• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 6 تیر 1402
کد مطلب : 195782
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/58V7v
+
-

بازار گل وگیاه شهید بابایی

به رنگ گل‌ها

تا چند سال پیش ساکنان شمال و شمال شرق پایتخت برای خرید از بازارهای گل تهران مسیری طولانی تا بازار گل شهید محلاتی یا امام‌رضا(ع) را تردد می‌کردند، اما ازسال 1398با افتتاح بازار گل شهید بابایی این کمبود رفع شده است. این بازار که به‌دلیل قرارگرفتن در مجاورت بزرگراه شهید بابایی به نام این شهید مزین شده، از جدیدترین بازارهای گل تهران است که عمدتا گل و گیاه مورد نیاز ساکنان محله‌ها و شهرک‌های شمال شرق تهران از شهرک قائم گرفته تا محله پاسداران و شهرک‌های نظامی در حوالی بلوار ارتش و بزرگراه شهید بابایی را تامین می‌کند.

از گل‌های خانگی تا بذر و تک‌شاخه‌ها
با گذر از در نرده‌ای بزرگ و سربالایی، غرفه‌های بازار گل شهید بابایی در سمت چپ‌تان نمایان می‌شود؛ دو راهروی رو باز که در دو سمت هر قسمتش چندین مغازه ردیف به ردیف کنار هم فعالند. در مسیر اول مانند بسیاری از بازارهای گل، غرفه‌های بزرگ و پرتعداد به عرضه انواع گل‌های شاخه‌ای و گل‌های گلدانی، انواع لوازم تزیینی گل‌آرایی، سبد گل، وسایل و مصارف باغبانی مانند کود و خاک و سموم دفع آفت اختصاص دارد و در مسیر دوم هم مغازه‌ها با انواع درختچه‌های مثمر و غیرمثمر، گلدان‌های آپارتمانی و تزیینی بزرگ، میزبان مراجعان هستند.تنوع اقلام عرضه‌شده در کنار قیمت مناسب مزد زحمت کسانی است که به این بازار گل خلوت قدم می‌‌گذارند.

فعالیت مستمر
یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد بازار گل شهید بابایی ساعت فعالیت آن است. برخلاف سایر بازارهای گل، این بازار از ساعت 8تا 20دایر است و از این‌رو آقایان و بانوان شاغل که به هر دلیلی نمی‌توانند صبح خیلی زود به بازار گل‌های دیگر مراجعه کنند، می‌توانند با فراغ‌بال و خیال آسوده در روز به این بازار سر بزنند و خرید کنند.
به‌دلیل قرار گرفتن در بزرگراه، دسترسی به این بازار فقط با وسیله نقلیه شخصی امکان‌‌پذیر است، اگر در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید بابایی تردد می‌کنید می‌توانید با دیدن تابلوی خروجی لشکرک - لواسان روی پل بروید و بلافاصله به سمت خروجی بابایی شرق تغییر مسیر دهید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :