• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 6 تیر 1402
کد مطلب : 195784
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76Y9r
+
-

بازارگل غرب تهران

بهشت غرب پایتخت

بازارهای گل پایتخت یکی از جاذبه‌های این شهر پر سر و صدا هستند که شهروندانش را در هر چهار فصل به تماشای گل‌های زیبا دعوت می‌کند و به‌عنوان یکی از تفریحات پایتخت‌نشینان نیز محسوب می‌شود. در این میان ساکنان محدوده غرب شهر نیز از این امکان بهره‌مندند. بازار گل غرب تهران که برخی آن را به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش به نام آبشناسان نیز می‌شناسند، یکی از آنهاست که با وسعت بزرگش هنگام حضور در آنجا و استشمام رایحه خوش گل‌ها، احساس می‌کنید به بهشت روی زمین قدم گذاشته‌اید.

  فعالیت بیش از 80غرفه
بازار گل غرب تهران متشکل از سالن‌های مجزا از هم و بیش از 80غرفه است که برای بازدید از آن لازم نیست سحرخیز باشید، ساعت شروع به‌کار این بازار 8صبح است و در اینجا می‌توانید انواع و اقسام گل و گیاهان آپارتمانی و باغچه‌ای زیبا را در 4 فصل سال بخرید. در یکی از سالن‌های این بازار انواع گلدان‌های پلاستیکی و سرامیک در شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون به چشم می‌آید که متناسب با هر سلیقه‌ای است. در سالن دیگری هم که ویژه گیاهان آپارتمانی کم نور و پرنور است، انواع گل‌های رنگارنگ که می‌توان آنها را داخل آپارتمان نگهداری کرد، عرضه می‌شود. در کنار اینها انواع نهال‌های ریز و درشت و بن‌سای‌های کوچک و بزرگ چشم هر بیننده‌ای را به‌خود مجذوب می‌کند. در یکی دیگر از سالن‌های این بازار نیز شاخه گل‌های رنگارنگ که در گلدان‌های بزرگ و کوچک قرار داده شده‌اند و در برخی غرفه‌ها هم خدماتی همچون تزیین دسته و سبدگل برای مراسم‌ مختلف ارائه می‌شود.

  ابزارهای گل‌کاری
ارائه خدمات در اینجا تنوع دارد و انواع وسایل تزیینی، ‌ابزارهای گل‌کاری و باغبانی، آبیاری و دیگر ملزومات مرتبط با گیاهان در غرفه‌های مختلف فروخته می‌شود و شهروندان می‌توانند متناسب با نیازشان خرید کنند. همچنین یک طبقه از این سالن‌ها هم به غرفه‌هایی برای عرضه انواع کاکتوس در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف اختصاص یافته که مشتریان خاص خود را جذب می‌کند. یکی دیگر از قسمت‌های این مجموعه، فضای رو بازی است که در آن انواع گل‌های باغچه‌ای، انواع خاک و کود، نهال مرکبات، درختچه‌ها و... به فروش می‌رسد. برای رسیدن به بازار گل غرب تهران بهترین وسیله استفاده از خودروی شخصی و کافی است از بزرگراه یادگار امام وارد بزرگراه نیایش شوید و در ادامه به تقاطع بزرگراه‌های شهید آبشناسان و شهید ستاری راه‌تان را ادامه دهید. در دور برگردان دوم بزرگراه شهید‌ستاری به سمت بازار گل ادامه مسیر دهید تا به پارکینگ عمومی بازار برسید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید