• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 5 تیر 1402
کد مطلب : 195646
+
-

بازخوانی کارنامه سیاه حقوق‌بشر آمریکایی

ششم تا دوازدهم تیرماه به‌عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی نام‌گذاری شده‌است؛ هفته‌ای که با برگزاری برنامه‌های متنوعی همراه است و آنگونه که دبیر ستاد حقوق‌بشر ایران در نشست‌خبری دیروز خود تأکید کرد، رویکرد بازخوانی کارنامه سیاه حقوق‌بشر آمریکایی را پیگیری می‌کند.

ادامه اقدام‌های قضایی
کاظم‌ غریب‌آبادی با بیان اینکه «ترور، تحریم و توحش»، شعار امسال هفته حقوق بشر آمریکایی است، تصریح کرد که این 3کلیدواژه، ماهیت اصلی حقوق‌بشر آمریکایی را نشان می‎دهد. وی با اشاره به پیشتیانی آمریکا از جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تأکید کرد که میزبانان این گروهک باید پاسخگوی حمایت‌شان از این جنایتکاران باشند. غریب‌آبادی به این نکته هم اشاره کرد که ایران به اقدام‌های قضایی خود برای معرفی منافقین به پیشگاه عدالت ادامه می‌دهد.

جنایت‌هایی با حمایت آمریکا
ششم تا دوازدهم تیرماه یادآور وقوع جنایت‌هایی است که ازسوی آمریکایی‌ها و مزدوران‌شان در ایران اتفاق افتاده‌است. سوءقصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران، به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و 72تن از یاران امام،  شهادت آیت‌الله صدوقی و شهید کچویی، بمباران شیمیایی سردشت و هدف قراردادن هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی و شهادت ۲۹۰مسافر، از جمله جنایت‌های آمریکایی‌ها و مزدوران‌شان به‌حساب می‌آید که دراین هفته رخ داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید