• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 7 تیر 1402
کد مطلب : 195893
+
-

پایان یک دلخوری

کریم بنزما که با ناراحتی از رئال جدا شده بود، با کهکشانی‌ها آشتی کرد

پایان یک دلخوری

ناچو گفته که بنزما به کسی اعلام نکرده بود می‌خواهد رئال را ترک کند. همیشه روال به همین شکل بوده که بنزما بدون آنکه چانه بزند، قراردادش را تمدید می‌کرد. او 14سال با همین فرمول پیش رفت تا اینکه دید یکی از پایین‌ترین حقوق‌ها را در لالیگا و حتی باشگاه خودش می‌گیرد. پیشنهادی که از رئال برای قرارداد بعدی دریافت کرد، او را به این نتیجه رساند که در این باشگاه به بازیکن بالای 32سال احترامی گذاشته نمی‌شود.
آنتونیو رومرو، خبرنگار آاس و کادنا سر در مورد دلیل تمدید‌نکردن بنزما ادعای جدیدی را مطرح کرد و از این حیث به مقایسه او با لوکا مودریچ پرداخت که دیروز با وجود داشتن پیشنهاد از تیم‌های سعودی قراردادش را تمدید کرد؛ «کریم بندی در قراردادش بود که درصورت بردن توپ طلا قراردادش یک‌سال دیگر تمدید می‌شد ولی وقتی قرارداد جدید را دید و متوجه شد که دستمزدش افزایش پیدا نکرده، عصبانی شد و به هم ریخت. این اصلی‌ترین دلیل رد پیشنهاد رئال و رفتن به الاتحاد بود. حرکت رئال در قبال بهترین بازیکنش چندان درست نبود.»
البته وضعیت کروس و مودریچ هم همینطور بود اما آنها ترجیح دادند باز هم در باشگاه بمانند. رئال معمولا اسطوره‌هایش را به گریه می‌اندازد و با تلخی آنها را بدرقه می‌کند. مودریچ پیشنهادی عالی از عربستان داشت اما به پول پشت کرد. بنزما از اینکه با او مثل یک بازیکن معمولی برخورد شده، ناراحت بود و از طرفی جذابیت بازی در نزدیکی مکه برای یک بازیکن مسلمان، او را به انتقال به الاتحاد ترغیب کرد.
کریم حتی در فتوشات‌ها یا عکس‌های تبلیغاتی پیراهن فصل آینده هم حضور داشت و رئال به‌خاطر او مجبور شد فیلم‌ها را از سر و بدون حضور او بگیرد. این نشان می‌دهد که اگر پیشنهادی درخور ارائه می‌شد، او می‌ماند و با دلخوری نمی‌رفت. رئال حتی از انتقال بازیکنی که آزاد بود هم منتفع شد. رومین مولینا، خبرنگار فرانسوی گزارش داده است که انتقال کریم بنزما مهاجم رئال‌مادرید به الاتحاد عربستان به‌صورت رایگان انجام نشده است. بعد از آنکه کریم فاتح توپ طلا لقب گرفت، قراردادش با رئال‌مادرید به‌صورت خودکار تمدید شد و کریم بدون اجازه رئال نمی‌توانست راهی الاتحاد شود. مدیران رئال در نهایت با اصرار خود بنزما، قراردادش را فسخ کردند و به‌گفته مولینا، تیم مادریدی مبلغ ناچیزی از این انتقال دریافت کرده که رقم دقیق آن اعلام نشده است.
بنزما ابتدا از باشگاه رئال ناراحت بود و صفحه این باشگاه را آنفالو کرد اما دوباره به‌ دنبال‌کردن این صفحه پرداخت. او برای جشن عروسی تیبو کورتوا قرار است همبازیان سابقش و همچنین فلورنتینو پرز را ببیند.

زین‌الدین زیدان به‌تازگی درخصوص کریم و مودریچ گفته است: «در مدتی که هدایت رئال را برعهده داشتم، تنها 2‌بازیکن بودند که باعث می‌شدند از جای خودم بلند شوم و بازی آنها را دنبال کنم؛ مودریچ و بنزما. آنها به‌زیبایی تیم را مدیریت می‌کردند و هرگاه که توپ را از دست می‌دادند، برای بازپس‌گیری توپ و کمک به تیم تلاش زیادی می‌کردند.» البته او چندبار با گل‌های کریستیانو رونالدو هم واکنش‌هایی به‌یاد‌ماندنی ارائه داد.

کریم بیشترین بازی را برای آنچلوتی انجام داد و به‌زودی این رکورد را به مودریچ تقدیم خواهد کرد. بازیکنانی که در دوران آنچلوتی در رئال‌مادرید بیشترین بازی را انجام دادند: بنزما (۱۸۷بازی)، مودریچ (۱۷۳بازی)، کارواخال (۱۶۹بازی)، کروس (۱۵۲بازی)، ناچو (۱۲۷بازی)، ایسکو (۱۲۳بازی)، مارسلو (۱۱۰بازی)، وینی (۱۰۷بازی)، رودریگو (۱۰۶بازی)، والورده (۱۰۲بازی) و رونالدو، کورتوا و میلیتائو (۱۰۱بازی).
 

این خبر را به اشتراک بگذارید