین‌رو می‌توان باتوجه به اقداماتی که در ۲۲‌ماه گذشته انجام داده، عملکردش را مورد بررسی و قضاوت قرار داد.

#جام_جهانی_ نوجوانان
نوجوانان، ایران را به جام‌جهانی فوتبال رساندند
یکشنبه‌ گذشته، روزی به‌یادماندنی برای فوتبالیست‌های نوجوان ایرانی و دوستداران ورزش کشورمان بود. تیم فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی مقابل یمن در ضربات پنالتی به نیمه‌نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷سال آسیا رسید تا مجوز حضور در جام‌جهانی را کسب کند. همین موفقیت کام کاربران مجازی را شیرین کرد. دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و یمن که در مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷سال آسیا برگزار شد، 2تیم در حالی به تساوی بدون گل در پایان ۹۰دقیقه قانونی این بازی رسیدند که برای صعود به نیمه‌نهایی و در پی آن کسب مجوز حضور در جام‌جهانی نوجوانان نیاز به برد داشتند.

#بورس
ثبت‌نام یک میلیون متقاضی در سجام
بورس همواره مورد توجه مردم است و در روزهای گذشته هم همزمان با اعلام افزایش ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سجام و احراز هویت در این سامانه، این موضوع دوباره ترند فضای مجازی شد. پس از فرازونشیب‌هایی که از سال۹۹ بورس پشت سر گذاشت، با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد ایجاد تغییراتی در روند معاملاتی بازار سرمایه بودیم. به‌طوری‌که در بهار۱۴۰۲ در مجموع تعداد یک‌میلیون‌و۵۵هزارو۱۸۵ سهامدار در سامانه سجام ثبت‌نام و یک‌میلیون‌و۳۶۹هزارو۵۴۲ نفر احراز هویت شده‌اند.

#شبکه_خبر
آغاز به‌کار رسمی‌ شبکه خبر۲
پس از اینکه شبکه خبر۲ از روز سه‌شنبه ۶تیر‌ماه به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این برند مورد توجه دوباره مردم قرار گرفت. این شبکه که پخش آزمایشی آن از مرداد‌ماه سال گذشته آغاز شده بود، در بستر اینترنت قابل دریافت است. پخش رویدادهای مهم ایران و جهان در دستور کار شبکه خبر۲ قرار گرفته است. پیش‌تر پخش زنده رویدادهای مهم ایران و جهان، ترجمه همزمان رویدادهای مهم خارجی، پخش تصاویر اینترنتی از اتفاقات مهم کشور در اسرع وقت و شهروندخبرنگار در دستور کار این شبکه بوده است.

#مرگ_با_مشروبات_الکلی
جریمه رانندگان مصرف‌کننده مشروبات الکلی
سونامی مرگ با مشروبات الکلی مسموم در کشور اوج گرفته. به‌طوری‌که در مسمومیت‌های اخیر حدود ۲۸نفر جان خود را از دست داده و افراد زیادی نیز مسموم شده‌اند. در روزهای گذشته شنیدن این موضوع کافی بود تا کاربران فضای مجازی به آن واکنش نشان دهند. موضوعی که به‌گفته سرهنگ احسان مومنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درصورتی که رانندگی پرخطر در معابر مشاهده شود، خودرو توسط پلیس متوقف و بلافاصله از فرد آزمایش الکل گرفته خواهد شد و متخلفانی که پس از مصرف مشروبات الکلی، رانندگی کنند علاوه بر توقیف خودرو، مبلغ ۴۰۰هزار تومان جریمه شده و گواهینامه آنان تا ۶‌ماه ضبط و به مراجع قضایی تحویل می‌شوند.

#تغییر_ساعت_کاری
جابه‌جایی ساعت کار کارمندان
همزمان با تغییر ساعت کاری کارمندان و چالش‌های پیش‌روی آنها به‌ویژه بانوان شاغل، این موضوع کاربران فضای مجازی را هم تحت‌تأثیر قرار داده و آنها  به طور مستمر پیگیر خبرهای این حوزه هستند. به‌طوری‌که دوباره پس از اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اینکه ساعت کار خدمت حضوری تمام کارکنان حداکثر تا ساعت۱۳ خواهد بود، هشتگ تغییر ساعت، پرتکرار شده است. سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد در راستای حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، با هدف آسایش شهروندان و نبود وقفه در خدمت‌رسانی، کارمندان باید ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.

#عیدقربان
عید بزرگ مسلمانان
همزمان با فرارسیدن یکی از اعیاد بزرگ ما مسلمانان در روز دهم ذی‌الحجه، مردم این روز را گرامی‌ می‌دارند و تبریک عید قربان میان مردم و کاربران فضای مجازی بسیار دست‌به‌دست می‌شود. عیدی که در کشورهای اسلامی ازجمله سرزمین ما، تعطیل رسمی است و این روز را با جشن و شادی سپری می‌کنیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید