• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 6 تیر 1402
کد مطلب : 195777
+
-

بدون اتلاف یک قطره آب در فضا

ناسا به یک نقطه عطف فناوری دست یافته است که می‌تواند روزی نقش مهمی در ماموریت‌های‌ ماه و فراتر از آن ایفا کند. به گزارش انگجت، آژانس فضایی آمریکا فاش کرد که سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی حیات ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال بازیافت 98درصد ادرار و عرق تمام فضانوردان است که وارد ایستگاه بین‌المللی می‌‌شوند.
یکی از بخش‌های سیستم کنترلی محیطی و پشتیبانی ایستگاه فضایی از رطوبت‌گیرهای پیشرفته برای جذب رطوبت فضانوردان در هنگام انجام وظایف روزانه خود استفاده می‌کند. نرخ بازیافت ادرار و انواع رطوبت اعم از عرق خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی به نقطه عطف جدید ۹۸درصد رسیده است. این نرخ پیش از این 93درصد اعلام شده بود. به‌گفته ناسا، این فرایند تقطیر می‌تواند آب موجود در ادرار را آزاد کند.
کریستوفر براون، یکی از محققان ناسا که روی مدیریت و توسعه سیستم‌های پشتیبانی حیات ایستگاه فضایی بین‌المللی کار می‌کند، گفت: دستیابی به این موفقیت، یک گام بسیار مهم در تکامل سیستم‌های پشتیبانی حیات در فضاست. جیل ویلیامسون، مدیر زیرسیستم‌های آبی ناسا نیز گفت: خدمه ادرار نمی‌‌نوشند. آنها آب آشامیدنی بازیافتی، فیلتر و تمیز شده را استفاده می‌‌کنند که تمیزتر از هر چیز دیگری است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید