• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 1 تیر 1402
کد مطلب : 195282
+
-

با مردم/کارگری روزمزد و بدون بیمه حذف شود

اصلاح قانون کار درصورتی تعریف می‌شود که در وهله اول حقوق و مزایا، همسان با تورم جامعه باشد و در مرحله بعد کارکشی روزمزد که معمولا بدون بیمه است، حذف شود.
صفرپور از تهران


برخورد با بانک‌های متخلف ریشه‌ای باشد
هر روز اخباری از اعطای وام غیرقانونی، اختلاس و... از بانک‌ها می‌آید. تقاضا این است که برخورد با بانک‌های متخلف به‌گونه‌ای باشد که تیشه به ریشه جرائم و مفاسدزده شود به‌طوری که پس از آن درهیچ برهه از زمان ریشه ندواند.
خوشرو از ساری

چرا خرید مرغ دولتی در یکی از میادین تره‌بار فقط با کارت بانکی ممکن است
سه‌شنبه ۲۳ خرداد قبل از ظهر برای خرید مرغ با قیمت دولتی به بازار میوه و تره بار شهرداری شکوفه، واقع در خیابان‌ پیروزی، خیابان شکوفه مراجعه کردم. پس از مدتی معطلی در صف طولانی وقتی نوبت به من رسید، به‌دلیل همراه نداشتن کارت بانکی یکی از کارگران غرفه، از عرضه مرغ به من خودداری کرد و بعد از اعتراض و عقب‌افتادن نوبتم با کلی منت و غرولند‌کنان وجه نقد مرا گرفت و با تهدید گفت این آخرین بار است که وجه نقد می‌گیرم. دفعه بعد کارت بانکی نداشتی دیگه بهتون بار نمی‌دهم! آیا در تمامی غرفه‌های وابسته به شهرداری و بقیه جاها هم با مشتریانشان چنین رفتاری دارند؟ از مدیریت مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران تقاضای رسیدگی و رفع مشکل ایجاد شده را دارم.
نجفی از تهران

پیامک
قطعی مکرر آب در تربت حیدریه

آب شرب در تربت حیدریه هر روز قطع می‌شود و کسی به فکر امثال ما که بچه کوچک داریم نیست. چگونه با بچه کوچک و نوزاد و بیمار سالمند بدون آب سر کنیم؟ چرا کسی کاری برای این وضع نمی‌کند که حداقل قطعی آب هر روزه نباشد.
حیدریان از تربت‌حیدریه

فعالیت کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر کمرنگ شده است
با توجه به گرانی کاغذ و کتاب، تعداد کمی از مردم توانایی خرید و مطالعه را دارند. خود من از افرادی هستم که بسیار به مطالعه علاقه‌مندم اما درآمدم به‌گونه‌ای نیست که بتوانم هرماه کتاب‌های مورد علاقه‌ام را بخرم. از طرفی فضای کافی هم برای نگهداری کتاب‌های بیشتر را ندارم. مسلما افراد زیادی شرایط مشابه من  را دارند. برپایی و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی که کتاب را به‌طور امانت در اختیار متقاضیان قراردهند و نیز تقویت و فعال شدن کتابخانه‌های قدیمی و به روزشدن آنها راهکار بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به مطالعه است. به این ترتیب افراد بیشتری هم تشویق و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی خواهند شد.
نصرتی از تهران

جدیت بیشتری در برخورد با قاچاق سوخت صورت گیرد
از نیروی انتظامی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان تقاضا می‌شود جدیت بیشتری در برخورد با قاچاق سوخت انجام دهد. این روزها جاده‌ها پر شده از خودروهای سوخت‌بر فاقد پلاک که جدای کار خلافی که انجام می‌دهند می‌توانند ده‌ها خطر دیگر غیرقابل جبران ایجاد کنند.
زارعی از جاسک

پیام
نرخ آب کشاورزی مازندران   افزایش نیابد
کشاورزان استان مازندران سال 1401آب کشاورزی را به مبلغ هکتاری یک و نیم میلیون خریداری کردند. اوایل سال ۱۴۰۲ هکتاری 2میلیون و 300خریداری کردیم. این هفته اعلام کردند نرخ آب به هکتاری 3 میلیون و 600هزار تومان تغییر کرده است. این در حالی است که قیمت برنج 30درصد ارزان‌تر شده است. چه‌کسی پشت قضیه نرخ افزایش غیرمنطقی و ظالمانه است؟ چرا کسی نظارت ندارد! قیمت کود و سم ده‌ها برابر شده است، ‌آن وقت قیمت آب هم باید به این میزان برسد. لطفا جهادکشاورزی قاطعانه و منصفانه به این موضوع رسیدگی فوری کند.
کجوری از بابلسر

جلوی فرار مالیاتی را بگیرند، بخشی از مشکلات حل می‌شود
مطلب روزنامه همشهری درباره مالیات و فرار مالیاتی واقعا جای تأمل دارد و جا دارد حکومت اسلامی تدبیری برای این موضوع بکند. با جلوگیری از فرار مالیاتی و درکنار آن اصلاح منطقی یارانه‌ها، برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از اختلاس و ریخت و پاش برخی دولتی‌ها قطعا می‌توان بخش بزرگی از مشکلات جامعه را سامان داد.
صلواتی از سنندج

دعوت به‌کار مجدد بازنشستگان مطلقا ممنوع باشد
 چرا باید کارکنان بازنشسته سازمان‌ها از قبیل آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت نفت، بیمه‌ها، بانک‌ها، وزارت بهداشت و هر سازمان و اداره دولتی و خصوصی پس از بازنشستگی، مجددا دعوت به کار شوند و جوانان مملکت با تحصیلات عالیه بیکار و در جست‌وجوی کار باشند و نتوانند ازدواج کنند و تشکیل زندگی بدهند.
لاهرودی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید