• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 4 تیر 1402
کد مطلب : 195540
+
-

در رودان و قشم اتفاق افتاد

مرگ 3نوجوان هنگام آب‌تنی

در 3حادثه مختلف در کشور 3نوجوان هنگام آب‌تنی و شنا جان باختند. به گزارش همشهری، همه ساله با آغاز فصل گرما شهروندان زیادی به قصد تفریح و آب‌تنی به دل دریا و رودخانه‌ها می‌زنند. هرچند این تفریح شورانگیز تاکنون موجب غرق شدن افراد زیادی شده است اما بازهم شنا کردن در آبگیرها و رودخانه‌ها طرفداران خاص خودش را دارد.
در نخستین حادثه دختری 19ساله در ساحل روستای گوران در غرب جزیره قشم همراه با 3نفر دیگر از نزدیکانش برای شنا وارد دریا شد. آنها مشغول شنا و بازی در دریا بودند که یکباره به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و امواج دریا دختر جوان دچار مشکل شد. او با همه وجود تلاش می‌کرد خودش را روی آب نگه دارد اما تلاطم دریا به حدی بود که او توانایی شنا کردن در این شرایط را نداشت. از سوی دیگر 3همراه او که 3دختر 11، 18 و 29ساله بودند تلاش کردند او را نجات دهند، اما خودشان نیز دچار مشکل شدند و چند ساعت در دریا سرگردان بودند. خانواده 4دختر جوان وقتی متوجه تأخیر آنها شدند تلاش برای یافتن آنها را آغاز کردند و بعد از چند ساعت تلاش آنها را در شرایط وخیمی در دریا پیدا کردند. دختر 19ساله به‌دلیل ناآشنایی با شنا غرق شده و 3نفر دیگر نیز دچار مصدومیت شده بودند که توسط اورژانس به بیمارستان پیامبر اعظم قشم منتقل شدند.
دومین حادثه در منطقه دریاچه هامون شهر قشم اتفاق افتاد و قربانی آن پسری 13ساله بود که او نیز بر اثر بی‌احتیاطی غرق شد. او نیز همراه خانواده برای تفریح به این منطقه رفته بود اما یکباره دچار حادثه شد و دقایقی بعد امدادگران و افراد حاضر در محل پیکر بی‌جان او را از آب بیرون کشیدند. آخرین مورد غرق‌شدگی صبح روز شنبه در رودخانه صحرارود فاریاب رودان واقع در استان کرمان ثبت شد. جایی که دختری 11ساله که از اهالی همان منطقه بود برای شنا وارد رودخانه شد اما تنها دقایقی بعد غرق شد. حسین مکران، مسئول آتش‌نشانی رودان در این‌باره گفت: ساعت 7:40 صبح شنبه خبری درخصوص غرق‌شدگی در رودخانه صحرارود فاریاب به آتش‌نشانی اعلام شد و به‌دنبال آن اعضای تیم غریق نجات آتش‌نشانی راهی محل حادثه شدند. در این حادثه دختری ۱۱ساله به همراه چند نفر از آشنایان خود برای تفریح به رودخانه رفته بودند و این دختر به‌دلیل نداشتن اطلاعات کافی از عمق رودخانه وارد آن شده بود که متاسفانه غرق شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید