• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 3 تیر 1402
کد مطلب : 195449
+
-

خریدهای معنادار و بی‌معنی

مروری بر سیاست‌های نقل و انتقالاتی باشگاه‌های بزرگ اروپایی؛ دیروز شایعه شد رئال‌مادرید برای خرید امباپه با امیر قطر به توافق رسیده‌است

خریدهای معنادار و بی‌معنی

معلوم نیست برخی باشگاه‌ها بر چه اساسی خرید می‌کنند. بارسلونا تابستان گذشته هر بازیکنی را که می‌توانست خرید و در این پنجره هم به‌نظر می‌رسد تابستان شلوغی داشته باشد. نگاهی به خریدها و سیاست‌های نقل و انتقالاتی برخی باشگاه‌های بزرگ اروپایی که بیندازیم معنای خیلی چیزها را متوجه می‌شویم و حتی بی‌معنی بودن برخی سیاست‌ها را. عده‌ای به‌خصوص باشگاه‌های انگلیسی براساس بودجه زیادی که در دست دارند، بدون نیاز ضروری خرید می‌کنند و عده‌ای باشگاه دیگر نمی‌توانند یا بلد نیستند بازیکن بخرند.

رئال
  رئال‌مادرید یک دهه است که برای تضمین امنیت کریم بنزما مهاجم نمی‌خرد و در این تابستان که بنزما، آسنسیو، ماریانو و آزار رفته‌اند و تیم 4مهاجم از دست داده، باز هم خبری از خرید در خط حمله نیست و تنها خوسلو از اسپانیول که محصول سابق باشگاه رئال است قرضی جذب شده و براهیم دیاس از قرارداد قرضی در میلان برگشته است. در خط دفاعی هم اوضاع خوب نیست و در این فصل میلیتائو، آلابا، ناچو و رودیگر کلکسیونی از گاف داشتند و کورتوا چند سال است در برابر حمله‌های تیم‌های حریف سرسام گرفته و مجبور شده است خودش را به بهترین دروازه‌بان جهان تبدیل کند. با این حال به‌جای اینکه مدافع جذب شود، فلورنتینو پرز 103میلیون یورو برای بلینگام هزینه می‌کند تا او را کنار مودریچ، شوامنی، کروس، والورده، کاماوینگا و سبایوس قرار دهد. برخی منابع ادعا کرده‌اند که امیر قطر و فلورنتینو پرز بر سر انتقال کیلیان امباپه با مبلغ 250میلیون یورو + 50میلیون یورو پاداش به توافق رسیده‌اند و امباپه این تابستان به رئال‌مادرید خواهد پیوست. 50میلیون یورو پاداش در زمان کسب توپ طلا توسط این بازیکن فعال خواهد شد. این ادعای نشریه معتبر فرانسوی پی‌اِس‌جی کامیونیتی است. این در حالی است که همزمان اعلام شده، پاری‌سن‌ژرمن 3هفته به امباپه مهلت داده تا تکلیف خود را با باشگاه بر سر تمدید قرارداد اعلام کند وگرنه به فروش خواهد رسید.

من‌یونایتد
در منچستریونایتد با وجود هافبک‌های بازیسازی مثل اریکسن و برونو فرناندز، تن‌هاخ هنوز دنبال هافبک مشابه است و اخیرا برای میسن ماونت پیشنهاد 60میلیون یورویی به چلسی ارائه کرده است. تن‌هاخ به‌جای دخه‌آ دروازه‌بان دیگری می‌خواهد و ترجیح می‌دهد قرارداد این اسپانیایی گران‌قیمت را تمدید نکند. نظر او روی اونانای کامرونی است. اینتر 60میلیون یورو برای آندره اونانا درخواست می‌کند اما به‌دلیل مشخص نبودن وضعیت واگذاری مالکیت منچستر به قطری‌ها یا مالکان آمریکایی و بریتانیایی امکان خریدهای گران‌قیمت وجود ندارد. یونایتد نصف رقم درخواستی اینتر را به این تیم پیشنهاد داده است. منچستر امیدوار است یک مشتری برای مگوایر پیدا شود، حتی با پرداخت 20میلیون پوند. گفته می‌شود که کادر فنی منچستریونایتد مشتاق جذب راندال کولو موانی هستند، اگرچه ممکن است با رقیبی مثل بایرن‌مونیخ روبه‌رو شوند. ارزش او بسیار بالا است، اما فرانکفورت آماده است تا پرداخت اولیه 50تا 60میلیون پوند را بپذیرد.

لیورپول
مشکل لیورپول در فصل گذشته خط هافبک بود و با جدایی میلنر و نبی کیتا جای خالی در این پست بیشتر هم شد. کلوپ چند فصلی مدام در حال خرید مهاجم و وینگر بود و بازیکنانی نظیر لوییس دیاس، داروین و ژوتا را خرید. حالا که فیرمینو و مانه رفته‌اند، تعادل بیشتر برقرار خواهد شد. البته محمد صلاح هم پیشنهادی نجومی از الهلال دارد. گزینه‌های رویایی و نشدنی برای خط هافبک مثل والورده، بلینگام یا کایسدو به نتیجه‌ای نرسیدند اما کلوپ توانست یک قهرمان جهان به نام مک‌آلیستر را از برایتون جذب کند. تیم هنوز به هافبک نیاز دارد.

من‌سیتی
منچسترسیتی در این پنجره نقل و انتقالاتی به‌زودی گوندوغان را به مقصد بارسلونا از دست می‌دهد. احتمال دارد برناردو سیلوا به پاری‌سن‌ژرمن برود و کایل واکر به بایرن‌مونیخ و شاید لاپورت به تیمی دیگر. گواردیولا دیگر مثل سابق برای هر پست چندین بازیکن نمی‌خرد. او که تا همین 2فصل پیش کلی بازیکن در پست دفاع وسط و کلی در پست وینگر داشت و فصل 22-2021را بدون مهاجم هدف سپری کرد، حالا براساس نیازش خرید می‌کند. او می‌خواهد گواردیول را برای دفاع وسط بخرد و یک هافبک از میان دکلان رایس یا کواچیچ یا هر دو برای پست هافبک به جای گوندوغان. انتقال کواچیچ از چلسی با رقم 30میلیون پوند قطعی شده و تنها تست‌های پزشکی باقی مانده است. هنوز گزینه‌های مدافع کناری برای این باشگاه قطعی نشده و اگر کانسلو به فروش برسد و کایل واکر به بایرن برود، معلوم نیست چه‌کسی جذب خواهد شد. سیتی هم در ترکیبش نقص‌هایی خواهد داشت.

بایرن
بایرن‌مونیخ از همه نامنظم‌تر خرید می‌کند. درحالی‌که یک مهاجم شماره9هنوز جای لواندوفسکی جذب نشده، این باشگاه همچنان مدافع چپ، راست، هافبک وسط و وینگر می‌خرد یا به آنها پیشنهاد می‌دهد. دالی بلیند در نیم‌فصل از آژاکس برای دفاع چپ به این تیم منتقل شد، درحالی‌که در این پست آلفونسو دیویس، یکی از بهترین‌‌ها را دارد. اینها کافی نبود، آنها دیروز با گریرو، مدافع چپ پرتغالی دورتموند هم تا سال2026قرارداد بستند. برای پست هافبک دفاعی و وسط با وجود کیمیش، گورتسکا، گراونبرخ و زابیتسر (بازگشت قرضی از منچستر) توخل روی 2بازیکن انگلیسی نظر دارد؛ دکلان رایس و کالوین فیلیپس. بایرن‌مونیخ همچنان به‌دنبال جذب هری کین است و همچنان با نمایندگان او در تماس است. توماس توخل اعلام کرده که مهاجمی مانند کین می‌خواهد. او هدف شماره یک آنهاست اما شاید درنهایت به اوبامیانگ رضایت بدهند.

بارسلونا
بازگشت مسی امکان‌پذیر نشد اما خریدهای دیگری در راه است. انتقال گوندوغان از من‌سیتی تقریبا قطعی است. بارسلونا قصد دارد پس از تکمیل انتقال ایلکای گوندوغان، مارسلو بروزوویچ هافبک کروات اینتر را به خدمت بگیرد. در این‌صورت فرانک کسیه فروخته خواهد شد، شاید به اینترمیلان. بارسلونا خواهان معاوضه او و کسیه است. اینتر قیمت بازیکنش را ۴۰میلیون اعلام کرده است. بارسلونا نیز قیمت کسیه را ۴۰میلیون می‌بیند. ژاوی در این پست فرنکی دی‌یونگ را هم دارد و اخیرا نام پاره‌خو را هم آورده است. معلوم نیست این همه وینگر و هافبک وسط را برای کجا می‌خواهد! بوسکتس و جوردی آلبا هم از تیم رفته‌اند و احتمالا به‌زودی به مسی در اینتر مایامی می‌پیوندند. باشگاه زورش به رافینیا نرسید تا او را رد کند.

آث میلان
باشگاه نیوکاسل با مبلغ 80میلیون یورو تونالی را خرید. برشا 10درصد از این رقم را برداشت خواهد کرد. انتقال ساندرو تونالی گران‌ترین فروش تاریخ میلان خواهد بود، بیشتر از انتقال 67میلیون یورویی کاکا به رئال‌مادرید. فوفانا به‌عنوان جانشین ساندرو تونالی درنظر گرفته شده است. درخواست لانس 35میلیون یورو است. براهیم دیاس با پایان قرارداد قرضی‌اش به رئال‌مادرید برگشت. آنها مهاجم درست و حسابی هم ندارند. زلاتان از فوتبال خداحافظی کرده، براهیم به رئال برگشته و ژیرو هم تک و تنها و پیر است، اوریگی در ترکیب جواب نداده و ممکن است واگذار شود. مارکوس تورام یکی از گزینه‌های خرید است و البته گران. مهدی طارمی دیگر گزینه خط حمله این تیم محسوب می‌شود. او از الهلال هم پیشنهادی وسوسه‌انگیز و 5ساله دارد.

اینترمیلان
پس از موفقیت‌های اینتر در فصل گذشته بازیکنانی از این تیم جدا شده‌اند یا در آستانه جدایی قرار دارند. ادین ژکو به فنرباغچه پیوست. اشکرینیار قراردادش را تمام کرد و به پاریس رفت. اونانا از من‌یونایتد پیشنهاد دارد و بروزوویچ از بارسلونا. لوکاکو باید به چلسی برگردد یا با رقمی بالا به فروش برسد. میلان هم او را خواسته اما این انتقال بعید است. درصورت جدایی آندره اونانا از جمع نراتزوری، گئورگی مامارداشویلی دروازه‌بان گرجستانی تیم والنسیا را به‌عنوان جایگزین احتمالی دروازه‌بان کامرونی خود درنظر دارد. اینتری‌ها نخستین تماس‌ها را هم با مدیر برنامه‌های این دروازه‌بان 22ساله‌ برقرار کرده‌اند تا علاقه خود به جذب او را نشان دهند. پیش‌تر اینتری‌ها علاقه‌مند به جذب گوگلیلمو ویکاریو گلر امپولی بودند که به‌نظر می‌رسد کار پیوستن این دروازه‌بان به تاتنهام به‌زودی نهایی خواهد شد.

چلسی
اوبامیانگ (بایرن یا بارسا)، پولیسیک، حکیم زیاش (النصر)، آسپلیکوئتا (اینتر) و چندین بازیکن دیگر در لیست خروجی هستند. کانته به الاتحاد عربستان رفته، لوکاکو یا از اینتر برمی‌گردد یا به فروش می‌رسد، کولیبالی به الهلال می‌رود و مندی به الاهلی و میسن ماونت ممکن است به لیورپول یا منچستر بپیوندد. انتقال کای هاورتس به آرسنال مراحل پایانی خود را طی می‌کند. چلسی و مالک جدید آمریکایی‌اش باز هم پنجره شلوغی را تجربه خواهند کرد. پوچتینو سعی دارد در ترکیب توازن برقرار کند. لوفتوس چیک گزینه میلان برای انتقال قرضی یا قطعی است. انکونکو که پارسال از لایپزیش خریده شد، به اردوی پیش‌فصل اضافه خواهد شد. تاد بولی در 2پنجره نقل وانتقالاتی اخیر به قدری بازیکن خرید که بلبشویی در استمفوردبریج برپا شد.

پاریس
پاری‌سن‌ژرمن 3هفته  به امباپه فرصت داده تا نظرش را برای تمدید بگوید. اگر امباپه در برابر تمدید تسلیم نشد، آنگاه به فروش خواهد رسید. مشتری اول او رئال‌مادرید است. باشگاه خدا خدا می‌کند نیمار هم به عربستان یا نیوکاسل برود یا حتی روزنه‌ای که برای بازگشت او به بارسلونا باز شده، گشوده‌تر شود. بازیکنانی که برای بازسازی تیم مدنظر قرار گرفته‌اند شامل برناردو سیلوا، آسنسیو، هری کین، اشکرینیار و چند نفر دیگر هستند. شاید برناردو سیلوا هم به این تیم نیاید چون طبق گفته رسانه‌های عربی الهلال آماده پرداخت 100میلیون یورو به منچسترسیتی برای جذب او است با دستمزد سالی 75میلیون به‌خود این بازیکن. مارکوس تورام مهاجم 25ساله و فرانسوی مونشن گلادباخ پیشنهاد پاریسن ژرمن را رد کرد. درباره مربی هم گفته می‌شود توافق با لوییس انریکه انجام شده  است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید