• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 1 تیر 1402
کد مطلب : 195279
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2ROyW
+
-

مقصران حادثه شاهچراغ محاکمه می‌شوند

7ماه پس از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ که شماری از زائران و خادمان این حرم به شهادت رسیدند، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح فارس از صدور کیفرخواست برای شماری از نیروهای مسلح به اتهام بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی و عدم‌اقدام بموقع خبر داد.
به‌گزارش همشهری، قوام کریمی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس گفت: روز 4آبان‌ماه سال گذشته که دستگاه قضایی و امنیتی دچارمسئله اغتشاشات بود و حراست و حفاظت از حرم مطهر در آن زمان به‌طورخاص پیش‌بینی نشده بود و توان عمده نیروهای مسلح برای جلوگیری از اغتشاشات بود، دشمن از این فرصت استفاده کرد و فرد تروریست وارد حرم شاهچراغ(ع) شده و مرتکب جنایت شد.
کریمی ادامه داد:‌ در همان زمان نیروهای یگان امداد در مدت 3دقیقه وارد شدند و یکی از نیروهای سپاه در آن محل حضور یافت اما به‌دلیل حفظ جان مردم تیراندازی انجام نشد. با وجود این به‌دلیل امنیت مردم سازمان قضایی نیروهای مسلح بررسی‌ها را در این‌باره آغاز کرد و مسئله از 2 جهت سلبی و ایجابی مورد توجه قرار گرفت. به لحاظ بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی ناشی از عدم‌اقدام بموقع نیروهای مسلح در حرم شاهچراغ پرونده‌ای در سازمان قضایی شکل گرفت و نیروهایی که کوتاهی کردند تحت تعقیب قرار گرفتند که منجر به صدور کیفرخواست برای آنها شد. کریمی در ادامه گفت:‌ این پرونده وارد دادگاه نظامی یک شده و در حال حاضر در دادگاه تجدید نظر است و به‌زودی حکم این پرونده قطعیت پیدا خواهد کرد. ‌



 

این خبر را به اشتراک بگذارید