• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 5 تیر 1402
کد مطلب : 195688
+
-

شهرری، عزادار سفیر کربلا

مسلمیه؛ طلیعه محرم در قبله تهران

مسلمیه؛ طلیعه محرم در قبله تهران

هیئت‌های عزاداری تهران برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سفیر امام حسین(ع) و آغاز ایام مسلمیه، طبق سنتی 100ساله به‌مدت 3شب در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اقامه عزا می‌کنند.
ماه ذی‌الحجه که فرامی‌رسد علاوه بر فضای معنوی و ملکوتی مناسک حج و انجام شعائر دینی، موضوعی دیگر را در ذهن‌ها تداعی می‌کند و آن حج ناتمام امام حسین‌علیه‌السلام و شهادت غریبانه فرستاده‌اش به کوفه است.
سال‌هاست که انبوه دسته‌های عزاداری برای ذکر مصیبت سفیر سیدالشهدا حضرت مسلم‌بن‌عقیل(ع) در آستان‌مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گردهم می‌آیند.
مراسم مسلمیه امسال نیز با حضور حاج‌غلامرضا سازگار، از دیشب، (یکشنبه، چهارم تیرماه) همزمان با فرارسیدن شب شهادت امام محمدباقر(ع) شروع شد تا به‌مدت 3شب، یعنی تا ششم تیر ماه، در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار ‌شود.
برای نخستین‌بار امسال براساس تدابیر آستان حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی تدارک دیده شده است.
سخنران امشب، دوشنبه 1402/04/04:  حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری
سخنران‌ فرداشب، سه‌شنبه 1402/04/06:  حجت‌الاسلام پناهیان
حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی نیز در شب اول مجلس سخنرانی را برعهده داشتند.
همچنین امسال علاوه بر حضور دسته‌های عزاداری و مداحان و پیرغلامان شاخص، پایان‌بخش مراسم هر شب، روضه‌خوانی یکی از مداحان خواهد بود.
این مراسم امشب با حضور حاج محمود کریمی برپا می‌شود و برای فرداشب هم حاج میثم مطیعی مداحی و روضه‌خوانی خواهد کرد. روضه‌خوانی و مداحی شب اول را هم حاج مهدی رسولی اجرا کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید